iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Beeld iPad mini roteert niet meer! (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/145981-beeld-ipad-mini-roteert-niet-meer.html)

masterbas 10-10-13 21:03

Beeld iPad mini roteert niet meer!
 
Dit is een zeer lastig probleem waar ik mee zit ik kan het beeld alleen staand of naar liggend verplaatsen door hem eerst in stand-by te zetten en dan kantelen en weer in drukken.
Bij gebruik zowel voor games als gewoon gebruik kantelt het scherm dus niet meer mee met hoe je het apparaat houd. Inmiddels is hij al 2 keer voor reparatie geweest, maar beide keren zeggen ze (zesgoes) dat het apparaat gewoon werkt ondanks mijn toegevoegde informatie.
Hebben meer mensen er last van? Ik kan nu dus bv geen race games of temple run meer spelen. Tevens is het ook lastig tijdens normaal gebruik zoals surfen.


Eerst speelde dit al met de laatste IOS versie van 6 en ook met die van IOS 7.0.2 blijft dit probleem.

Beech43 10-10-13 21:53

Wat staat er in het bedieningspaneel ?

masterbas 12-10-13 12:55

Sorry kon niet eerder beantwoorden, maar in mijn bedieningspaneel is de rotatie slot niet geactiveerd als je dat bedoelt.

Robin99 13-10-13 15:07

Heb je de 'mute switch' aanstaan/op rotatievergrendeling?

masterbas 18-10-13 10:51

Helaas alles geprobeerd en gecontroleerd. Naar een Apple reseller geweest en deze kreeg hem wel weer in de praat we weten alleen niet wat hij anders heeft gedaan dan ik.

bobob 07-03-14 18:35

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn mini retina. Hij werkt een tijd je goed maar na een tijdje in slaapstand werkt de rotatie niet meer maar blijft in de laatste stand (portrait of landscape) staan. Alleen door echt uit te zetten en opnieuw opstarten wordt probleem tijdelijk verholpen. Zeer vervelend. Iemand ideeën?

Guest-201403312020 17-03-14 13:06

Onze iPad2 had dat ook,maar ik had het snel gevonden.
De Rotatie vergrendeling stond aan.

bobob 17-03-14 17:35

Bij mij staat de rotatievergrendeling niet aan, maar treedt het spontaan op. Maar sinds update naar 7.1 is het nog niet weer voorgekomen. Dus wie weet

HooijmansNL 17-03-14 19:13

Ik had bij iOS 7.0.6 op mijn iPad Air precies het zelfde probleem.
Na de update naar iOS 7.1 is dit bij mij geheel verdwenen.

deiphone3gs 26-03-14 20:11

Ik heb het ook wel eens gehad en toen heb ik hem opnieuw opgestart en toen deed hij het weer. Ik denk een bug in iOS dat misschien in iOS 7.1 verholpen is want ik heb er nu ook geen last meer van.

masterbas 29-03-14 12:42

ik moet zeggen met de laatste update is het niet meer zo hardnekkig en snel verholpen. Tevens komt het nu ook een heel stuk minder voor, maar het blijft vreemd. Gezien alle reacties ben ik niet de engste en brengt het voornamelijk ongemak met zich mee. Het blijkt ook wel dat het niet aan het apparaat ligt maar puur software matig is.

Pedromaas 25-06-15 08:37

Rotatievergrendeling opipad werktniet
 
Doe een reset op de ipad en het probleem is opgelost. Dit doe je door de homeknop en de uitschakelknop tegelijk enkele seconde in te drukken. Wacht dan tot appel logo verschijnt wacht tot die verdwijnt wacht nog even en zet ipad aan met beide genoemde schakelaars. Dan is de ipadreset en doet de rotatievergredeling weer normaal !!

JanSr 26-09-19 12:39

Op de iPhone krijg je een menu na een swipe omhoog van onderaf.
Ik heb datzelfde menu ook wel eens tevoorschijn getoverd op mijn iPad, maar ik kan niet meer uitvinden hoe.
Siri weet geen raad met die vraag.
Benieuwd.

peerenbooms 26-09-19 13:20

Swipe rechts boven naar beneden

JanSr 26-09-19 17:02

Dank! Je moet het maar weten! Siri heeft geen idee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.