//

iPad Air ervaringen

iPad Air ervaringen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik twijfel op dit moment nog. Ik heb nu een iPad 3, 64 gb. Wil die best verkopen om de ipad air te kunnen halen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 05-11-13, 10:45
hilversum1981 hilversum1981 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Ik twijfel op dit moment nog. Ik heb nu een iPad 3, 64 gb. Wil die best verkopen om de ipad air te kunnen halen.

Maar is het de upgrade waard? Van de 3 naar de Air?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 05-11-13, 10:55
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Natuurlijk niet, geldklopperij. Ik heb ook nog een iPad 1 en die bevalt mij nog prima.
  #43  
Oud 05-11-13, 11:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hilversum1981 Bekijk bericht
Maar is het de upgrade waard? Van de 3 naar de Air?
Ik wil mijzelf niet als de maat van alle dingen nemen maar ik vond de "upgrade" van een iPad 4 naar de iPad Air wel de moeite waard. Alleen al voor de 64 bits processor en M7 co-processor en natuurlijk de 64 bits standaard apps.

Helaas is dat een keuze die je zelf moet moet maken. Ben je nog tevreden met die iPad 3 dan doe verder met die iPad. Ik heb trouwens ook nog een iPad 1 die (voor heel specifieke toepassingen) nog uitstekend voldoet.

Succes met de keuze.
  #44  
Oud 05-11-13, 11:31
hilversum1981 hilversum1981 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik wil mijzelf niet als de maat van alle dingen nemen maar ik vond de "upgrade" van een iPad 4 naar de iPad Air wel de moeite waard. Alleen al voor de 64 bits processor en M7 co-processor en natuurlijk de 64 bits standaard apps.

Helaas is dat een keuze die je zelf moet moet maken. Ben je nog tevreden met die iPad 3 dan doe verder met die iPad. Ik heb trouwens ook nog een iPad 1 die (voor heel specifieke toepassingen) nog uitstekend voldoet.

Succes met de keuze.
Hoe merk je de update naar 64 bits dan?

En merk je het ook qua snelheid. Want als de snelheid al merkbaar is tussen iPad 4 en de Air, is dat verschil tussen de iPad 3 en de Air alleen maar groter natuurlijk.
  #45  
Oud 05-11-13, 11:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hilversum1981 Bekijk bericht
Hoe merk je de update naar 64 bits dan?
Met 32 bits apps ga je niet veel verschillen merken. Met 64 bits apps wel. Een 64 bits processor kan in één klokcyclus dubbel zoveel data bewerken dan een 32 bits processor. Er komen ook steeds meer apps beschikbaar die de 64 bits architectuur ondersteunen.

Dat fenomeen zal je ook wel kennen als je een Windows computer gebruikt met een 64 bits processor en een 64 bits besturingssysteem.

Vandaag was er een 64 bits update van Airport Utility. Ik zie een heel duidelijk verschil in snelheid tussen een iPad 4 (die ik voorlopig ook nog heb) en de iPad Air. Niet alleen in de snelheid van opstarten maar vooral in het uitlezen van de data uit een Time Capsule en Airport Extreme.
  #46  
Oud 05-11-13, 12:41
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

En vergeet het nieuwe design niet. Ziet er prachtig uit. Omdat hij smaller, dunner en lichter is neem je hem makkelijker mee. En is ook minder zwaar op de bank 😊
  #47  
Oud 05-11-13, 22:38
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Het is echt flauwekul om een iPad3/4 in te ruilen omdat de air zo bijzonder zou zijn. Ik ben van een 1 naar de air gegaan, omdat deze regelmatig problemen gaf bij steeds meer websites, de browser safari/Chrome crashte telkens. Technisch was deze echter nog goed, zelfs de accu. Het algemene snelheids verschil tussen een 1 en een air is aanzienlijk, maar om een amper één jaar oude iPad 3/4 te gaan inruilen voor een iets snellere air? Een iPad is gewoon gereedschap wat zijn geld moet opbrengen, laat je niet gek maken door marketing.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2013 om 22:42 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Inderdaad, zoals het verschil tussen een Golf 5 4 Cyl. en Golf 7 V8 6.2L. Niet erg spectaculair.
Inderdaad niet spectaculair, je komt met beide even snel van A naar B in het dagelijkse en voor het overige is het evolutie en geen revolutie
  #48  
Oud 05-11-13, 23:02
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Sinds gisteren iPad Air aangekocht. Super apparaat, zeer snel en licht! Voor mij beter dan een iPad mini...

Alleen merk ik wel dat mijn batterij zeer snel plat is.

Van 100% volledig geladen naar 30% op halve dag:

iPad Air Wi-Fi model dus geen 3G, bluetooth staat ook uit. Bij gebruik zie ik volgende: Gebruik 4 uur , Stand-by 7 uur. Enkel Safari en Mail gebruikt, camera niet aan geweest en ook geen zware downloads gedaan...

Is dit niet erg snel? Ik lees dat hij 24 uur zou meegaan als LTE hotspot, mijne gaat nog niet de helft mee en ik heb het Wi-Fi model...
  #49  
Oud 05-11-13, 23:14
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silverleaf Bekijk bericht

Koop advies: Ja, wanneer je nog geen iPad hebt, of wanneer je nog de iPad 1 hebt, in de andere gevallen...geen echte noodzaak dunkt me
Ook als je van de 2 komt is het het echt waard!
  #50  
Oud 05-11-13, 23:28
Leqtor Leqtor is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht

Alleen merk ik wel dat mijn batterij zeer snel plat is.

