iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad gestolen door kennis. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/143329-ipad-gestolen-door-kennis.html)

Shananigans 26-08-13 00:27

Ipad gestolen door kennis.
 
Mijn ipad is een paar maanden geleden gestolen maar ik ken dus de waarschijnlijke dader. Hij is namelijk de zoon van mijn stiefvader en heeft een tijd bij ons gewoond nu was hij al lang op het foute pad en is die uiteindelijk geëindigd in jeugdzorg maar omdat het dus 'zo goed met hem ging' moest hij weer langzamerhand bij zijn vader weer gaan wonen.

Dit ging twee bezoeken goed totdat we bij het laatste bezoek dus merkte dat mijn ipad er niet meer was maar aangezien er dus geen enkel bewijs dat hij het was kon niemand iets doen. Alleen vanochtend waren er op mijn fotostream dus foto's die niet van mij waren en automatisch met icloud waren gesynchroniseerd naar mijn iphone met zijn gezicht erop.

Ik heb dus die foto's en wil vandaag dus proberen om aangifte te doen maar ben bang dat de politie moeilijk gaat doen. Ik wil gewoon weten wat ik nu allemaal moet hebben om mijn ipad terug te krijgen.

RWK 26-08-13 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shananigans (Bericht 908889)
Mijn ipad is een paar maanden geleden gestolen maar ik ken dus de waarschijnlijke dader. Hij is namelijk de zoon van mijn stiefvader en heeft een tijd bij ons gewoond nu was hij al lang op het foute pad en is die uiteindelijk geëindigd in jeugdzorg maar omdat het dus 'zo goed met hem ging' moest hij weer langzamerhand bij zijn vader weer gaan wonen.

Dit ging twee bezoeken goed totdat we bij het laatste bezoek dus merkte dat mijn ipad er niet meer was maar aangezien er dus geen enkel bewijs dat hij het was kon niemand iets doen. Alleen vanochtend waren er op mijn fotostream dus foto's die niet van mij waren en automatisch met icloud waren gesynchroniseerd naar mijn iphone met zijn gezicht erop.

Ik heb dus die foto's en wil vandaag dus proberen om aangifte te doen maar ben bang dat de politie moeilijk gaat doen. Ik wil gewoon weten wat ik nu allemaal moet hebben om mijn ipad terug te krijgen.

Gewoon aangifte doen! Had je eigenlijk allang al moeten doen, maar nu nog steeds doen. Trouwens, als jou Apple ID met de gestolen iPad gesynct is kan je hopelijk nog Find My iPhone gebruiken. Download de app op je iPhone of ga naar www.icloud.com en log daarin met je ID.

Met find my iPhone kan je zien waar je devices op dat moment zijn.

En ik zou er echt mee naar de politie gaan. Dit had je al eerder moeten doen, maar nu je het zeker weet, gewoon doen. Waarover gaan ze moeilijk doen? Je weet kennelijk de dader. Staat de 'dader' ook in je fotostream?

vuurvreter 26-08-13 07:15

Inderdaad, gewoon aangifte doen!!

ballegooier 31-08-13 16:54

Foto's (als bewijs) plus het verhaal van dat je die persoon kent, moet voldoende zijn om aan de politie te bewijzen dat jouw iPad door die persoon weggenomen is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.