iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   [Gevonden iPad] Wat te doen met gevonden iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/142338-gevonden-ipad-doen-gevonden-ipad.html)

OverloadOfRed 30-07-13 16:55

[Gevonden iPad] Wat te doen met gevonden iPad?
 
Beste mede-leden van het forum!

Okay, hier komt het lange verhaal..
Mijn neefje vond in Friesland, langs de weg ergens in de berm verstopt een iPad Retina.
Scherm helemaal naar de *****n, het hoesje is de enige reden dat ie nog in mekaar hangt, ipv in 100 stukjes, flinke schade dus.
Hier komt de trick, het is een 3g iPad Retina, geen simkaart, geen adres op het hoesje en locked met code.
Ingestelde taal is duits, en foto's die we kunnen zien via fotostream geven een paar foto's van de mogelijke eigenaar, maar via google imagesearch niet te vinden.

Hoe kan ik de eigenaar opsporen?
Politie heeft er geen donder aan, en we worden verwacht na deze aangifte hem een jaar te bewaren tot een eigenaar langs kan komen.
Codeslot is niet 0000, niet 1234, en neefje heeft het al zover geschopt dat ie een uur blocked wordt bij de volgende poging.

iPad heeft geen Wi-Fi gehad sinds gevonden, dus ook geen kans gehad om Find my iPad te activeren.

Suggesties?
Aan Wi-Fi/pc plakken en kijken wat ie doet?

Ik heb geen enkele intentie om de iPad te houden, heb er namelijk al 2.

Hartelijk bedankt voor de reacties!

peerfineer 30-07-13 17:37

Via iTunes herstellen en daarna met het serienummer bij Apple melden wellicht. Als de ipad door zijn oorspronkelijke koper geregistreerd is kunnen ze (en/of de politie) daarmee het bij serienummer horende itunes account, en dus naw gegevens eigenaar traceren.

Pleur 31-07-13 09:48

Apple geeft die informatie niet vrij, alleen aan de politie zelf via procedures natuurlijk. Heeft met privacy te maken.

OverloadOfRed 31-07-13 19:30

Apple gaat inderdaad nooit zulke info doorgeven.
De politie doet er verder niks mee, aangifte nog geen uur na vondst gedaan, alleen onze gegevens hoefden ze te weten.

Andere suggesties nog? Apple contacteren heeft duidelijk geen zin.

Pleur 31-07-13 19:39

Ik heb je een bericht gestuurd.

Bubbly 31-07-13 21:11

Apple doet daar niks mee, alleen in New York waar ze met de lokale politie samenwerken zouden ze een vinger uitsteken. Het zou in ieder geval de eerste keer zijn dat ik ervan hoor als ze hier iets nuttigs uitvoeren op het vlak van vermiste iApparaten.

Als ik jou was zou ik met de politie overleggen of je de de iPad kunt laten repareren en dat als de eigenaar langskomt hij de reparatiekosten vergoedt (factuurbewijs/bon houden dus). Zou ik wel zwart op wit willen hebben van de politie. De eigenaar vinden gaat je namelijk niet lukken (goed bezig met image search, 90% van de bevolking weet dat niet eens te vinden) en de enige manier waarop de eigenaar jou vindt is via de politie. Komt de politie over 6 maanden toch langs, krijg je de reparatiekosten vergoed. Komt de eigenaar binnen een jaar niet opdagen, dan kan je 'm verkopen of als je eigen iPad ouder is, die verkopen en de nieuwe houden.

XIII 31-07-13 21:38

De politie kan toch niet in naam van de eigenaar een reparatie toestaan?

OverloadOfRed 01-08-13 02:44

Thanks voor de reacties!
Denk inderdaad niet dat de politie dat ooit zwart op wit zal laten vastleggen.
Dat wil dan zeggen dat zij instemmen dat iemand anders' apparaat wordt opengeschroefd en kapot gemaakt kan worden, in 'opdracht' van de politie.

Is waarschijnlijk wel de bedoeling om hem te laten repareren, gaat de eigenaar ons contacteren kunnen we vast wel wat fixen.

Pleur 01-08-13 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OverloadOfRed (Bericht 905674)
Thanks voor de reacties!
Denk inderdaad niet dat de politie dat ooit zwart op wit zal laten vastleggen.
Dat wil dan zeggen dat zij instemmen dat iemand anders' apparaat wordt opengeschroefd en kapot gemaakt kan worden, in 'opdracht' van de politie.

Is waarschijnlijk wel de bedoeling om hem te laten repareren, gaat de eigenaar ons contacteren kunnen we vast wel wat fixen.

Kijk nog eens naar je privébericht. Ik heb je wat gestuurd.

OverloadOfRed 01-08-13 11:40

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik niet een serienummer naar een random persoon via internet ga sturen.
Al was je medewerker van Apple had ik dat niet via dit soort middelen gedaan.

Pleur 01-08-13 12:54

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik probeerde alleen maar hulpvol te zijn. :)

TouchMe 03-08-13 13:11

"Hier komt de trick, het is een 3g iPad Retina, geen simkaart, geen adres op het hoesje en locked met code.
Ingestelde taal is duits, en foto's die we kunnen zien via fotostream geven een paar foto's van de mogelijke eigenaar, maar via google imagesearch niet te vinden."

?????

Locked met code? Toch foto's zien via fotostream? Zeg me a.u.b dat ik last heb van de hitte, want hier begrijp ik niks van. (Niet allemaal tegelijk graag. :D)

OverloadOfRed 05-08-13 13:41

Zit zo'n knopje rechtsonder als je ipad opent, daarop zit een fotostream, of hoe het ook officieel heet.

Daarmee gaat de ipad foto's in een diashow laten zien, 1 voor 1. :)

Pleur 05-08-13 14:07

Maar die kun je toch niet zien zonder de toegangscode?

OverloadOfRed 05-08-13 14:08

Blijkbaar op deze ipad wel :P

Pleur 05-08-13 14:15

En hoe kun je deze via Google Imagesearch zoeken dan?

OverloadOfRed 05-08-13 14:17

Foto maken met iPhone, uploaden naar imgur.com.
Naar google gaan, op images klikken, in die balk op het fotocameraatje klikken en link invoeren.

Geen kunst aan dus

Pleur 05-08-13 14:24

Aha, op die manier. Ik was even aan het denken dat je het via de iPad zelf kon doen.

suzuki2002 05-08-13 20:17

Er worden hier diverse sugestie,s geopperd, maaar de zogenaamde eerlijke vinder wil verder geen gegevens bloot geven .
Erg vreemd , vraag me eigenlijk af waarom .

Is geen zuivere koek.

Guest-20180925190238 05-08-13 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 906187)
...vraag me eigenlijk af waarom .

Misschien wil de TS zich niet onderwerpen aan de Heren Inquisiteurs, dat zou zo maar kunnen. :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.