//

iPad begint opeens raar te doen, geen speciale tweaks/apps geinstalleerd in die tijd

iPad begint opeens raar te doen, geen speciale tweaks/apps geinstalleerd in die tijd discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Sinds een paar dagen begint mijn iPad rare kuren te krijgen. Cydia zit constant vast, vanaf ik nog maar iets probeer te installeren loopt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-09-13, 11:13
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Angry iPad begint opeens raar te doen, geen speciale tweaks/apps geinstalleerd in die tijd

Beste,

Sinds een paar dagen begint mijn iPad rare kuren te krijgen. Cydia zit constant vast, vanaf ik nog maar iets probeer te installeren loopt hij vast.
Als ik mijn toestel uitzet, blijft hij hangen op het rondraaiend circeltje, zelfs na een uur wachten nog steeds hetzelfde. Dan heb ik geen andere keuze dan home en power knop in te houden tot hij weer opstart, en dan nog staat het Apple logo er veel langer dan dit een paar dagen geleden was.
Ook heb ik een probleem dat Youtube super traag buffert, terwijl ik 1 van de snelste internetten heb die te krijgen is.
Dit is allemaal een paar dagen geleden begonnen, en in die tijd heb ik geen bepaalde tweaks/apps geinstalleerd die dit op gang zouden gebracht kunnen hebben. Mijn iPad over het algemeen is niet trager geworden, enkel de dingen die ik hierboven gezegd heb.
Ik weet dus niet echt wat ik moet doen, weet iemand een oplossing?

Mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-13, 11:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
Cydia zit constant vast, vanaf ik nog maar iets probeer te installeren loopt hij vast.
En daarna schrijf je:

Citaat:
Dit is allemaal een paar dagen geleden begonnen, en in die tijd heb ik geen bepaalde tweaks/apps geinstalleerd die dit op gang zouden gebracht kunnen hebben.
Hoe weet jij zo zeker dat die bepaalde tweaks/apps het probleem niet kunnen veroorzaken?
  #3  
Oud 03-09-13, 11:42
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En daarna schrijf je:



Hoe weet jij zo zeker dat die bepaalde tweaks/apps het probleem niet kunnen veroorzaken?
Omdat ik in de laatste week geen enkele tweaks/apps geinstalleerd heb, en het probleem is ongeveer 2 dagen geleden begonnen, dus volgens mij kan het niet liggen aan al geinstalleerde apps en tweaks. Gisterenavond probeerde ik gewoon nog eens een programma die op Cydia te downloaden is, te installeren, maar dat lukte niet omdat Cydia constant vastliep.
  #4  
Oud 03-09-13, 13:02
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
Omdat ik in de laatste week geen enkele tweaks/apps geinstalleerd heb, en het probleem is ongeveer 2 dagen geleden begonnen, dus volgens mij kan het niet liggen aan al geinstalleerde apps en tweaks. Gisterenavond probeerde ik gewoon nog eens een programma die op Cydia te downloaden is, te installeren, maar dat lukte niet omdat Cydia constant vastliep.
Je hebt ook geen 'repo' toegevoegd? Dat kan ook de oorzaak zijn van een vastlopende Cydia.
__________________
  #5  
Oud 03-09-13, 13:30
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Je hebt ook geen 'repo' toegevoegd? Dat kan ook de oorzaak zijn van een vastlopende Cydia.
Nu je het zegt, niet zo lang geleden heb ik een bepaalde repo toegevoegd, wat ik normaal bijna nooit doe, en kort daarna zijn de problemen begonnen. Ik heb het inmiddels al verwijderd, maar het blijft hetzelfde. Wil dit zeggen dat het niet helemaal verwijderd is, en zo ja, hoe verwijder ik het helemaal?
  #6  
Oud 03-09-13, 13:40
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
Nu je het zegt, niet zo lang geleden heb ik een bepaalde repo toegevoegd, wat ik normaal bijna nooit doe, en kort daarna zijn de problemen begonnen. Ik heb het inmiddels al verwijderd, maar het blijft hetzelfde. Wil dit zeggen dat het niet helemaal verwijderd is, en zo ja, hoe verwijder ik het helemaal?
Start uw iPad opnieuw op, maar verwijder eerst de apps die u eventueel geinstalleerd hebt wat in die repo zat.

Mocht het niet baten, raad ik u aan om een Semi-Restore uit te voeren. Hiermee herstel je je iPad naar de fabrieksinstellingen met behoud van de jailbreak.
  #7  
Oud 03-09-13, 13:42
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Start uw iPad opnieuw op, maar verwijder eerst de apps die u eventueel geinstalleerd hebt wat in die repo zat.

