//

Gegevens iPad overzetten op andermans itunes

Gegevens iPad overzetten op andermans itunes discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn oude iPad 2 is door een vriendin in gebruik. Deze iPad hangt nu nog steeds aan mijn ( apple pc) iTunes. Vriendin speelt bv. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-13, 22:16
marianthatsme marianthatsme is offline
 
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 2
Standaard Gegevens iPad overzetten op andermans itunes

Mijn oude iPad 2 is door een vriendin in gebruik. Deze iPad hangt nu nog steeds aan mijn ( apple pc) iTunes. Vriendin speelt bv. Hay day en Candy crash. Zij wil iPad nu overzetten op haar iTunes op nieuwe Windows pc. Hoe kan zij dit doen zonder dat zij de inhoud en/of gespeelde levels van deze games kwijt raakt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-13, 10:46
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Mijn vriendin rijdt in mijn auto, ik heb 40 schadevrije jaren en dus 75 % korting op mijn verzekeringspremie. Nu wil mijn vriendin de auto overnemen. Wat denk je wat de verzekeringsmaatschappij zal zeggen ?
  #3  
Oud 14-10-13, 11:18
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Je moet die hele itunes bib en voorkeuren etc ( jou bib dus) helemaal op haar pc zetten. Het kan dus. @Beech43 zijn verhaaltje klopt dus niet bij iTunes. Geef toe het is wat knutselen.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #4  
Oud 14-10-13, 11:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marianthatsme Bekijk bericht
Hoe kan zij dit doen zonder dat zij de inhoud en/of gespeelde levels van deze games kwijt raakt?
Je kan het volgende eens proberen:

1) iTunes machtigen op die nieuwe PC van jouw vriendin met het juiste Apple ID;
2) Aankopen overzetten van die iPad naar iTunes;
3) Dan de iPad synchroniseren met iTunes. Tijdens de synchronisatie wordt ook een backup gemaakt met oa. de data van de apps;
  #5  
Oud 18-10-13, 08:59
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Mijn vriendin rijdt in mijn auto, ik heb 40 schadevrije jaren en dus 75 % korting op mijn verzekeringspremie. Nu wil mijn vriendin de auto overnemen. Wat denk je wat de verzekeringsmaatschappij zal zeggen ?
Hahahahahahahaha
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #6  
Oud 18-10-13, 09:38
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Je moet die hele itunes bib en voorkeuren etc ( jou bib dus) helemaal op haar pc zetten. Het kan dus. @Beech43 zijn verhaaltje klopt dus niet bij iTunes. Geef toe het is wat knutselen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan het volgende eens proberen:

1) iTunes machtigen op die nieuwe PC van jouw vriendin met het juiste Apple ID;
2) Aankopen overzetten van die iPad naar iTunes;
3) Dan de iPad synchroniseren met iTunes. Tijdens de synchronisatie wordt ook een backup gemaakt met oa. de data van de apps;
Maar even voor de duidelijkheid: ik kan op deze manier dus MIJN aankopen aan iemand anders overdragen? Met welk acount synchroniseert 'de vriendin' nu, met haar eigen account óf het account van marianthatsme?
  #7  
Oud 18-10-13, 10:03
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Volgens mij zijn bepaalde spellen aan game center gekoppeld.
Dus aan je iTunes account. Als je vervolgens een ander iTunes account op je Ipad zet, dan ben je denk ik ook je savegames kwijt. (Staan in gamecenter van het andere account)
  #8  
Oud 18-10-13, 19:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Mijn verhaal was echt to-the-point! Je kunt je aankopen NIET overdragen. Je hebt een gebruikerslicentie gekocht.
  #9  
Oud 19-10-13, 11:25
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Mijn verhaal was echt to-the-point! Je kunt je aankopen NIET overdragen. Je hebt een gebruikerslicentie gekocht.
Dat lijkt mij ook! Jammer dat CollieHome nog niet heeft gereageerd... hij beweert anders, maar is niet helemaal helder in z'n uitleg (bv. met welk account er nu wordt gesynchroniseerd in/na zijn work around).
  #10  
Oud 19-10-13, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalHark Bekijk bericht
Maar even voor de duidelijkheid: ik kan op deze manier dus MIJN aankopen aan iemand anders overdragen?
Ook even voor de duidelijkheid: DAT heb ik niet geschreven.
  #11  
Oud 19-10-13, 11:47
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ook even voor de duidelijkheid: DAT heb ik niet geschreven.
Precies! Daar zit 'm ook het probleem. Onduidelijkheid...
Want het lijkt mij de bedoeling van marianthatsme dat die vriendin de beschikking HOUDT over de games en levels. Maar dat zou volgens mij betekenen dat de vriendin nooit met een eigen account de iPad kan synchroniseren... of zie ik dat verkeerd?
  #12  
Oud 19-10-13, 12:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalHark Bekijk bericht
Maar dat zou volgens mij betekenen dat de vriendin nooit met een eigen account de iPad kan synchroniseren... of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. De TS schreef:

