//

Geluid doet vreemd na aanraking met water

Geluid doet vreemd na aanraking met water discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Natuurlijk kan het heel erg cliché klinken, en in de eerste instantie is de oplossing duidelijk: na aanraking met water werkt het geluid ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-13, 18:45
Jako3ob Jako3ob is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Unhappy Geluid doet vreemd na aanraking met water

Hallo allemaal,

Natuurlijk kan het heel erg cliché klinken, en in de eerste instantie is de oplossing duidelijk: na aanraking met water werkt het geluid niet meer, dus terugsturen naar de fabriek. Maar het zit een beetje anders.

Ik had net muziek opgezet en stapte in bad toen de iPad uit mijn handen gleed in het water. Het heeft er echter maximum twee seconden ingezeten, ik heb het er onmiddellijk uitgevist, het hoesje errond afgedaan en afgedroogd. Het zal zeker niet meer dan vijf à tien seconden in contact zijn geweest. However, de muziek stopte onmiddellijk toen het in het water viel.

Nu zijn we een half uur later. iPad is twee keer heropgestart, alles is eens vernieuwd. De muziek uit iTunes en apps doen het niet meer, het vreemde is wel dat de standaardgeluiden op de iPad, zoals de geluidjes voor de wekker, het wel nog doen. Nog vreemder: als ik een oortelefoon aansluit, werkt alle muziek wel, inclusief die van iTunes.

Dus ik vraag me werkelijk af wat er fout is.. En moest het echt waterschade zijn, kan ik hem dan nog binnen garantie terugsturen naar de winkel? Het is gewoon vreemd dat alles, alles nog werkt, touch zelfs nog perfect, enkel de muziek op speaker.

Dankuwel !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-13, 18:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jako3ob Bekijk bericht
En moest het echt waterschade zijn, kan ik hem dan nog binnen garantie terugsturen naar de winkel?
Waterschade valt niet onder de garantie. Eventueel wel onder een verzekering.

Dat gezegd zijnde: de symptomen die je nu beschrijft zijn het begin van het einde. Door de agressieve stoffen die zo in badwater rondzwemmen gaat er corrosie optreden. De één na de andere functie zal dan uitvallen.

Je kan naar een goede hersteldienst gaan die de iPad ultrasoon kan reinigen. Soms werkt dat, soms ook niet.
  #3  
Oud 27-10-13, 18:57
Jako3ob Jako3ob is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waterschade valt niet onder de garantie. Eventueel wel onder een verzekering.

Dat gezegd zijnde: de symptomen die je nu beschrijft zijn het begin van het einde. Door de agressieve stoffen die zo in badwater rondzwemmen gaat er corrosie optreden. De één na de andere functie zal dan uitvallen.

Je kan naar een goede hersteldienst gaan die de iPad ultrasoon kan reinigen. Soms werkt dat, soms ook niet.
Oké, dankjewel.
  #4  
Oud 27-10-13, 18:59
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waterschade valt niet onder de garantie. Eventueel wel onder een verzekering.

Dat gezegd zijnde: de symptomen die je nu beschrijft zijn het begin van het einde. Door de agressieve stoffen die zo in badwater rondzwemmen gaat er corrosie optreden. De één na de andere functie zal dan uitvallen.

Je kan naar een goede hersteldienst gaan die de iPad ultrasoon kan reinigen. Soms werkt dat, soms ook niet.
Het mag erg klinken maar ik vind dat juist goed dat zo iets gebeurd. Een ad iphone ipod is gewoon noet gemaakt voor te gebruiken terwijlinbad zit en dus in zo een vochtige omgeving

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2013 om 18:00 ----------

[QUOTE=ergoboy;928951]Het mag erg klinken maar ik vind dat juist goed dat zo iets gebeurd. Een ipad iphone ipod is gewoon niet gemaakt voor te gebruiken terwijl je in bad zit en dus in zo een vochtige omgeving[/QUOTE
  #5  
Oud 31-10-13, 22:17
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

[QUOTE=ergoboy;928951]Het mag erg klinken maar ik vind dat juist goed dat zo iets gebeurd. Een ad iphone ipod is gewoon noet gemaakt voor te gebruiken terwijlinbad zit en dus in zo een vochtige omgeving

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2013 om 18:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy Bekijk bericht
Het mag erg klinken maar ik vind dat juist goed dat zo iets gebeurd. Een ipad iphone ipod is gewoon niet gemaakt voor te gebruiken terwijl je in bad zit en dus in zo een vochtige omgeving[/QUOTE
Zo lekkere zin of niet
Waarom zou Apple niet zoiets waterdicht maken als Sony's tablet, dat ding kan namelijk wel in het water! Zou ideale oplossing zijn voor mensen die aan het zwembad liggen of in bad gaan
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #6  
Oud 31-10-13, 22:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Waarom zou Apple niet zoiets waterdicht maken als Sony's tablet, dat ding kan namelijk wel in het water! Zou ideale oplossing zijn voor mensen die aan het zwembad liggen of in bad gaan
Yep. De iPhone 6SM (Submarine).
  #7  
Oud 01-11-13, 00:13
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

of je inboedel verzekering aanspreken.
Soms zijn dit soort aparaten ook gedekt tegen waterschade ed.
Zo niet, een leuk verhaaltje verzinnen werkt vaak ook
__________________
  #8  
Oud 01-11-13, 11:04
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
of je inboedel verzekering aanspreken.
Soms zijn dit soort aparaten ook gedekt tegen waterschade ed.
Zo niet, een leuk verhaaltje verzinnen werkt vaak ook
Met andere woorden, de verzekering oplichten? Lijkt mij niet zo verstandig.

Jakob, balen dat je iPad in het water is gevallen. Helaas zijn deze apparaten niet zo bestemd tegen water. Ik gebruik mijn apparaten bijvoorbeeld nooit als het regent buiten, puur om zulke verschijnselen uit te sluiten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Touchscreen doet vreemd ThomasAZ iPhone algemeen 11 29-04-13 10:29
Tableview doet vreemd Jeroen0704 Ontwikkelen voor iOS 3 15-08-11 13:35
Iphone 3g Doet vreemd DunnoNL iPhone algemeen 1 01-08-11 14:00
Beeldscherm doet vreemd Brandmeestertje iPhone algemeen 0 02-09-10 23:14
restore doet vreemd Reloader iPhone algemeen 12 15-04-09 21:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.