//

antivirus

antivirus discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) nut of onzin op een ipad, om je te beschermen met antivirus of ander internet bescherming tools?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-13, 16:42
macmario macmario is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard antivirus

nut of onzin op een ipad, om je te beschermen met antivirus of ander internet bescherming tools?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-13, 16:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is niet zinnig tenzij die iPad veel te snel is en je het ding absoluut trager wil maken.
  #3  
Oud 10-11-13, 14:50
macmario macmario is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is niet zinnig tenzij die iPad veel te snel is en je het ding absoluut trager wil maken.
Misschien niet zinnig maar wel veiliger, daar de ipad veel werk overneemt van de mac, en daar veel van mijn email contacten geen mac gebruiker zijn en dus gevoelig zijn voor virussen waar dat ik geen problemen mee heb maar wel kan doorgeven zonder antivirus om nog niet te spreken over Trojaans.
Als dat mijn ipad trager maar veiliger maakt kan ik daar mee leven.
  #4  
Oud 10-11-13, 15:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmario Bekijk bericht
Als dat mijn ipad trager maar veiliger maakt kan ik daar mee leven.
Dan moet je dat zeker doen. Zijn er dan serieuze virusscanners voor de iPad in de App Store? Succes verder.
  #5  
Oud 10-11-13, 15:46
macmario macmario is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan moet je dat zeker doen. Zijn er dan serieuze virusscanners voor de iPad in de App Store? Succes verder.
Dat was mijn dus mijn vraag of er serieuze virusscanners zijn voor de ipad, en bedankt
  #6  
Oud 10-11-13, 15:49
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Een virusscanner op je iPad?? Serieus?!

Nee. Buiten dat er geen zinnige virus-detectie beschikbaar is voor de iPad, is dat toch echt de zorg van de partijen die zich daar willens en wetens gevoelig voor maken.
Door bijvoorbeeld een systeem te gebruiken die echt niet zonder virusscanner kán.

En daar is gelijk mee gezegd, dat het voor jou niet interessant is om die virussen op voorhand voor de ontvangers van jouw e-mails, er uit te gaan vissen.

Laat ze dat lekker zelf maar oplossen.
  #7  
Oud 10-11-13, 15:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmario Bekijk bericht
Dat was mijn dus mijn vraag of er serieuze virusscanners zijn voor de ipad, en bedankt
Een serieuze staat er niet in de App Store. VirusBarrier staat wel in App Store maar die werkt niet. Door sandboxing in iOS kan die ook niet werken. Trouwens, op een Mac werkt VirusBarrier ook niet.

Succes verder.
  #8  
Oud 14-11-13, 16:56
macmario macmario is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een serieuze staat er niet in de App Store. VirusBarrier staat wel in App Store maar die werkt niet. Door sandboxing in iOS kan die ook niet werken. Trouwens, op een Mac werkt VirusBarrier ook niet.

Succes verder.
Daarom gebruik ik op de mac, avast antivirus , al is deze ook niet meer te vinden in de App Store.
De Ipad zal draaien zonder antivirus, al moet ik wennen aan het idee om zonder antivirus te werken, ik gebruik het op de mac ook voornamelijk omdat ik regelmatig doc. bestanden moet openen en doorsturen, en daar kan al wel eens troep aanhangen, dat voor narigheid kan zorgen, niet voor mij maar voor andere, vind al wel eens (na een scan) decompressed bombs, niet dat deze voor veel schade zorgen, maar kunnen je wel veel narigheid bezorgen!!!


avast! Free Antivirus for Mac | Security Software for Apple OS X
  #9  
Oud 14-11-13, 17:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmario Bekijk bericht
Daarom gebruik ik op de mac, avast antivirus , al is deze ook niet meer te vinden in de App Store.
Apps in de Mac App Store moeten nu sandboxed draaien. Een antivirus appje dat alleen in zijn eigen zandbakje mag spelen is niet erg efficiënt. Succes verder.
  #10  
Oud 14-11-13, 21:30
macmario macmario is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een antivirus appje dat alleen in zijn eigen zandbakje mag spelen is niet erg efficiënt. Succes verder.
En dan te weten dat ik zelf geen antivirus nodig heb voor mezelf moet hij nog alleen spelen ook , misschien toch maar eens verwijderen!?

Groetjes
  #11  
Oud 14-11-13, 21:43
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Je bent veilig, verwijder 'm gerust. Zelf heb ik ClamXav op m'n computer staan. Eens in de twee maanden herinner ik me dat en dan laat ik 'm draaien. Meestal breek ik 'm overigens af voor-ie klaar is
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
antivirus quinten39 iPhone algemeen 2 18-04-12 13:32
Gratis antivirus u145495 iPad Apps 4 28-01-12 13:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.