iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Blauw scherm en afsluiten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/148071-blauw-scherm-afsluiten.html)

anandy 16-11-13 17:50

Blauw scherm en afsluiten
 
Dag,


Ik heb een ipad air 64 gb spacegrey.

Af en toe heb ik, tot nu toe alleen als ik pinterest open heb staan, dat ik een volledig blauw scherm krijg. Dan zie ik een zwart scherm met een tandwieltje en daarna het apple logo en dan helemaal zwart scherm. Als ik dan op de home knop druk en dan de balk verschuif kon ik weer in het toegangsscherm met apps. Dit terwijl ik dus in pinterest aan het kijken was.

Wat betekent dat nou? Ben ik de enige die dit heeft? Of is dat gewoon een bug dat ie de app afsluit? Anders dan ga ik even terug naar de winkel :)

Groet

cln 16-11-13 18:26

Lijkt mij gewoon een programma bug die voor een reboot zorgt.
Het zwarte scherm met het tandwieltje geeft aan dat je iPad wordt uitgezet. Het zwarte scherm met je appeltje geeft aan dat je iPad weer wordt opgestart. Samen maakt dat dus gewoon een reset.

anandy 16-11-13 18:49

Ok dan is het goed. Ik schrok.

Bedankt voor de snelle reactie!

Valinor 17-11-13 22:28

Ga anders voor de zekerheid naar:
Instellingen -> Algemeen -> Info -> Diagnose en Gebruik -> Diagnose en Gebruik

Je ziet dan een hele lijst met log gegevens die op alfabetische volgorde staan. Kijk of er een log tussenstaat dat "panic.plist" heet.
Zo ja dan is er iets aan je ipad defect, terug naar de Apple store.
Zo niet dan is het gewoon de app die crasht en moet je gewoon op een update van de app wachten.

anandy 17-11-13 22:39

Er staat wel een panic plist synced tussen met allemaal cijfers ervoor... Het gebeurd wel alleen als ik pinterest open heb staan. Met andere apps heb ik het nog niet gehad.

Valinor 18-11-13 03:18

Effe een hele domme vraag, heb je de ipad volledig uitgezet en opnieuw opgestart?

Wat je kan doen:
1) app verwijderen en opnieuw installeren
2) Wachten op een app update en kijken of het probleem er nog is
3) Aan itunes vastmaken en een reset uitvoeren
4) Naar de Apple store en dan krijg je waarschijnlijk gelijk een nieuwe mee.

Ik lees net dat panic.plist weleens voorkomt op IOS7. Vroeger werd er gezegd dat het een hardware defect kon zijn maar sinds ios 7 ook bij software. Is allemaal erg onduidelijk tegenwoordig.

Guest-20180925190238 18-11-13 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valinor (Bericht 934941)
Ik lees net dat panic.plist weleens voorkomt op IOS7. Vroeger werd er gezegd dat het een hardware defect kon zijn maar sinds ios 7 ook bij software. Is allemaal erg onduidelijk tegenwoordig.

Een Kernel Panic wordt in iOS 7.0.4 veroorzaakt door een hardware probleem en in zeldzame gevallen door een bug in iOS 7. Een Kernel Panic kan ook veroorzaakt worden als er een backup met jailbreak restanten werd teruggezet.

Een app van derden kan geen Kernel Panic veroorzaken.

anandy 18-11-13 12:32

Timosha wat betekent dat? Haha ik ben een dummy wat ipads en pc's betreft :D

anandy 18-11-13 12:39

1 Bijlage(n)
Bijgaand printscreen van de melding


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.