Mocht het niet baten, raad ik u aan om een Semi-Restore uit te voeren. Hiermee herstel je je iPad naar de fabrieksinstellingen met behoud van de jailbreak.
Ik heb het geprobeerd, ook proberen via iFile te verwijderen, maar daar vind ik er niets meer van. Gelijk wat ik probeer te downloaden in Cydia, zit hij meteen vast en kan ik niets meer doen.
Behoud je alle apps en tweaks met Semi-Restore?
  #8  
Oud 03-09-13, 13:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Verwijder ook die repo van Jupiter of hoe zijn Griekse tegenhanger ook mag heten. En verwijder alle apps die je daarmee geïnstalleerd hebt.

Succes gewenst.
  #9  
Oud 03-09-13, 14:59
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Alles geprobeerd, niets helpt
Here are the procedures:

1. Launch iPhone Explorer or Use SSH (e.g. Cyberduck for Mac or WinSCP for Windows) to access the file system of your jailbroken iPhone/iPad/iPod Touch

EDIT: I would recommend Diskaid instead for Mac users. Much easier and better.



2. Navigate to /var/lib/apt/lists and delete all files under this folder except the “partial” folder


3. Navigate to /var/lib/dpkg/updates. If there is any files inside, please also remove them.


4. Reboot your iPhone/iPad/iPod Touch.


Once booted up, you should be able to launch Cydia properly.

Dit heb ik ook geprobeerd, ook geen succes
  #10  
Oud 03-09-13, 18:59
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Ga in Cydia naar Manage > Sources (Beheer > Bronnen) en post een screenshot van wat daar allemaal staat. Standaard staat daar:

BigBoss
Cydia/Telesphoreo
ModMyi.com
ZodTTD & MacCiti
en evt. repo666.ultrasn0w.com maar die is tegenwoordig down of geeft fouten.
  #11  
Oud 03-09-13, 19:38
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
Behoud je alle apps en tweaks met Semi-Restore?
Het doel van Semi-Restore is om je iDevice te restoren met behoud van je jailbreak. Het verwijdert dus al je apps en tweaks, maar het probleem is wel opgelost en kan je beginnen met schone apps en tweaks te installeren.

Je gebruikt Windows dus zal er geen probleem voor je zijn.
Succes
  #12  
Oud 03-09-13, 20:02
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Standaard

Heb dat net gedaan, helpt niet. Ik zal nu eens afwachten op nog meer reacties, en als dat niet helpt zal ik die semi-restore doen.
Wat me nu wel opvalt is dat als ik Cydia opstart na een reboot, krijg ik een error. Ik heb er een fotootje van genomen en staat hieronder.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iPad - Cydia 2.jpg‎ (18,9 KB, 7x gelezen)
  #13  
Oud 03-09-13, 20:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 Bekijk bericht
Wat me nu wel opvalt is dat als ik Cydia opstart na een reboot, krijg ik een error. Ik heb er een fotootje van genomen en staat hieronder.
Arjan schreef in bericht #10:

Citaat:
en evt. repo666.ultrasn0w.com maar die is tegenwoordig down of geeft fouten.
  #14  
Oud 03-09-13, 20:18
Tigerx95 Tigerx95 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 175
Thumbs up

FIXED

Het is opgelost, blijkbaar lag het toch aan 1 van deze repo's:
repo666.ultrasn0w.com
….
Repo
Ik heb deze 3 verwijderd en nu kan ik weer zonder problemen Cydia apps/tweaks downloaden. Ik krijg geen errors meer, en kan normaal downloaden.
Mijn iPad zit niet meer uren vast op dat ronddraaiend circeltje, ook start hij vlugger op om één of andere reden.
Bedankt voor de vlugge hulp!

Mvg

Laatst gewijzigd door iScorpio; 04-09-13 om 08:26. Reden: illegale repo verwijderd
  #15  
Oud 03-09-13, 20:36
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Fijn dat het opgelost is ツ

Succes verder met je iPad!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
lijst met Cydia tweaks/apps die wel (of niet) werken onder iOS6.1 Geert1976 Jailbreak apps en thema's 327 19-02-13 10:22
De Cydia tweaks/apps die je moet hebben! diikoeneke Jailbreak apps en thema's 3 21-09-10 17:27
LCD monitor begint raar te doen, na respring Iphone Maradona10 iPhone algemeen 6 25-11-09 13:18
Apps doen raar. IphoneMitchell iPhone Apps 1 14-06-09 09:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.