iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Activeren na reset (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/148805-activeren-na-reset.html)

GlazzOOG 03-12-13 08:43

Activeren na reset
 
Op onze school werken we met iPads voor zowel docenten als leerlingen. Voor vaste personeelsleden en voor leerlingen is er een persoonlijke iPad. Maar voor stagiairs en invallers gebruiken wij leen-iPads.

Nu is het zo dat na vertrek van een stagiair of invaller de iPad gereset wordt. Met iOS6 was dit geen probleem. Maar nu iOS7 er opstaat, moet ik na een reset steeds de iPad activeren in iTunes met het account wat hier als eerste opgezet is.

Vier iPad mini's zijn afgelopen jaar aan leerlingen uitgeleend om te kijken hoe dit beviel t.o.v. een grote iPad. Nu moet ik dus de wachtwoorden van de leerlingen gaan vragen (van hun Apple ID). Als ze van school gaan, en hun Apple ID ergens anders gebruiken, blijven wij altijd het wachtwoord nodig hebben. Als de oud-leerling dan zijn wachtwoord verandert zonder dat wij het weten, is de iPad onbruikbaar.

Ik heb ook al geprobeerd om met clean install (recovery-modus achter iTunes en dan Herstellen), maar geen verandering.

Is er een manier om de iPad zo te resetten dat het Apple ID van die personen eruit is of is dit een nieuw anti-diefstal-geval van Apple?

Techfreak 03-12-13 10:02

Ik denk, ben er niet 100% zeker van, dat als de betreffende leerling de school verlaat hij het apparaat via iCloud van zijn account moet verwijderen.

En dan zou u geen probleem meer mogen hebben met het opnieuw in gebruik nemen van het apparaat.

Roos79 03-12-13 11:02

Als je een ipad verkoopt met ios7 is het een kwestie van wissen en idd verwijderen uit i tunes.
Dus eigenlijk moet je dat aan de leerling vragen te doen voor ze hem inleveren dan is denk het probleem weg.
Want heb toevallig mijn eigen ipad en die van mijn zusje verkocht en bij beide heb ik niks van de verkoper gehoord dat ze mijn spullen moesten weten.

Dus bv de leerlingen voor het einde van het jaar een brief/mail te sturen welke stappen ze moeten doorlopen voor ze hem komen inleveren (ditzelfde dus doen bij stagiaires)

Guest-20180925190238 03-12-13 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 938012)
Ik denk, ben er niet 100% zeker van, dat als de betreffende leerling de school verlaat hij het apparaat via iCloud van zijn account moet verwijderen.

Inderdaad, de gebruiker onder toezicht, met zijn/haar Apple ID, de iPad in www.icloud.com laten verwijderen uit "Find my iPhone". Dat is de simpelste oplossing.

wollie1979 03-12-13 11:12

hou er dan ook rekening mee dat ze de optie 'zoek mijn iPad' (als die aan staat) onder instellingen - iCloud - zoek mijn iPad uitzetten, voordat ze de iDevices inleveren. Zo niet, dan kan alleen met hun account de iPad gewist en geactiveerd worden.

GlazzOOG 03-12-13 11:32

Beste mensen,
Dank voor jullie meedenken. Ik ga één en ander even uitproberen.

GlazzOOG 05-12-13 09:20

Beste mensen,
Het is gelukt! Ik heb de leerlingen achterhaald en hen laten inloggen op de iCloud van de iPad. "Zoek mijn iPad" uitgeschakeld en toen gereset. Nu zijn ze weer helemaal bruikbaar.

Allemaal super bedankt!

Techfreak 05-12-13 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GlazzOOG (Bericht 938434)
Beste mensen,
Het is gelukt! Ik heb de leerlingen achterhaald en hen laten inloggen op de iCloud van de iPad. "Zoek mijn iPad" uitgeschakeld en toen gereset. Nu zijn ze weer helemaal bruikbaar.

Allemaal super bedankt!

Heel goed nieuws.

Graag gedaan, daarvoor zijn we hier.;)

Guest-20180925190238 05-12-13 09:30

Met de Apple Configurator kan men ook een profiel aanmaken met beperkingen:

Apple - Support - iPad - Business and Education

iOS 7: Mobile Device Management and Find My iPhone Activation Lock

Er is ook een, beperkte, versie van Apple Configurator voor Windows:

iPhone Configuration Utility 3.6.2 for Windows


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.