//

Ipad mini opslaggeheugen bijna vol?

Ipad mini opslaggeheugen bijna vol? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het opslaggeheugen van mijn zus haar ipad mini 16gb is bijna vol. Er is maar 2gb meer vrij. Het vreemde is dat er maar een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-08-13, 10:05
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard Ipad mini opslaggeheugen bijna vol?

Het opslaggeheugen van mijn zus haar ipad mini 16gb is bijna vol.
Er is maar 2gb meer vrij.
Het vreemde is dat er maar een 6 apps van weinig geheugen geinstalleerd zijn en er staat ook geen muziek, fotos of videos op de ipad.
Als ik bij gebruik kijk is de grootste app facebook waarachter 82mb staat en de andere apps zijn dus nog kleiner.
Ik heb de apps eens 1 voor 1 gewist, maar dat levert ook niet veel extra ruimte op.
Ik heb ook eens de geschiedenis en cookies gewist van safari.
ik ben echt radeloos, want ik kan maar niet vinden waar dat grote opslagverbruik aan ligt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-13, 10:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Voer eens een harde reset uit dan wordt er al wat cache opgeruimd. Een mislukte of afgebroken iTunes synchronisatie kan ook veel tijdelijke data achterlaten. Idem dito voor een OTA update.
  #3  
Oud 24-08-13, 10:14
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Bedankt voor de tip, ik ga namiddag eens een harde reset doen.
  #4  
Oud 24-08-13, 13:34
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Zojuist een harde reset uitgevoerd.
Maar helaas geen extra vrije opslagruimte bijgekomen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 augustus 2013 om 15:15 ----------

Als ik de ipad aan itunes koppel, zie ik dat de map "overige" ongeveer 10gb groot is.
wanneer ik een volledig herstel zou doen, dan zou het probleem toch opgelost moeten zijn?
  #5  
Oud 24-08-13, 17:52
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als synchroniseren met iTunes niets oplost, dan zul je inderdaad een herstel moeten proberen. Het is echter goed mogelijk dat het terugzetten van een reservekopie ook weer die 10GB terugplaatst. Probeer het maar, niet geschoten is sowieso 10GB kwijt
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #6  
Oud 24-08-13, 23:35
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Kijk eens bij Instellingen/Gebruik, klik bij elke app eens op de rechterkant, dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Er staat niet de mededeling "Verwijder deze app", dan kun je naar links vegen en verschijnt het blokje "Verwijder", zo maak je de app leeg van data.
2. Er staat wel de mededeling "Verwijder deze app". Of dat veel ruimte oplevert zie je in het vorige scherm.

Overigens zou ik mij niet veel zorgen maken, 2 GB is voldoende om te funktioneren.
  #7  
Oud 25-08-13, 01:17
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Kijk eens bij Instellingen/Gebruik, klik bij elke app eens op de rechterkant, dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Er staat niet de mededeling "Verwijder deze app", dan kun je naar links vegen en verschijnt het blokje "Verwijder", zo maak je de app leeg van data.
2. Er staat wel de mededeling "Verwijder deze app". Of dat veel ruimte oplevert zie je in het vorige scherm.

Overigens zou ik mij niet veel zorgen maken, 2 GB is voldoende om te funktioneren.
Misschien dat de TS het gebruikte geheugen waar hij niet bij kan komen nodig heeft?

Indien het bovenste niet helpt, zou u een herstel moeten uitvoeren zonder een reservekopie te plaatsten. Zet daarna handmatig al uw apps terug die u nodig zou moeten hebben
__________________
  #8  
Oud 25-08-13, 06:04
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

@Beech43: Door de apps en inhoud te verwijderen loopt de hoeveelheid vrij ruimte maar met een paar 100mb op.

@Rwk: ik ga vandaag een volledig herstel uitvoeren en de apps gewoon handmatig terug installeren.Want het zijn maar een paar apps en fotos of videos stonden niet op de pad. Dus is snel gebeurd.
  #9  
Oud 25-08-13, 07:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyG Bekijk bericht
Als ik de ipad aan itunes koppel, zie ik dat de map "overige" ongeveer 10gb groot is.
10 GB overige data is zeer veel. Het is onwaarschijnlijk dat apps dat veroorzaken. Is er misschien toch ooit een synchronisatie misgelopen of afgebroken?

Probeer toch het advies van @Bubbly eens;


Citaat:
Als synchroniseren met iTunes niets oplost, dan zul je inderdaad een herstel moeten proberen.
  #10  
Oud 25-08-13, 12:50
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ik heb een volledig herstel gedaan en de apps handmatig terug geinstalleerd en nu is er dus terug 12gb vrij op de ipad en voor het herstel was er dus maar 2gb vrij.
Het vreemde is dat er nooit een synchronisatie is uitgevoerd met itunes.
Dus het blijft een raadsel waarvoor die 10gb werd gebruikt?
Enfin, nu is het dus terug in orde door een volledig herstel uit te voeren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad mini geheugen nu al vol? pejola iPad algemeen 3 15-06-13 19:47
iPhone: System Storage bijna vol Levian Jailbreak 0 27-08-11 11:38
iPhone zegt bijna vol? Impact iPhone algemeen 14 27-04-08 13:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.