//

iPad 4 wilt nergens meer opladen !

iPad 4 wilt nergens meer opladen ! discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, dit is mijn eerste post. Dus ik hoop snel antwoord te kunnen krijgen Ik heb een iPad 4, 32 GB. Mijn iPad 4 wilt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-13, 01:22
burnedtoasty burnedtoasty is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard iPad 4 wilt nergens meer opladen !

Hey, dit is mijn eerste post. Dus ik hoop snel antwoord te kunnen krijgen

Ik heb een iPad 4, 32 GB.

Mijn iPad 4 wilt niet meer opladen op het stopcontact, ik heb een harde reset geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Ik weet niet of het aan de kabel, mijn ipad of aan de adapter (dat witte blok dinges) ligt. Ik heb geen 30 pins kabel maar die andere voor de iPad 4.

Als je gaat zeggen, breng hem even naar de winkel waar je hem kocht. Dit wil ik niet doen voordat ik een backup heb gemaakt op iTunes, want anders verlies ik erg veel data. Dit zou ik dus normaal kunnen doen, maar als ik de usb kabel aan de computer aansluit, dan staat er : De USB-apparaat wordt niet herkend. Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen, dit is erg irritant, aangezien mijn iPad hierdoor ook niet meer wilt opladen aan de computer (ik heb een windows 7 sony vaio), en mijn iPad staat ook niet in iTunes hierdoor (ik heb de laatste itunes versie gedownload).

Is er iets defect? Of is dit een software fout? Gisteren had ik dit probleem ook al, want ik moest hem er steeds uit en erin doen totdat mijn iPad na iets van 50x erin en eruit trekken van de kabel begon op te laden. Maar vandaag wilt hij na 100x erin en eruit zelfs niet meer opladen.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, en alvast bedankt. (Ik zal reageren wanneer het niet heeft geholpen, en wanneer wel, zelfs als ik de antwoord zelf heb gevonden, zal ik het hier even delen)

PS: Ik heb de originele adapter en kabel voor mijn iPad die ik er bij kreeg.

EDIT: Als hij echt terug moet, wat moet ik dan eerst allemaal doen voordat ik hem naar dixons terug breng? (ik heb de ipad bij dixons gekocht, 10 maanden geleden)

Laatst gewijzigd door burnedtoasty; 27-10-13 om 01:34.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-13, 11:56
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Niet meer opladen ? Wat zie je als de iPad verbindt met de oplader ? Is de iPad helemaal leeg ? Zo ja, dan kan het wel even duren voordat je iets ziet.
  #3  
Oud 27-10-13, 11:59
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik zou in eerste instantie eens met een andere kabel proberen. Zo niet, maak een backup via icloud over je Wi-Fi.
  #4  
Oud 27-10-13, 13:13
burnedtoasty burnedtoasty is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Als ik de kabel erop aansluit komt er niks te staan. Ik heb de oplader er voor 12 uur in laten zitten, en nu staat er 58%. Maar er staat geen bliksem teken naast de batterij?? Ook laadt mijn ipad normaal in 6 uur van leeg naar vol.

Ik kan nu mijn backup nog steeds niet maken, want er komt steeds usb apparaat niet herkend.

@freeltd Ik heb maar 1 lightning to usb kabel
  #5  
Oud 27-10-13, 13:45
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Heb je niemand in de vriendenkring of familie met nog zo een kabel. Je zal dit toch als eerste moeten controleren voordat je kostelijke zaken gaat proberen. Kan zijn dat er 1 kabeltje binnenin de kabel beschadigd is.

Een backup moet niet persé via iTunes. Je kan dit toch ook via iCloud
  #6  
Oud 27-10-13, 15:47
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ga naar een winkel leg het probleem uit en vraag of je een kabel van hen mag testen. Meestal weet je daarna voldoende of de kabel of de iPad defect is.

Succes.
  #7  
Oud 27-10-13, 16:53
burnedtoasty burnedtoasty is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ga naar een winkel leg het probleem uit en vraag of je een kabel van hen mag testen. Meestal weet je daarna voldoende of de kabel of de iPad defect is.

