iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 1 Wi-Fi verbinding valt weg (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/147685-ipad-1-wi-fi-verbinding-valt-weg.html)

starboardkombat 09-11-13 17:43

Ipad 1 Wi-Fi verbinding valt weg
 
Beste lezers,

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, ik weet dat er forums met dit onderwerp erover bestaan maar een oplossing vinden kan ik niet, vandaar dat ik een nieuw topic aanmaak.

Ik heb voor ongeveer een week geleden een galaxy tab ingeruild tegen de iPad 1. Maar zoals wat ik gelezen heb op het internet hebben meerdere gebruikers problemen met het Wi-Fi. Ik kan Wi-Fi even gebruiken voordat de verbinding wegvalt. in Safari zegt de ipad : server reageert niet meer kan pagina niet laden. Ik zie het eerste gedeelte van de URL balk blauw oplichten maar doorladen doet hij niet. In de ziggo TV app geeft hij aan dat de verbinding is weggevallen. Wanneer ik Wi-Fi uitschakel of overschakel op ziggo hotspots werkt hij weer even voor ongeveer een minuut en dan is het weer mis. Ik merk dat het bij het vragen van veel data sneller gaat.

Op twee verschillende PC's, galaxy tab, iphone, humax ontvanger en een oude iBook G4 heb ik hier geen enkel probleem mee. Alle apperaten zitten op het Wi-Fi netwerk.

Ik woon in een zeecontainer (haha) van ca 8x4 m2. De Wi-Firouter van Ubee hangt in een uitsterste hoek zonder opstakels of een omhulling zoals een muur oid.

Ik heb de iPad opnieuw opgestart, Wi-Fi opnieuw ingesteld handmatig, netwerk instellingen veranderd via het algemeen menu.

De snelheid van een speedtest bedraagt op de PC (met een ziggo abbo van 30 mb)
Op de PC
Down:25.5 MB/S
Up: 5.73 MB/S
Ping: 9ms

Op de Ipad
Eerste test
Down:17.83 MB/S
Up: 1.63

Na 2 min.
Down 11.36
Up: 1.39
Ping: 20

Na 5 min.
Down: 17.37
Up:0.00
Ping: 18

Na 6 min.
geen verbinding

Ik zie dat de iPad alle streepjes vol heeft van ontvangst. Daarnaast het Wi-Fi icoontje draait een rondje rond. (waarschijnlijk aan het zoeken)?

Weet iemand waar dit aan ligt of wat een oplossing kan zijn?

Alvast ontzettend bedankt en met vriendelijke groet,

Mike Diepenbroek

Guest-20180925190238 09-11-13 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door starboardkombat (Bericht 932681)
De Wi-Firouter van Ubee hangt in een uitsterste hoek zonder opstakels of een omhulling zoals een muur oid.

Die Ubee modem/router kan de reden van het probleem zijn. Het is bekend dat die dingen soms moeilijk doen met het mDNS (aka Bonjour) protocol dat alle iPads en iPhones gebruiken.

starboardkombat 09-11-13 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 932685)
Die Ubee modem/router kan de reden van het probleem zijn. Het is bekend dat die dingen soms moeilijk doen met het mDNS (aka Bonjour) protocol dat alle iPads en iPhones gebruiken.


Hoi Timosha,

Bedankt voor je reactie!

Kan ik dit testen? Ik heb de router via Ziggo gekregen en is dus niet van mij.
En maakt het dan niet uit dat de iPhone wel goed werkt op het netwerk?

Guest-20180925190238 09-11-13 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door starboardkombat (Bericht 932686)
Ik heb de router via Ziggo gekregen en is dus niet van mij.

Ja, wij ook. En omdat er zoveel problemen waren met mDNS hebben wij de router en Wi-Fi functie laten uitschakelen door Ziggo en een router gebruikt die geen problemen heeft met mDNS.

Dit Ubee probleem is al vaker op het forum voorbijgekomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.