iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad3 of iPad4 kopen? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/140622-ipad3-ipad4-kopen.html)

WvdK 16-06-13 01:21

iPad3 of iPad4 kopen?
 
Ik ben op zoek naar een tablet voor vrouwlief, maar ik heb zelf nog geen enkele ervaring met tablets in het algemeen. Van diverse mensen advies gekregen om toch zeker een iPad te kiezen. Net even op KIESKEURIG: Vergelijk producten & prijzen, lees reviews en kies gekeken, en tot mijn verbazing zag ik:
- iPad3 werd beter beoordeeld dan iPad4
- iPad3 is duurder dan iPad4
Ook bijvoorbeeld door een review als Review: Apple iPad 4 16GB Wi-Fi van inglein twijfel ik om een iPad4 te kopen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring!
En is 16GB genoeg voor gewoon gebruik van de iPad?
Ben benieuwd!

Wim

Yvarladze 16-06-13 09:39

Ikzelf zou voor iPad 4 gaan omdat deze gewoon weer net wat betere hardware heeft dan de iPad 3 maar nog beter zou ik wachter tot oktober omdat de kans groot is dat er dan weer een iPad 5 is.

Even terug komen op je prijzen. De iPad 3 is goedkoper dan de iPad 4. Waarschijnlijk vergelijk jij de iPad 4 Wi-Fi met de iPad 3 3G versie.

Succes met je keuze :-)

rebelle 16-06-13 10:25

Ik zou zeker geen Ipad 3 kopen . Er zal wel een reden zijn waarom zo vlug de vier uitkwam .
Hetgene die mij het meeste stoort aan de Ipad 3 is dat hij zo warm loopt bij gebruik .

XIII 16-06-13 11:52

Die reviewer gebruikt zijn tablet wel heel a-typisch: als televisie.

Dan maakt een iPad 2 of iPad 4 inderdaad geen groot verschil.

Zodra je iets met tekst gaat doen is een iPad 3 of iPad 4 vanwege het Retina scherm veel fijner.

apotheosis 16-06-13 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 899622)
Die reviewer gebruikt zijn tablet wel heel a-typisch: als televisie.

Dan maakt een iPad 2 of iPad 4 inderdaad geen groot verschil.

Zodra je iets met tekst gaat doen is een iPad 3 of iPad 4 vanwege het Retina scherm veel fijner.

Je moet toch altijd verder vooruit kijken vind ik; ik zou sowieso voor de laatste uitgekomene iPad gaan.

Hoeveel grote updates zal de iPad 2 nog krijgen (bv volgend jaar ios8, ik vrees ervoor). En toen ik de 1ste keer bepaalde dingen kocht schreef ik ook van tgoh, tis maar voor dit en dat tot wanneer ik zag wat voor mogelijkheden je nog allemaal had of goed zou kunnen gebruiken en dan had ik spijt van de aankoop.

Ik zou voor de iPad 4 gaan.

WvdK 16-06-13 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yvarladze (Bericht 899602)
Ikzelf zou voor iPad 4 gaan omdat deze gewoon weer net wat betere hardware heeft dan de iPad 3 maar nog beter zou ik wachter tot oktober omdat de kans groot is dat er dan weer een iPad 5 is.

Bedankt voor jullie reacties; het wordt een iPad4. Is een vertraagd verjaardagskado voor vrouwlief; ze was jarig in november... Maar ze zou graag een tablet hebben in de vakantie, dus ik moet er nu echt werk van gaan maken :O Ik denk wel dat het een 16GB wordt, tenzij ik hier zwaarwegende argumenten verneem om er één met meer geheugen aan te schaffen...

Beech43 16-06-13 23:31

Waar kun je nog een iPad 3 Wi-Fi kopen ?
En ik zou voor 32 GB gaan, zonder daar argumenten voor aan te voeren, die hangen erg af van wat je er mee doet.

jap74 17-06-13 10:40

Ik heb mijn vrouw onlangs een iPad mini 16GB cadeau gedaan. Ze was er erg heel blij mee. Zij vind de mini fijner dan mijn iPad Retina, omdat de mini beter in haar land ligt. Het non-retina scherm vind zij geen probleem. Ze is geen gadget freak en hoeft niet het nieuwste van het nieuwste. 16GB is voor haar ook voldoende (ze speelt geen grote games). Maar wij hebben thuis een Apple TV en kunnen film/series kijken via thuisdeling.

WvdK 18-06-13 06:39

Keuzes... Ik had nog niet eens aan de iPad mini gedacht!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.