//

Ipad3 en linksys wifi

Ipad3 en linksys wifi discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb sinds een goeie week een bizar probleem met mijn ipad en mijn linksys wrt160nv3 router. Af en toe is het niet mogelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-08-13, 19:19
Gverlies Gverlies is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 6
Standaard Ipad3 en linksys Wi-Fi

Hallo, ik heb sinds een goeie week een bizar probleem met mijn ipad en mijn linksys wrt160nv3 router.
Af en toe is het niet mogelijk om naar bepaalde websites te surfen, ik merk het vooral bij facebook en google. Ik krijg dan (tijdelijk) invalid url. Soms valt de ene uit, en kan ik de andere nog wel oproepen. Als ik dan mijn Wi-Fi-verbinding op mijn ipad afzet en terug opzet, lukt het voor een tijdje weer wel. Ook als ik gewoon eventjes wacht (kwartiertje of zo) lukt het plots weer wel. Ik heb al de instellingen van de linksys nagekeken, dingen geprobeerd, ook instellingen op mijn ipad gewijzigd, maar allemaal zonder resultaat. Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Bedankt?
Gunther
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-13, 20:30
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Problemen als deze zijn de lastigste om op afstand van commentaar te voorzien. Want wat zijn je omstandigheden:
- hoeveel Wi-Fi is er bij je in de buurt (interferentie)
- wat is de afstand tot je bron ?
- hoeveel maak je gebruik van je router (ben je aan het downloaden, gaat je TV via internet)

En zo kan ik nog wel even doorgaan

Vaak is een oplossing om je router eens te resetten. Ook helpt het wel eens als je de lease van je iPad eens vernieuwt, of als je je iPad even op vliegtuigmodus zet en weer terug.
  #3  
Oud 05-08-13, 16:34
Gverlies Gverlies is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 6
Standaard

Hallo, bedankt voor je antwoord. Dat dit een moeilijk probleem zou zijn had ik al door . Het rare is dat de verbinding nooit helemaal wegvalt. Ik kan bvb een fout krijgen als ik facebook wil openen via safari (invalid url) en voor de rest elke website zonder problemen kan openen. Om dan een kwartier later facebook wel kan openen, maar google.com niet meer. Ik zit op een goeie 5m van mijn router, geen download bezig, ... Router wer al enkele keren gereset, lease vernieuwd, netwerk laten 'vergeten door mijn ipad en terug aanloggen, het haalt allemaal niks uit... :-(
  #4  
Oud 05-08-13, 18:19
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik zou eens meten hoe jouw Wi-Fi-omgeving er uit ziet, welke kanalen veel gebruikt worden en dan eentje kiezen in je router die daar zover mogelijk vandaan ligt.
Wellicht kun je ook op 5 GHz gaan zitten, maar dat hangt van je router af en van je overige Wi-Fi-spullen.
  #5  
Oud 05-08-13, 19:07
Gverlies Gverlies is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 6
Standaard

Ik vind enkel mijn netwerk op kanaal 1 en de telenethomespot op kanaal 11.
5ghz staat mijn router niet toe. Ik heb hem nu op gemengd 20 en 40 mhz gezet en netwerkmodus op B/G/N gemengd... Afwachten maar...
  #6  
Oud 07-08-13, 18:11
Gverlies Gverlies is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 6
Standaard

Heeft niet geholpen :-(
  #7  
Oud 07-08-13, 18:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ken die router niet maar kijk eens naar de IPv6 instellingen van die router en hoe je die kan instellen. Als er een instelling is zoals "link-local only" of iets dat daar op lijkt dan stel die zo in.
  #8  
Oud 07-08-13, 18:53
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Maar één mogelijk probleem is nog niet beantwoord: hoe is het met je omgeving gesteld ?
  #9  
Oud 08-08-13, 18:31
Gverlies Gverlies is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 6
Standaard

Geen ipv6 gevonden op de router, en een vlugge zoekactie via Google zegt me dat er geen firmwareupdate meer zal volgen wegens router te oud.
Maar tot een paar weken terug werkte hij perfect!
Wat de omgeving betreft : als ik in huis ben vind ik drie netwerken : mijn eigen linksys op kanaal 1, mijn eigen homespot van Telenet op kanaal 11 en nog een mij onbekend netwerk op kanaal 11. Ik zit op een achttal meter van de router, met constant 3 netwerklijntjes op mijn ipad. Ik verlies ook nooit volledig mijn internetverbinding, enkel sommige sites voor een kwartier (of tot ik netwerkverbinding af en terug aan zet). Heel raar... Ik heb al een ipad sinds versie 1, steeds op dezelfde router en nooit problemen gehad... In elk geval bedankt voor de moeite om te helpen zoeken...
  #10  
Oud 08-08-13, 18:53
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Aan alles komt een eind. Ik zou eens een nieuwe router proberen (Airport Express ?).
  #11  
Oud 08-08-13, 19:27
Gverlies Gverlies is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 6
Standaard

Ik vreesde al dat dit het uiteindelijke resultaat zou zijn : ik zal inderdaad eens moeten uitkijken voor een nieuwe... Nogmaal, heel erg bedankt voor je hulp!
Reageren

Labels
ipad, linksys, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi sync tussen IPAD3 en ITUNES opeens niet meer werkend wblink iPad algemeen 6 04-03-13 11:18
Ziggo Ipad2 wel Wi-Fi, IPad3 niet KarelJansen Wi-Fi 2 29-08-12 13:57
iPad3 4G Wi-Fi 16GB nieuw scoop1 iPad algemeen 13 03-08-12 15:43
Linksys - Wi-Fi - zeer raar probleem. Thieutje Wi-Fi 26 04-12-10 12:45
Opeens geen Wi-Fi verbinding met Linksys DonaldR Wi-Fi 0 08-11-08 11:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.