iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   synchroniseren ipad met iphone via iCloud? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/144271-synchroniseren-ipad-iphone-via-icloud.html)

Olden 16-09-13 21:49

synchroniseren ipad met iphone via iCloud?
 
Ik begrijp het synchroniseren niet. Heb iPhone 4 en iPad2. Als ik op de iPhone een Contact verwijder, blijft deze echter bij Contacten op iPad staan. Heb iPhone aangesloten op Wind.pc, iTunes op pc geopend, op tabblad Info staat dat mijn Contacten via iCloud worden gesynchroniseerd. Bij iCloud staat de persoon inderdaad niet meer. Wat moet ik instellen zodat het ook op de iPad wordt aangepast. Wat wordt er eigenlijk met wat gesynchroniseerd??? Misschien domme vraag, maar kom er gewoon (na veel proberen) niet uit.

Guest-20180925190238 16-09-13 21:53

Je synchroniseert contacten via iCloud of via iTunes. Beiden kan niet.

Om via iCloud te kunnen synchroniseren moet je een iCloud activeren met een Apple ID op de iPhone en de iPad. Of alles goed werkt kan je controleren op www.icloud.com

Olden 16-09-13 22:05

Ja, dat had ik inmiddels begrepen, dus gekozen voor iCloud.

Op beide staat bij Instell. bij iCloud achter Account het e-mail adres van mijn Apple ID. Contacten, Fotostream etc. zijn aangezet(blauw). Dan heb ik toch een iCloud geactiveerd op beide?? Of zie ik dat verkeerd?

Kan ook inloggen op iCloud.

Guest-20180925190238 16-09-13 22:09

Dan zou het ook moeten werken. In iTunes zou nu moeten staan dat er via iCloud gesynct wordt als je de iDevices aansluit.

Olden 16-09-13 22:21

Ja, dat staat er "Uw Contacten worden via de ether met uw iPad gesynchroniseerd". Daarom snap ik het ook niet.
Met aansluiten wordt toch aansluiten iPad op de PC bedoeld neem ik aan?
Moet ik dan alsnog bij tabblad Info op Synchroniseren klikken in het iTunes venster?
Waar moet ik sowieso in eerste instantie het Contact verwijderen?

Guest-20180925190238 16-09-13 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olden (Bericht 912873)
Ja, dat staat er "Uw Contacten worden via de ether met uw iPad gesynchroniseerd". Daarom snap ik het ook niet.

Goh. Heet dat zo in het Nederlands. :-) Dat is in ieder geval goed.

Citaat:

Met aansluiten wordt toch aansluiten iPad op de PC bedoeld neem ik aan?
Moet ik dan alsnog bij tabblad Info op Synchroniseren klikken in het iTunes venster?
Ja, aansluiten aan de PC. Om contacten te syncen hoef je niet op Synchroniseren te klikken, daar heeft iTunes niets meer mee te maken. Wel voor backups te maken en apps te syncen.

Citaat:

Waar moet ik sowieso in eerste instantie het Contact verwijderen?
Dat maakt niets uit. Dat kan op de iPhone, de iPad of in www.icloud.com

Olden 16-09-13 23:05

Zo te horen staat alles goed en doe ik niks fout.
Ik zal je info nog eens doornemen.

Voorlopig hartelijk dank👍


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.