//

iPad Air & Thetering via mobiel

iPad Air & Thetering via mobiel discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb momenteel een iPad 1 jawel ze bestaan nog en met 3G en een Samsung S3 mini. Het opzetten van een bluetooth verbinding tussen deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-10-13, 13:13
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Question iPad Air & Thetering via mobiel

Heb momenteel een iPad 1 jawel ze bestaan nog en met 3G en een Samsung S3 mini. Het opzetten van een bluetooth verbinding tussen deze twee lukt niet, ze zien elkaar wel, maar na het bevestigen vd codes geeft de Samsung aan verbonden te zijn terwijl de iPad afhaakt.

Geen probleem, ik gebruik de 3G optie van mijn huidige iPad 1 nooit, maar ben nu in de markt voor een nieuwe iPad Air en de vraagt rijst, wel of geen 3G/4G? Immers die ene keer dat ik het zou willen (vakantie) zou ik het in theorie altijd nog via thetering kunnen oplossen en om daar speciaal de 3/4G versie voor te kopen met een separaat abbo of data tegoed... Gewoon de GSM via bluetooth verbinden met de iPad Air en dan het inernet op, dat is wat ik wil en hoop dat kan.

Maar werkt dit nu ondertussen wel of niet bij modernere iPads? Afgaande op berichten her en der heeft het op de 1e generatie nooit gewerkt, maar hoe zit dat met recentere modellen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-10-13, 13:54
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Waarom via BT, Wi-Fi werkt toch veel makkelijker?
Die hoef je maar eenmalig op te zetten.

Je activeert de hotspot functionaliteit van de s3, waarop deze gaat fungeren als Wi-Fi access point. Daarna met de ipad met het juiste Wi-Fi netwerk verbinden.

Overigens heb ik dit alleen gedaan met een iphone/ipad combo. Geen ervaring met de s3.
  #3  
Oud 29-10-13, 21:59
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Bedankt, je hebt mijn ogen geopend! Een aantal instellingen aanpassen in de S3 mini en ik kan via de iPad 1 zowel via bluetooth als via een hotspot op het internet. Mail, safari en diverse apps werken gewoon. Er zit een tethering optie in de S3 die je apart moet aanzetten voor Wi-Fi en bluetooth, maar eenmaal gedaan connect deze naadloos.

Dan houden we het bij een standaard iPad Air, met wat extra GB geheugen!
Reageren

Labels
bluetooth, ipad air, tethering



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3g 4.1 thetering Ipad Wi-Fi Boy van Baal Jailbreak 7 25-09-10 11:12
Rabo mobiel & iphone ? jemave Archief 3 09-04-08 12:59
Elsevier & Mobiel forum.bericht Archief 0 31-03-08 13:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:22.