iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Open in... werkt niet voor epub (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/143986-open-werkt-niet-voor-epub.html)

herbert2801 11-09-13 12:32

Open in... werkt niet voor epub
 
Ik heb sinds kort een iPad mini (Wi-Fi, 16 GB)

Ik heb al mijn epub boeken op mijn Google drive staan.
Ik start de Google Drive app, en als ik dan op een boek klik, krijg ik de melding "unable to open file".
Vervolgens wil ik klikken op "open in..." bij "try opening this item in another app", want ik wil het bestand in mijn ibooks app lezen.

Maar de klik krijgt geen reaktie. Het lijkt wel of de knop disabled is.

Een paar weken geleden lukte dit nog wel.

Hoe kan ik dit oplossen? Bij voorkeur zou ik de epub documenten direct in ibooks openen, maar de omweg via "open in..." is ook prima.

Beech43 13-09-13 10:31

Gebruik Bluefire Reader.

herbert2801 16-09-13 09:01

De reader is het probleem niet. ibooks werkt prima voor me, dus Bluefire reader is niet de oplossing.

Het probleem is de volgende:

Ik start de Google Drive app, en als ik dan op een boek klik, krijg ik de melding "unable to open file".
Vervolgens wil ik klikken op "open in..." bij "try opening this item in another app", want ik wil het bestand in mijn ibooks app lezen.

Maar de klik krijgt geen reaktie. Het lijkt wel of de knop disabled is.

Beech43 16-09-13 19:11

OK, ik snap het probleem. Heb even een epub in mijn Googledrive gezet, ik kan wel op "Open in" klikken en een keuze maken. Ik zou GD verwijderen en weer opnieuw installeren, blijkbaar is er iets mis gegaan.

RWK 16-09-13 19:19

Misschien heb je een update uitgevoerd waardoor dit probleem is ontstaan. Je kan eventueel als oplossing je ePubs naar je toemaken om hem vervolgens in je Mail-app te openen.

herbert2801 17-09-13 08:28

Bedankt voor de suggesties.
Ik heb Google Drive verwijderd en opnieuw geinstalleerd. En nu werkt het weer prima. Soms is de oplossing zoooo simpel :-)

Dus de Microsoft methode: "alles sluiten en opnieuw openen" is blijkbaar ook nodig bij een iPad.

Bedankt !

letty 04-12-14 12:47

Het lukt mij niet meer om vanuit een mail de boeken in de iBooks te krijgen.. Zijn er meer mensen met dit probleem!!

Beech43 04-12-14 16:03

Vroeger lukte dat wel ? Veel niet in iBooks Store gekochte epubs openen niet in iBooks.

letty 04-12-14 20:19

Het lukte tot nog toe altijd ..daarom zo vreemd!!

Beech43 04-12-14 21:05

Je hebt ook wel een erg oude FW. Om welke epubs gaat het dan ? Of verwijder eens een boek en voeg die later weer toe. Lukt dat wel ?

vuurvreter 28-12-14 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door letty (Bericht 986421)
Het lukt mij niet meer om vanuit een mail de boeken in de iBooks te krijgen.. Zijn er meer mensen met dit probleem!!

Ja dat probleem heb ik ook :(
Zowel op de iPad2, iPad mini en iPhone 6+
Alle 3 hebben de laatste IOS 8.1.2

Tevens heb ik het volgende probleem.
Ik heb via iTunes een aantal epub toegevoegd aan mijn iPad mini.
Maar op de andere apparaten zie ik de boeken niet in iBooks verschijnen, zie ik nu iets over het hoofd?
In iCloud kan ik niets inschakelen, was volgens mij vroeger wel mogelijk, toch?

iPhoneAlot 29-12-14 00:12

Iets off topic wellicht. Er lijken wel wat Gremlins in het systeem te zitten. Tot mijn verbazing en ergernis heb ik ineens boeken in iBooks staan met een rood oormerk 'Inkijken'. Boeken van schrijvers waarvan al andere boeken in iBooks staan. Ongevraagde promotie of bugs?

ceesvb 09-01-15 11:50

@iPhoneAlot
Heb plotseling in ibooks op mijn iphone ook boeken met zo'n rode ezelsoor, die ik niet weg krijg; heb jij al een oplossing??

iPhoneAlot 09-01-15 15:15

Ja, rechtsboven op Selecteer tikken, op het boek tikken en wegkieperen.

ceesvb 09-01-15 15:40

Gelukt, thx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:02.