iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   foto verwijderen ipad 2 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/142519-foto-verwijderen-ipad-2-a.html)

dappie 04-08-13 04:04

foto verwijderen ipad 2
 
waarom lukt het mij niet om foto's te verwijderen van mijn Ipad 2?
Nergens een icoontje van een prullemand of deleteknop te vinden.
Ben ik werkelijk zo dom? :mad::mad::mad:

Guest-20180925190238 04-08-13 09:09

http://forum.iculture.nl/f22/media/f...rwijderen.html

rebelle 05-08-13 21:23

Er staat rechts bovenaan wijzig en als je daar op klikt kan je selecteren en verwijderen

Roos van den Braak 22-11-13 14:54

ik heb bij de map album foto's staan en als ik daar op wijzigen tik dan krijg ik de vraag of ik een nieuwe map wil maken. Er is geen optie met verwijderen.
De overige mappen zijn: Foto's, Fotostream, Albums (daar heb ik het over) en plaatsen.
thx roos

harmjan 22-11-13 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos van den Braak (Bericht 936146)
ik heb bij de map album foto's staan en als ik daar op wijzigen tik dan krijg ik de vraag of ik een nieuwe map wil maken. Er is geen optie met verwijderen.
De overige mappen zijn: Foto's, Fotostream, Albums (daar heb ik het over) en plaatsen.
thx roos

Is dat in een door jouw zelf aangemaakte album dan kan ik ze daarin ook niet verwijderen beetje creatief mee omgaan

Roos van den Braak 22-11-13 16:42

Klopt het betreft een gemaakte album. Wat bedoel je met "creatief mee omgaan?"
Gewoon laten staan!
Gr. Roos

Beech43 22-11-13 17:31

In een gemaakt album kun je ze ook verwijderen tenzij ze via iTunes daar gekomen zijn, dan moet je ze via iTunes weer verwijderen.

Lees dit eens.

Roos van den Braak 22-11-13 17:56

Ik heb de foto's via iTunes verwijderd maar het album verwijderen lukt niet. Vonkje uit bij synchroniseren dan de vraag of de foto's moeten worden verwijderd
Heb ik ja aangeklikt.
Bij Fotostream nog alle foto's aanwezig en ht album

Wel krijg ik nu steeds de melding
De iPad iPad van roos kan niet worden gesynchroniseerd omdat de synchronisatie sessie niet kan worden gestart
Gggrrrrrrr
Als ik in het album waarin alle foto's zijn te zien rechtsboven de pijl aanklik dan verschijnt annuleer dan kan ik foto's aanvinken maar geen optie tot verijderen
Ik hoop met bovenstaande helder te hebben uitgelegd wat er is gebeurd

Ik wil graag alle foto's verwijderen en op de pc de foto's beter organiseren
Thx en Gr. Roos

Beech43 22-11-13 18:36

Ik zie nu dat je een iPad 1 hebt. Mijn reacties tot nu toe sloegen op de laatste versie (iOS 7). Ik heb even op mijn iPad 1 gekeken. Daar heb ik verschillende albums op staan, die er opgekomen zijn via synchroniseren in iTunes. Die zijn niet rechtstreeks te verwijderen. Dat er een foutmelding komt betekent dat er iets mis is gegaan. Ik zal even nagaan hoe te handelen. Heb je een backup, zodat je in het slechtste scenario de iPad opnieuw kunt instellen ?

Wacht even: je geeft wel aan dat je iOS 7 hebt. Dat kan natuurlijk niet met een iPad 1.
DUS: wat heb je voor iPad ?

Guest-20180925190238 22-11-13 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roos van den Braak (Bericht 936201)
De iPad iPad van roos kan niet worden gesynchroniseerd omdat de synchronisatie sessie niet kan worden gestart

Lees het onderstaande KB van Apple. Verwijder dan de folder "iPod Photo Cache". Probeer dan nog eens.

iTunes: een goed begrip van de map iPod Photo Cache

Roos van den Braak 22-11-13 19:44

Ik heb iOS 5.1.1. en voor alle duidelijkheid heb ik Windows Vista.
Dat kan ook een probleem zijn, vermoed ik.!
Ik heb een paar dagen geleden een backup laten maken op mijn laptop, maar als ik zoek kan ik niets vinden.
Wel heb ik mijn foto's op een externe harde schijf gezet.
vermoedelijk moet ik mijn boeken dan eerst opslaan. of agenda en adressen ook zijn op te slaan? maar die heb ik op mijn Iphone staan dan moet dat geen probleem zijn.
De rest is altijd wel weer zelf in te kloppen e.d.
dus als het niet anders kan dan eventueel opnieuw instellen.
Ik hoor graag je visie.
gr. roos

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 november 2013 om 19:04 ----------

ik vermoed dat ik ipad 1 heb maar weet dit niet zeker meer. waar kan ik dat eventueel zien?
gr. roos

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 november 2013 om 19:10 ----------

ook op de doos staat niet of het ipad 1 of ipad 2 is.
Het is een ipad Wi-Fi+ 3G 32GB.BNL
gr. roos

Beech43 22-11-13 21:12

Als je iOS 5.1.1 hebt en er staat vermeld dat de iPad up-to-date is, dan is het een iPad 1. Heb je als Reizen-app nog GoogleMapps ?
Als je foto's verplaats hebt en iTunes bij Foto's niet meer de juiste mappen kan vinden dan is het logisch dat de zaak in de soep loopt. Je kunt eens een harde reset proberen. Misschien dat de iPad daarna weer te synchroniseren is, met alle fotomappen uitgevinkt !
Heb je wel de laatste versie van iTunes ?

rebelle 22-11-13 22:21

Het is een echte ramp om foto's te verwijderen als ze erop gezet zijn via itunes . Ik kan maar een raad geven doe dat nooit meer . Je synchronisatie moet trouwens op dezelfde computer gebeuren het anders gaat het niet .
De enige manier is herstel . Tis drastisch maar tis zo .

gip 31-08-14 16:21

ik heb een Ipad air
een aantal fotos heb ik van mijn vorige Ipad1 overgezet op mijn Air.
ik wil deze foto's nu verwijderen van mijn Air, maar na selectie krijg ik GEEN prullenbak te zien.
er werden ook een aantal ALBUMS aangemaakt met diezelfde foto's , en wat blijkt ook deze albums kan ik NIET verwijderen wegens geen prullenbak te vinden.
(de nieuwe foto's die ik op mijn Air heb gezet via SD card kan ik perfect verwijderen)
wie helpt mij uit deze miserie??????

Beech43 31-08-14 22:35

Die heb je er via een synchronisatie met een oude backup blijkbaar op gezet. Dus via iTunes er ook weer af te krijgen. Even aan Apple-Support vragen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.