Van 100% volledig geladen naar 30% op halve dag:

Is dit niet erg snel? Ik lees dat hij 24 uur zou meegaan als LTE hotspot, mijne gaat nog niet de helft mee en ik heb het Wi-Fi model...
Ja dat merk ik ook. Geen idee hoe dat kan. En dan check ik mijn mail handmatig en voor de rest alleen Safari gebruikt.
  #51  
Oud 06-11-13, 00:30
akkerjan akkerjan is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Kumtich
Berichten: 1
Stuur een bericht via Yahoo naar akkerjan
Standaard

Vandaag mijn Ipad Air ontvangen, ter vervanging van mijn iPad 1. Jongens, wat een verschil zowel qua gewicht als snelheid. Wel vind ik het nog altijd een beetje gek dat je zo'n "groot" ding als "camera" gaat gebruiken. Op mijn iPad 1 heb ik dat ding nooit gemist . Is misschien wel handig om te skypen.
  #52  
Oud 06-11-13, 21:37
Silverleaf Silverleaf is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

Ik doe zeker 4 avonden met één lading, heb bluetooth uit staan en de helderheid op 1/3. Vergelijken met de oude is niet eerlijk die was al 3 jaar oud.
  #53  
Oud 07-11-13, 11:21
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hilversum1981 Bekijk bericht
Ik twijfel op dit moment nog. Ik heb nu een iPad 3, 64 gb. Wil die best verkopen om de ipad air te kunnen halen.

Maar is het de upgrade waard? Van de 3 naar de Air?
Sinds gisteren ben ik van de 3 naar de Air geüpgraded en ik vind de update meer dan de moeite waard. De Air is veel beter handelbaar en de snelheid is een verademing. Daar waar de 3 nog wel moeite (qua processing/schermafhandeling etc) heeft merk je met de Air totaal geen problemen. Ik had in eerste instantie een lichte voorkeur voor de Mini2 maar heb nu al besloten om het (voorlopig) even te houden bij de Air en de Mini1.
  #54  
Oud 07-11-13, 21:32
AppleHarry AppleHarry is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 86
Standaard

Heerlijk toestel voor in de bank! Eerste iPad en meteen tevreden
Vraag me wel af waar die mooie originele wallpaper te vinden is.....niet bij de instellingen
  #55  
Oud 07-11-13, 22:23
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AppleHarry Bekijk bericht
Heerlijk toestel voor in de bank! Eerste iPad en meteen tevreden
Vraag me wel af waar die mooie originele wallpaper te vinden is.....niet bij de instellingen
Welke net? Normaal staan de originele onder achtergrond en helderheid in de instellingen. Kan me niet meteen de originele herinneren
  #56  
Oud 07-11-13, 22:50
bekside bekside is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 127
Standaard

Ik sta echt te kijken van de accu capaciteit!

Neem hem mee naar school, met 100% niet opgeladen, en kom terug na een dag lang werken/surfen enz, en heb nog 60% over.

Sta hier echt van te kijken.
Zou willen dat mijn Iphone zo lang meeging.........

(ik heb echter wel enkel het Wi-Fi model)
  #57  
Oud 07-11-13, 22:55
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bekside Bekijk bericht
Ik sta echt te kijken van de accu capaciteit!

Neem hem mee naar school, met 100% niet opgeladen, en kom terug na een dag lang werken/surfen enz, en heb nog 60% over.

Sta hier echt van te kijken.
Zou willen dat mijn Iphone zo lang meeging.........

(ik heb echter wel enkel het Wi-Fi model)
Inderdaad. Zelfs met het 4G model is het respectabel. Gisteravond tot 100% opgeladen. Vandaag de hele dag mee naar het werk. Regelmatig gebruikt met 3G. Nu: 80% .. ik sta versteld.
  #58  
Oud 07-11-13, 22:56
AppleHarry AppleHarry is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBramme Bekijk bericht
Welke net? Normaal staan de originele onder achtergrond en helderheid in de instellingen. Kan me niet meteen de originele herinneren
Die van de plaatjes op de Apple site
  #59  
Oud 08-11-13, 06:54
MrBramme MrBramme is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 195
Standaard

Die in mijn instellingen is precies ook ietsjes anders, maar via Google vond ik wel meteen deze
Like Apple's iPad Air Wallpaper? Here's How You Can Get It Right Now -- AppAdvice
  #60  
Oud 08-11-13, 09:52
Crimineeltje Crimineeltje is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 15
Standaard

Ik zit zelf ook te denken een ipad air of ipad mini 2 wachten, ik had vandaag de mini 1 in me handen en vond het echt heel vreemd formaat maar het had wel wat.
Je kan het met gemak mee nemen als je beetje ruime binnenzak heb in de jas, anders moet je weer tasje kopen ofzo om hem in te doen en het houd gewoon lekker vast.

Dus ik twijfel hij is niet heel veel groter uiteraard de air maar ja het is wel rugzak of iets hebben om hem mee te nemen, of je moet een tasje ofzo er voor hebben die niet te groot is aangezien ik dan ook in de trein enzo zal gebruiken moet die ergens in.
Ik heb nu een windows 8 pro tablet werkt ook wel maar toch je heb een tablet waar je ook nog eens updates moet installeren, ik heb dan de pro dus draai ook ccleaner enzo erop dus kan niet alle updates krijgen van de store reset je windows tablet begin je vanaf vooraf aan updates enzo.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.