iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Achtergrond aanpassen IOS 7 Ipad Mini problemen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/144461-achtergrond-aanpassen-ios-7-ipad-mini-problemen.html)

arpos 19-09-13 14:43

Achtergrond aanpassen IOS 7 Ipad Mini problemen
 
Hoi Hoi,

Ik heb inmiddels mijn ipad mini voorzien van IOS7!
Echter nu had ik mijn achtergrond verandert en dan kun je zelf aangeven hoe groot of klein je hem wilt hebben.

Je kunt hem kleiner maken maar springt zo terug naar het formaat waar de ipad de achtergrond in laat zien en je kunt de foto / achtergrond dus niet verkleinen, hij lijkt wel ingezoemt.

Iemand een oplossing? Of heeft ook dit probleem?

downer 19-09-13 16:28

Ik heb dit probleem het zelfde met mijn iphone 5!

thespikie 19-09-13 18:22

Had dit ook; ga naar Instellingen, Algemeen, toegankelijkheid en dan bij Verminder beweging de schakelaar AAN zetten :)

Knoezelbos 19-09-13 23:49

Beetje raar natuurlijk. Ik heb hetzelfde probleem en je kunt idd parallax uitzetten. Maar ik vraag me af waarom het niet allebei kan? En waarom zoomt ios in op de foto die je wil gebruiken?

Heleen 20-09-13 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 914122)
Had dit ook; ga naar Instellingen, Algemeen, toegankelijkheid en dan bij Verminder beweging de schakelaar AAN zetten :)



Ik heb de schakelaar aangezet, maar het probleem blijft.:mad:

A3driaan 20-09-13 11:24

Aangepast achtergrond IOS 7 Ipad terugzetten.

Hallo allemaal, In mijn enthousiasme heb ik de achtergrond aangepast, echter deze aanpassing komt op het scherm niet zo goed tot z'n recht.........
Nu zou ik deze 'aangepaste' achtergrond dan ook graag weer willen terugzetten naar de begin waarde!

Vraag
Kan iemand mij vertellen welke stappen ik daarvoor moet doen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

doejaaren 20-09-13 12:14

Achtergrond IOS7
 
De oorspronkelijke achtergrond was na de IOS7-installatie op de iPad automatisch verdwenen en vervangen door regendruppels. Bij mijn iPhone4 had ik geen achtergrondproblemen.
Ik heb de raad van Thespikie opgevolgd en de schakelaar op aan gezet. Ik kreeg nu de ongewenst ingezoomde foto wel vol op het iPad2-scherm en kon ermee schuiven. Ben er blij mee, bedankt dus.

Beech43 20-09-13 13:52

Die schakelaar heeft er niets mee te maken. Het is wat gepiel: je kunt inzoomen en verschuiven, het duurt alleen wat lang. Wel is het zo, dat een foto die een andere lengte/breedteverhouding heeft dan het scherm er altijd delen wegvallen. Het zoomen en uitzoomen gaat met twee vingers of 2x tikken, maar zoals gezegd het gaat allemaal wat traag en soms "pakt" het scherm niet. Ik heb dat ook vaak bij het lezen van de Volkskrant.

arpos 20-09-13 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 914122)
Had dit ook; ga naar Instellingen, Algemeen, toegankelijkheid en dan bij Verminder beweging de schakelaar AAN zetten :)


Perfect, dit heeft mijn probleem opgelost ;) Thnx!

Heleen 20-09-13 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 914705)
Die schakelaar heeft er niets mee te maken. Het is wat gepiel: je kunt inzoomen en verschuiven, het duurt alleen wat lang. Wel is het zo, dat een foto die een andere lengte/breedteverhouding heeft dan het scherm er altijd delen wegvallen. Het zoomen en uitzoomen gaat met twee vingers of 2x tikken, maar zoals gezegd het gaat allemaal wat traag en soms "pakt" het scherm niet. Ik heb dat ook vaak bij het lezen van de Volkskrant.


Het spijt me heel erg maar het lukt mij niet. Het oorspronkelijke is stukken groter dan voorheen, en als ik de foto kleiner maak met 2 vingers, of tikken da springt hij toch weer terug naar een groter formaat.

Beech43 20-09-13 16:00

Heb je een foto in portret-formaat ?
Het is als met een foto op canvas: er gaat een fikse rand vanaf.

Heleen 20-09-13 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 914804)
Heb je een foto in portret-formaat ? Snij de foto eens bij in iPhoto.

Als ik de foto kleiner maak door bij te snijden, bijv. achtergrond met apple-logo, dan wordt het apple-logo steeds groter. Toch gedaan en verder als achtergrond geprobeerd de normale grootte te krijgen, maar lukt niet.

PS heb een iphone5 en geen Ipad.

Beech43 20-09-13 16:13

Ik heb mijn antwoord hierboven aangepast: bijsnijden helpt niet, het is als met een foto op canvas: er gaat een fikse rand vanaf.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 september 2013 om 17:33 ----------

Ik heb een oplossing: open je Foto-app, kies een foto, maak die met duim en wijsvinger wat kleiner, neem een screenshot en gebruik die foto. Het is even wat oefenen met slechts twee handen waarbij je ook nog twee knoppen moet bedienen, je kunt de fotoook nog iets draaien.
Als je nu nog geen RSI krijgt:P

Heleen 20-09-13 17:47

Is gelukt, gelukkig geen RSI en bedankt en fijne avond

Ad220809 02-10-13 14:30

Heb dit gedaan ga naar Instellingen, Algemeen, toegankelijkheid en dan bij Verminder beweging de schakelaar AAN zetten maar dan rekt hij men foto nog uit terwijl de foto met mijn ipad is gemaakt

Flooruniek 30-11-13 21:20

Bedankt voor de tip!!

Nadat je de instelling hebt verandert moet je even de foto opnieuw selecteren ;)

blieker 17-12-13 13:24

Ik vind het nog steeds omslachtig dat de foto uitzoomt bij het gebruiken voor achtergrond en beginscherm.
Als ik hem gewoon in foto s aanklik is de maat prima waarom word hij dan uitgerekt als ik hem als achtergrond gebruikt

deudekom 13-01-14 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespikie (Bericht 914122)
Had dit ook; ga naar Instellingen, Algemeen, toegankelijkheid en dan bij Verminder beweging de schakelaar AAN zetten :)

TOP! deze tip werkt, dank!

Mywings 09-09-14 10:18

Heb geprobeerd foto's weer op normaal formaat als achtergrond op het beginscherm van mijn Ipad te krijgen maar dit werkt niet op mijn Ipad 2. Foto's blijven gedeeeltelijk en vergroot op mijn scherm verschijnen, wie weet wat ik nog meer kan doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.