iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Batterijduur iPad 3 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/144547-batterijduur-ipad-3-a.html)

pepsimax 20-09-13 00:30

Batterijduur iPad 3
 
Na een dagje IOS7 te gebruiken op mijn ipad heb ik de indruk dat de batterij duur sterk achter uit gegaan is. Na 12u is er al 35% batterij weg! En dit zonder films of muziek te beluisteren..

Nog personen die deze problemen hebben?
Zoja iemand een oplossing..

Is het mogelijk om terug te keren naar IOS6???

jap74 20-09-13 21:53

iOS 7 Battery Life Draining Too Fast? It?s Easy to Fix

Beech43 21-09-13 09:23

Dit soort indrukken lees je altijd na een software update. Alleen vergelijkende metingen kunnen hier een antwoord op geven.
Als je vindt dat je batterij te snel leeg is kun je allerlei besparende maatregelen nemen, er zijn er genoeg te vinden. Eentje die waarschijnlijk de batterij sneller laat leeglopen dan bij iOS6 is de instelling dat apps automatisch op de achtergrond worden geupdated. Je kunt dat uitzetten in Instellingen.

sijpie 22-09-13 11:21

Ook ik heb problemen na de update. Ipad is niet meer op te laden met de lader die ik altijd gebruikte en de batterijduur is aanzienlijk verkort. Ook ik wil graag weer naar Ios6

Guest-20180925190238 22-09-13 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sijpie (Bericht 915726)
Ook ik wil graag weer naar Ios6

Dat gaat niet meer lukken met een iPad 3. Apple ondertekend iOS 6.1.3 niet meer.

deleon 22-09-13 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sijpie (Bericht 915726)
Ipad is niet meer op te laden met de lader die ik altijd gebruikte

Ik neem aan dat dat geen originele lader van Apple is? In IOS 7 krijgen mensen daar inderdaad problemen mee en wil Apple dat er originele laders gebruikt worden.

sijpie 22-09-13 23:14

Er staat een apple teken op en hij zat bij de Ipad dussss. Duurt nu ongeveer 18 uur en zit op 58% 😭😭😭

Beech43 23-09-13 10:04

Dan zou ik mijn advies hierboven maar opvolgen. Mijn iPad vertoont geen afwijkend laad- en ontlaadgedrag.

Guest-20180926152807 23-09-13 22:58

Batterij blijft leeglopen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 916129)
Dan zou ik mijn advies hierboven maar opvolgen. Mijn iPad vertoont geen afwijkend laad- en ontlaadgedrag.

Alle mogelijkheden uitgeprobeerd. DWZ alles uitgezet wat stroom vreet. Zonder succes.
Zelfde verhaal op mijn iPhone.

Zoek maar eens op "battery drain iOs 7"
Buitenlandse sites staan er vol mee. Ook alle tips die daar te vinden zijn allemaal toegepast. Helpt helaas geen zier!

Guest-20180926152807 25-09-13 03:16

In eerste instantie alle tips die nu hier (zie iPhone afdeling), maar al eerder op andere sites te lezen waren uitgevoerd.
Het hielp nagenoeg niets.

Totdat ik besloot de batterij helemaal leeg te laten lopen, en dan ook echt helemaal totdat iPad zichzelf afsloot.
Toen opnieuw een volle nacht geladen.
Wonderlijk, het lijkt er op dat de oude batterijduur weer terug is.

Ik blijf overigens twijfels houden of de aanduiding 100% vol ook echt vol is. Temeer omdat opladen tot de zgn. 100% vanaf iOS 7 veel sneller verloopt..
Bij de eerst volgende lading zal ik weer eens direct afkoppelen bij 100%.
Dan moet duidelijk zijn of het calibreren (helemaal leeg laten lopen) of het doorladen de oplossig is geweest.

schollie47 28-09-13 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pepsimax (Bericht 914343)
Na een dagje IOS7 te gebruiken op mijn ipad heb ik de indruk dat de batterij duur sterk achter uit gegaan is. Na 12u is er al 35% batterij weg! En dit zonder films of muziek te beluisteren..

Nog personen die deze problemen hebben?
Zoja iemand een oplossing..

Is het mogelijk om terug te keren naar IOS6???

Zou ook heel graag terug willen. Om meerdere redenen. Afschuwelijk zuurtjes achtige icoontjes en opladen duurt nu meer dan een dag!

ghuizing 28-09-13 13:34

Opladen duurt op mijn iPad 3 niet langer dan voorheen met IOS 6, ook het batterij gebruik valt enorm mee, mijn accu is niet eerder leeg dan anders.
Ik heb wel een aantal dingen, zoals het automatisch updaten van Apps uitgeschakeld.
Ben op zich een tevredengebruiker nu van iOS 7.

railrunner 30-09-13 22:32

Nou van met IOS 5, IOS 6 en IOS 7 geen batterij probleem maar nu met IOS 7.02 zie ik hem hard achteruit hollen.
Alle tweaks gedaan die er zijn om de batterij te sparen maar helaas.
Er is iets veranderd van 7.0 naar 7.02 wat niet goed is.

Teresa0805 02-10-13 16:14

De batterij of accu van mijn IPad 3 loopt veel harder leeg dan voor de 7.02 update.
Soms na volledig opladen gaat hij in 1,5 uur van 100 naar 25%.
Ook wordt de hele IPad gloeiend heet. Wie heeft dit ook? Gewoon eng...
Heb heel wat apps verwijderd maar het heeft niet veel effect.
Ik ga nu de batterij helemaal leeg laten lopen en dan opnieuw opladen zoals Gijsph heeft gedaan. Ben benieuwd of het echt werkt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:21.