Citaat:
Hoe kan zij dit doen zonder dat zij de inhoud en/of gespeelde levels van deze games kwijt raakt?
Het ging hem dus over het overzetten van de data van die spelletjes. Als die lieve vriendin na het overzetten van de data van die spelletjes, met het juiste Apple ID, uitlogt uit iTunes. En dan weer inlogt in iTunes met haar eigen Apple ID en die spelletjes aankoopt met haar eigen Apple ID blijft de data van die spelletjes behouden.

Die oefening heb ik al een paar gedaan met apps die vroeger alleen in de US App Store stonden, OneNote bijvoorbeeld. Na het beschikbaar komen van die apps in de Belgische App Store heb ik die dan opnieuw "aangekocht".

Mijn oprechte excuses voor de "onduidelijkheden".
  #13  
Oud 19-10-13, 14:42
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. De TS schreef:

Het ging hem dus over het overzetten van de data van die spelletjes. Als die lieve vriendin na het overzetten van de data van die spelletjes, met het juiste Apple ID, uitlogt uit iTunes. En dan weer inlogt in iTunes met haar eigen Apple ID en die spelletjes aankoopt met haar eigen Apple ID blijft de data van die spelletjes behouden.
Kijk... en ik ben ervan uit gegaan (maar da's mijn aanname...) dat die vriendin dus zelf de spelletjes niet heeft aangeschaft (en ook niet wil aanschaffen)!
Je ziet: we komen d'r vanzelf wel
  #14  
Oud 10-11-13, 22:50
marianthatsme marianthatsme is offline
 
• 3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 2
Standaard

Beste allemaal, voor de discussie....
Ik heb de spellen aangekocht en zij speelt ze op mijn oude iPad. Hij hangt tot op heden op mijn pc. Nu heeft zij zelf pc en moet iTunes gaan opbouwen dus ook zelf de App gaan aanschaffen. Tot hier geen probleem. Hoe krijgt zij de gespeelde spellen en dus ook levels in haar iTunes. Zonder dat zij de levels kwijt raakt. Het gaat dus niet om kosten uit te sparen maar de angst voor het verliezen van de levels. Wie kan helpen met info.
  #15  
Oud 10-11-13, 23:12
cln cln is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 48
Standaard

Volgens mij moet je gewoon de iPad aan de PC van je vriendin hangen en synchroniseren. iTunes zal dan zeggen dat je iPad met een andere PC is gesynchroniseerd. Je krijgt dan de mogelijkheid om alles op te schonen of alles op je iPad te laten staan. Je zult voor het tweede moeten kiezen. Je iPad blijft zoals die is en de iTunes lib. Staat op de nieuwe PC.

Daarna krijg je natuurlijk. Of de uitdaging met je iTunes account, maar dat staat hierboven al beschreven.

Tip: maak eerst nog een back-up van je iPad op jou PC. Als het fout gaat kun je altijd nog terug naar de back-up..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gegevens overzetten van iPhone naar iTunes, iCal en Address Book? 84425 iTunes 3 04-05-14 19:30
gegevens overzetten ramses60 iPad algemeen 9 28-05-13 11:37
Nieuwe laptop, hoe alles overzetten in itunes zonder gegevens kwijt te raken? dbtje iPhone algemeen 8 12-05-13 08:58
Gegevens overzetten thijsbroekkamp iPhone algemeen 2 19-12-12 08:18
Oude gegevens overzetten op nieuwe iPad lukt niet Kevveuh iPad algemeen 3 15-06-12 17:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.