iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad Mini of iPad Air? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/146727-ipad-mini-ipad-air.html)

rsnhakan 24-10-13 20:16

iPad Mini of iPad Air?
 
Ik zit te twijfelen tusssen de nieuwe iPad's. De nieuwe Mini heeft een ppi van 326. Dat is meer dan de Air.

Ga je het verschil tussen beide iPad's merken als we het hebben over het scherm? En voor welke iPad gaan jullie? (waarom?)

Guest-20180925190238 24-10-13 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 927992)
Ga je het verschil tussen beide iPad's merken als we het hebben over het scherm? En voor welke iPad gaan jullie? (waarom?)

Met een goede microscoop ga je zeker een verschil merken. :rolleyes: Ik ga voor de iPad Air.

Deora 24-10-13 20:32

Qua specs is het volgens mij om het even. Het verschil qua pixels zul je hoogstwaarschijnlijk niet echt merken.

Het enige verschil is dan nog de afmeting, ik zelf zou gaan voor de Air. Ik vind het schermformaat van de mini net wat te klein. het gewicht van de Air is ook behoorlijk afgenomen in vergelijk met de iPad 4 en dus is deze ook gemakkelijker te hanteren als je de iPad lang vast houdt.

lolsmurf 24-10-13 21:12

Ik ga me de nieuwe iPad Mini aanschaffen. Het kleinere formaat lijkt nog praktischer om overal mee naartoe te nemen, ook al vind ik mijn iPad 2 ook nog altijd de moeite waard!

Beech43 24-10-13 21:25

Op de fiets lijkt mij een iPad Mini handzamer:o

Johnno87 25-10-13 08:19

Ik ga voor een 32GB Mini Retina. De maat vind ik prima. De 1e Mini vond ik bij ieder Apple Store bezoek geweldig behalve het scherm. De nieuwe Mini is qua specs top. Ook omdat ik nu te weinig ruimte heb voor mijn apps en foto's kies ik een 32GB Mini Retina. Kost me evenveel als een 16GB Air.

Emper 25-10-13 09:01

twijfel
 
Ik was er zeker van de mini met retina display te kopen. Ik vond het 'gewone' model toch wat zwaar en nam deze daardoor bijna nooit mee. Ik heb de iPad 2 en 3 gehad. De mini kreeg ik gratis bij een actie, maar omdat ik voor de mini retina wou gaan, heb ik hem geseald en al verkocht.

Ik twijfel enorm of het nu de mini of air wordt. Voor mijn studie wil ik hem wat vaker meenemen en in combinatie met het apple bluetooth toestenbord er op werken voor mijn studie.
1 November de air maar eens gaan bekijken. Wellicht ben ik er dan meteen uit.

Iemand ervaring met tekstverwerken op de huidige mini? Benieuwd of het lastig is op een kleinere beeldscherm.

rsnhakan 25-10-13 20:57

Ik ga denk ik ook voor de Air, puur vanwege het formaat. Maar zal het scherm van de nieuwe Mini scherper zijn?

KvdS 25-10-13 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 928415)
Maar zal het scherm van de nieuwe Mini scherper zijn?


Theoretisch wel, praktisch??.
Maar loop eens naar de winkel en vergelijk je iPhone (ppi326) maar met de iPad4 (ppi 264).

edbe 26-10-13 16:51

ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.

debroei 26-10-13 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edbe (Bericht 928595)
ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.

Klinkt al een goed onderbouwt advies, gelukkig kun je hem nog niet kopen en komt deze waarschuwing nog op tijd :D

harmjan 26-10-13 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edbe (Bericht 928595)
ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.


in welke glazen bol kijk jij

Johnno87 26-10-13 21:01

Ik twijfel nog wel over de kleur. Wit of zwart. Ik ben bang dat de zwarte Mini dezelfde lak schade krijgt aan de randjes dan dat mijn iPhone 5 doet aan de randjes op de achterkant.

apotheosis 26-10-13 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 927992)
Ik zit te twijfelen tusssen de nieuwe iPad's. De nieuwe Mini heeft een ppi van 326. Dat is meer dan de Air.

Ga je het verschil tussen beide iPad's merken als we het hebben over het scherm? En voor welke iPad gaan jullie? (waarom?)

Mijn mening tussen deze; ze hebben meende ik zo goed als allemaal dezelfde specs; dan hoef je maar naar 1 ding te kijken; wil je liefst een kleiner scherm of wil je liever een groter, daar ga je je keuze moeten inmaken.

En natuurlijk zit er een prijsverschil in, de mini is wat goedkoper natuurlijk.
Voor mezelf kijk ik nooit echt naar de prijs; ik wil vooral iets hebben die ik het best bij me passen vind.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 oktober 2013 om 22:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edbe (Bericht 928595)
ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.

Zever eens niet zeg.

Emper 28-10-13 12:31

Heb nog geen mini gebruikt en vraag me af of ik het scherm te klein ga vinden. Ik denk dat het wachten wordt tot ze er allebei zijn. Dan live bekijken en beslissen.

stekki 29-10-13 10:13

Ik ga voor de Air gaan, volgend jaar komt de iphone6 uit met groter scherm en dan is het verschil misschien te klein tussen grotere ipone en ipad mini... Denk ik eh. :)

kal_el 29-10-13 10:53

Ik ga voor de mini retina. Je moet het echt puur uitmaken voor jezelf.
ze zijn hetzelfde op het gewicht en schermgrootte na. (dikte is identiek)

De mini is voor mij iets handiger om mee te slepen, kan ik klemmen tussen duim en andere vingers zonder problemen, vind ik een groot voordeel.
Wilde de eerdere mini ook kopen, maar het "slechte" scherm hield mij tegen (het valt gewoon teveel op als je gewoon bent op een retina display te werken).

colliehome 29-10-13 14:25

Ik heb een normale 4 en een mini. De mini gebruik om als navigatie en om in bed wat te lezen. De 4 om echte taken te verrichten. Werk laten we zeggen. Moet wel meegeven dat ik de mini eigenlijk meer gebruik.

belgiumiphone 29-10-13 14:40

Ik begrijp de vraag van de topicstarter zeer goed, want ik vroeg het mij ook af.

- iPad mini 2 heeft een kleiner scherm, dat weten wij natuurlijk allemaal
- MAAR het scherm van de iPad de mini 2 heeft wel meer ppi's

De vraag is nu: ga je op de iPad mini 2 bepaalde zaken (veel) scherper kunnen lezen dan op de iPad Air? Dus vooral kleine tekst (websites, krantenapps zoals De Standaard)?
Anders gezegd: als je op het kleinere scherm de tekst beter kunt aflezen dan op het grotere scherm, is het misschien toch interessanter om de ipad mini 2 te nemen (daar waar ik persoonlijk liever het grotere scherm van de iPad Air heb).

colliehome 29-10-13 14:44

Daar zie je dan weer dat iedereen zijn eigen reden heeft om of het ene of het andere te nemen. Onmogelijk dus om voor de TS te beslissen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:13.