iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Wachtwoord FB onthouden in safari (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/145585-wachtwoord-fb-onthouden-safari.html)

hapeetnl 03-10-13 20:42

Wachtwoord FB onthouden in safari
 
Ik gebruik op de ipad het liefst Safari voor Faceboek, omdat ik dat het meest overzichtelijk vind.
Na update naar ios7 onhoud FB het wachtwoord niet meer in safari.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat FB in safari wel het wachtwoord onthoud??

apotheosis 04-10-13 01:54

Instellingen-safari-wachtwoorden en invullen en daar namen en wachtwoorden aanzetten.
En ook nog nodig; bij blokkeer cookies; nooit nemen. Ik had het ook voor bepaalde sites mijn wachtwoord niet wilde onthouden, vink nooit aan en dan zou dat oke moeten zijn.

Dan mss eens je fb app opnieuw opstarten ofzo of desnoods eens opnieuw installeren en dan als je terug wil inloggen de 1ste keer zou die normaal het moeten vragen of deze je wachtwoord wil onthouden................

hapeetnl 04-10-13 06:30

Geprobeerd!
Voor facebook in safarie werkt het echter niet.
Na afsluiten safarie, opnieuw safarie geopend, en FB vraagt weer naar naam en wachtwoord. Wordt dus niet onthouden.

apotheosis 04-10-13 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hapeetnl (Bericht 921240)
Geprobeerd!
Voor facebook in safarie werkt het echter niet.
Na afsluiten safarie, opnieuw safarie geopend, en FB vraagt weer naar naam en wachtwoord. Wordt dus niet onthouden.

Raar, en via de app?
Ik werk altijd via een app.

hapeetnl 04-10-13 12:38

de app werkt wel normaal.
Alleen in safari dus niet.
Vóór de update werkte FB in safari wel, onthield hij gewoon het wachtwoord.
Rara....

wollie1979 04-10-13 13:41

Inderdaad vreemd. Ik heb dit ook wel eens voor gehad bij bepaalde sites dat de ww niet onthouden werden. Ongeacht of je de opties zodanig had ingesteld dat dit wel moet.

Kijk eens bij instellingen -> safari -> wachtwoorden en invullen -> bewaarde wachtwoorden of deze daar wel in het lijstje staat.

Anders eens op 'wis cookies en gegevens' tappen. Dan FB opnieuw in safari openen en kijken of het dan wel lukt na inloggen.

Ik heb op m'n iPhone even gecheckt en bij mij onthoud ie het ww wel.

hapeetnl 04-10-13 20:45

Staat niet in het lijstje bewaarde wachtwoorden.
Wis cookies etc. gedaan, help ook niet.
Iemad anders nog een tip?

wollie1979 04-10-13 21:11

Wordt er wel gevraagd in safari of je het ww wil laten onthouden?

hapeetnl 04-10-13 21:14

Ja, en ik vink ook aan dat het wachtwoord bewaard moet worden.
Maar dat gebeurt kennelijk niet.

wollie1979 04-10-13 21:41

Ja heel vreemd. Ik heb dit ook wel eens gehad. Tijden werd het ww niet onthouden en na een iOS update ineens wel.

Wat je kunt doen is in ieder geval een verkorte naam instellen voor je gebruikersnaam. Bijv. 'Mail' typen en na een spatie staat je hele mailadres er. Dit kun je hier instellen:

Instellingen - algemeen - toetsenbord - nieuw trefwoord.

Ik weet niet zeker of dit ook voor een ww gebruikt kan worden. Probeer maar eens, het inloggen gaat zo iig een stuk sneller.

hapeetnl 05-10-13 17:17

Merk trouwens dat de ipad geen enkel wachtwoord in safari onthoud....

spikker 05-10-13 18:18

Als je een toegangscode insteld zou het weer moeten werken heb ik ook gehad.

hapeetnl 05-10-13 19:03

Neem aan dat je hetcodeslot van de ipad bedoeld.
Dat heb ik ingesteld.
Heeft echter geen invloed op het wel of niet bewaren van wachtwoorden.

Riesjennicole 07-10-13 07:46

Ik heb hier precies het zelfde probleem.
Krijg het ook niet opgelost.
Ik lees hier mee in de hoop op een oplossing, want dit is gewoon lastig !
En dat sinds de nieuwe iPad update :(

ballegooier 07-10-13 09:17

Ik heb dit probleem ook met sommige sites.

Ik krijg dan een melding dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden worden, 'omdat [naam website] safari heeft gevraagd het wachtwoord niet op te slaan'.....
:confused:

arjan95 07-10-13 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 922422)
Ik heb dit probleem ook met sommige sites.

Ik krijg dan een melding dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden worden, 'omdat [naam website] safari heeft gevraagd het wachtwoord niet op te slaan'.....
:confused:

In dat geval ondersteunt de site het met opzet niet, omdat ze voor maximale veiligheid gaan. Ziggo Webmail is zo'n site.

ballegooier 07-10-13 09:50

Die beslissing is dan min of meer toevallig ten tijde van iOS 7 gekomen...? Nog niet lang geleden gin dat bij de sites die ik bedoel wel.

Zou dit verhaal dan ook bij Facebook het geval kunnen zijn?
Edit: waarschijnlijk niet, want daar krijg je immers die melding niet te zien.... :)

wollie1979 07-10-13 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 922436)
In dat geval ondersteunt de site het met opzet niet, omdat ze voor maximale veiligheid gaan. Ziggo Webmail is zo'n site.

Bij mij worden alle gegevens van Ziggo Webmail gewoon onthouden.

MvanEerd 07-10-13 17:53

Heb je niet per ongeluk inprivate browsing aangezet?

hapeetnl 07-10-13 19:40

Oplossing gevonden!!!
Zodra je naar een bepaalde website wil gaan, en het toetenbord in safari verschijnt, zie je links boven het toetsenbord privé staan.

Is de browserbalk donker, dan staat de privé modus ingesteld op ingeschakeld.
De browsergeschiedenis wordt nu niet opgeslagen, en safari zal ook geen wachtwoorden onthouden.

Druk op privé links boven het toetsenbord.
De browserbalk wordt nu lichtgrijs. De privé modus is nu uitgeschakeld.
De browsergeschiedenis wordt nu bewaard, en safari kan nu ook gebruikersnamen en wachtwoorden voor bijv. dit forum opslaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.