Succes.
Zou ik hiervoor eerst een backup moeten maken in het geval dat mijn ipad defect is?
  #8  
Oud 27-10-13, 17:35
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burnedtoasty Bekijk bericht
Zou ik hiervoor eerst een backup moeten maken in het geval dat mijn ipad defect is?

Als je nog genoeg spanning hebt, dan zou ik zeker een backup gaan maken. Ja kan nooit genoeg back-ups maken.
  #9  
Oud 27-10-13, 17:38
burnedtoasty burnedtoasty is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Als je nog genoeg spanning hebt, dan zou ik zeker een backup gaan maken. Ja kan nooit genoeg back-ups maken.
Hoe maak ik een back up, want mijn iPad wordt niet herkend op elke computer.

Mijn ipad heeft nog 53% spanning
  #10  
Oud 27-10-13, 17:53
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Voor de 3de keer. Via Wi-Fi naar uwe iCloud . Da stuk wilt ge precies toch niet lezen

Ge gaat naar de instellingen van iCloud en onderaan staat er de functie 'reservekopie'
  #11  
Oud 27-10-13, 18:05
burnedtoasty burnedtoasty is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Voor de 3de keer. Via Wi-Fi naar uwe iCloud . Da stuk wilt ge precies toch niet lezen

Ge gaat naar de instellingen van iCloud en onderaan staat er de functie 'reservekopie'
Dat heb ik al gedaan, maar moet ik als ik een nieuwe ipad krijg, dan weer alle apps opnieuw downloaden en alles opnieuw doen?

Wat slaat de backup van iCloud precies op?
Hetzelfde als iTunes backup?
  #12  
Oud 27-10-13, 18:12
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

@burnedtoasty, Doe het nu maar, want je hebt geen keuze.
Gebruik anders de iPad zo weinig mogelijk, of zet hem uit om stroom te sparen en morgen ga je naar de winkel.
Daar ga je de andere kabel testen. Dan weet je ook of het aan de kabel of aan je iPad ligt.
Ligt het aan je iPad, dan lijkt het mij het beste dat je waar-dan-ook-op een backup gaat maken om je data veilig te stellen.
  #13  
Oud 27-10-13, 18:16
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Heb je nooit eerder een backup gemaakt ?
  #14  
Oud 27-10-13, 18:48
burnedtoasty burnedtoasty is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Ik heb nu een reserviekopie gemaakt op iCloud. Is dit genoeg om bijvoorbeeld game-data, notities, etc. op mijn (als het nodig is) nieuwe iPad te herstellen?

Laat maar, ik heb alles al op internet gevonden

Ik ga hem waarschijnlijk deze week nog naar de winkel brengen om te kijken wat er aan de hand is

Laatst gewijzigd door burnedtoasty; 27-10-13 om 20:31.
  #15  
Oud 25-11-13, 19:57
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

En hoe is het nu afgelopen?
Wat deed het niet meer de iPad of je kabel?

We horen het graag.
  #16  
Oud 25-11-13, 20:25
burnedtoasty burnedtoasty is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Oh ja, sorry, vergeten te reageren hierop

Dus, aangezien m'n ipad wel oplaadde wanneer het uit stond, was er dus iets met de ipad. Ik heb hem naar de winkel gebracht, en het bleek wel aan de ipad te liggen. Ik heb een nieuwe gekregen, dus alles is nu wel opgelost
Reageren

Labels
ipad 4, opladen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad wilt na reparatie niet meer verbinden met routers, wel met hotspot. Hostpik iPad accessoires en onderdelen 3 19-04-12 17:36
Opladen iPad lukt niet meer met lader my00 iPad algemeen 8 09-12-11 10:57
Iphone reageert nergens meer op na het opladen in de auto?? CBandad iPhone algemeen 0 21-11-10 21:01
Reageert nergens meer op remystorm Archief 1 25-11-09 20:19
HELP!! Iphone reageert nergens meer op na het opladen in de auto?? cartel44 iPhone algemeen 1 04-09-09 12:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.