iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Probleem verbinden camera met Ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/143162-probleem-verbinden-camera-ipad.html)

barendhe 21-08-13 12:47

Probleem verbinden camera met Ipad
 
Wil mijn nieuwe Pan. Lumix TZ40 via WLAN met de Ipad verbinden.
Het is de Ipad v1, met 16Gb.
Ik zet dus de Lumix op Wi-Fi (rode LED brandt) en experimenteer met allerlei Lumix wlan instellingen, maar de Ipad blijft zoeken en vindt niets.

Ik weet ook niet precies WAT ik moet instellen, zowel op de camera als op de Ipad, ik heb uit de Appstore zowel de app Lumix Link en Image App geïnstalleerd, maar die vinden ook niets.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies wat ik het TZ menu moet kiezen:
Nieuwe Verbinding / Weergeven op TV - Afbeeldingen versturen tijdens opname - Afbeeldingen versturen van camera.
Het laatste is wat ik wil:
Smartphone (werkt) - PC (werkt) - Cloud (nvt.) - Webservice - AV toestel
toch maar PC gekozen:
Wi-Fi Direct - WPS - Handmatig
direct: "Stel apparaat in voor Wi-Fi direkt modus"
WPS; dan zou de Ipad een WPS knop moeten hebben, toch?
Handmatig:
Dan zie ik mijn eigen wlan, waar de ipad dus geen deel van uitmaakt.

Ik hoop dat hier iemand mij wat verder kan helpen, misschien moet ik de ipad wel anders prepareren!

Guest-20180925190238 21-08-13 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barendhe (Bericht 908280)
Ik weet ook niet precies WAT ik moet instellen, zowel op de camera als op de Ipad, ik heb uit de Appstore zowel de app Lumix Link en Image App geïnstalleerd, maar die vinden ook niets.

Een iDevice kan over Wi-Fi alleen maar verbinden met een ander apparaat als het mDNS (aka Bonjour) protocol volledig door de router ondersteund wordt.
Citaat:

Wi-Fi Direct - WPS - Handmatig
direct: "Stel apparaat in voor Wi-Fi direkt modus"
Een iPad kan geen ad-hoc Wi-Fi verbinding maken met een ander apparaat.

barendhe 21-08-13 13:04

Toch zag ik laatst iemand een foto op een Lumix "vergroot tonen" op een Ipad, over WLAN.
Maar ze kon 't niet uitleggen, was door een z.g. Slimme Kennis gedaan, duh...

Mijn netwerkje thuis is op basis van een Fritz!Box 7390, maar ik kan daar niks vinden over mDNS.
Het was trouwens op een terras, dus zonder modem/router, en dus had ze volgens mij een directe verbinding!

Guest-20180925190238 21-08-13 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barendhe (Bericht 908284)
Mijn netwerkje thuis is op basis van een Fritz!Box 7390, maar ik kan daar niks vinden over mDNS.

Ik ken die router niet. Kijk eens of er een instelling is voor "Multicast". Indien dat zo is dan zet dat aan.

Kijk ook eens in onderstaande link naar de laatste post. Het topic is wel in het Duits maar ik hoop dat je het begrijpt. Het gaat er over dat je iets moet aanvinken in de instellingen zo dat apparaten onderling kunnen communiceren over Wi-Fi.

Forum ? Thema anzeigen - Fritzbox 7390 und Bonjour

barendhe 22-08-13 12:40

Volgens Fritz! zou de reden kunnen zijn dat mijn Ipad nog ios4 heeft.
Is dit te upgraden?
bedankt weer...

Guest-20180925190238 22-08-13 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barendhe (Bericht 908416)
Is dit te upgraden?

Yep, de laatste iOS versie voor de iPad 1 is iOS 5.1.1.

barendhe 22-08-13 14:59

Nadat ik eerst iTunes op de pc had geïnstalleerd kon ik via usb upgraden naar build 6.1.3 (ik dacht dat dit bij de Ipad1 niet kon).
Tot mijn verbazing kon ik via bluetooth mijn Samsung S3 foon koppelen.
Ook kon ik met deze build ineens de wlan TZ40 camera "zien", dus ik kan weer verder ploeteren...
Want om foto's even te tonen is een ipad toch wel heel erg geschikt!

Guest-20180925190238 22-08-13 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barendhe (Bericht 908436)
Nadat ik eerst iTunes op de pc had geïnstalleerd kon ik via usb upgraden naar build 6.1.3 (ik dacht dat dit bij de Ipad1 niet kon).

Dan heb je geen iPad 1 maar een iPad 2 of hoger. De hoogste firmware voor de iPad 1 is iOS 5.1.1. Ik weet het uit eigen ervaring want ik heb nog een iPad 1 in gebruik met die firmware.

Beech43 22-08-13 23:56

Barendhe heeft helemaal geen iPad en ook geen Mac of pc, volgens zijn profiel. Waar zou zijn iTunes op draaien ?

barendhe 23-08-13 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 908515)
Barendhe heeft helemaal geen iPad en ook geen Mac of pc, volgens zijn profiel. Waar zou zijn iTunes op draaien ?

Ik kon niet gewoon "Ipad" invullen bij het profiel, en had geen zin die nummers op te zoeken.
Beetje flauw van je, BEECH43, want uit de tekst blijkt dat ik wel een Ipad heb.
Een geweldig ding, waar de Samsungs en de Kruidvat Hua Wei's niet aan kunnen tippen!
Verder heb ik niks van Apple, en iTunes draait onder Windows 7.
Heb nu maar zo'n camera adapter kit besteld, maar liever had ik een oplossing gehad om de foto's "snel even" te tonen op de Ipad via WLAN.
Want dat is (nog?) niet gelukt...

Beech43 23-08-13 18:47

Wat is er nu flauw aan ? Je kunt toch gewoon in het lijstje kiezen welke iPad je hebt en welke firmware je gebruikt ? Dan kunnen wij zien waar je het over hebt.
En je hebt blijkbaar een pc, ook fijn om te weten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:16.