iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 1 : Facebook app installeren lukt niet. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/149060-ipad-1-facebook-app-installeren-lukt-niet.html)

Xplod 09-12-13 07:43

iPad 1 : Facebook app installeren lukt niet.
 
Hoi,

mijn moeder had zichzelf nog niet zo lang geleden een refurbished iPad 1 aangeschaft via een Groupon actie de ze nu cadeau wil doen aan mijn vriendin.
Ik herstel alle inhoud en instellingen en configureer die dus opnieuw ... de installatie van de Facebook en Gmail-app's waren de eerste die ik wou installeren maar dat lukt niet.
Ik moet dus eerst updaten naar iOS 6.0 of nieuwer en dat gaat dus niet meer op de iPad1. Nu staat er 5.1.1 op.
Ik herinner me wel dat toen ik deze iPad aan het configureren was voor mijn moeder er toch gevraagd werd om eventueel een oudere versie van FB te installeren en dat werkte erna prima.

Wat nu ... is deze iPad nu echt plots waardeloos geworden ... :confused:

Guest-20180925190238 09-12-13 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xplod (Bericht 939052)
Wat nu ... is deze iPad nu echt plots waardeloos geworden ... :confused:

Nee, de iPad 1 is niet waardeloos. Tenminste, ik heb er ook nog eentje en die is in elk geval niet waardeloos. :)

Als je de apps uit de App Store download zou er een legacy versie moeten aangeboden worden. Op mijn iPad 1 werkt dat zo. Ik weet niet of dat ook met een nieuw App Store Apple ID werkt. Met een Apple ID waar de betreffende apps ooit mee aangekocht werden werkt het in ieder geval.

remundo7000 09-12-13 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 939078)
Nee, de iPad 1 is niet waardeloos. Tenminste, ik heb er ook nog eentje en die is in elk geval niet waardeloos. :)

Als je de apps uit de App Store download zou er een legacy versie moeten aangeboden worden. Op mijn iPad 1 werkt dat zo. Ik weet niet of dat ook met een nieuw App Store Apple ID werkt. Met een Apple ID waar de betreffende apps ooit mee aangekocht werden werkt het in ieder geval.

Let op dat je de apps download met de iPad zelf.
Je kan de legacy-versie van apps niet met de "echte" computer via iTunes op zetten!

Guest-20180925190238 09-12-13 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 939088)
Let op dat je de apps download met de iPad zelf.

Ja, dat bedoelde ik ook. Bedankt voor de aanvulling. :)

Xplod 09-12-13 12:37

Mijn vriendin haar appleID bestaat wel al een tijdje maar die was wat op rust en er werd naar mijn weten nog niks mee aangekocht, ook geen gratis apps.

Facebook installeren lukt met de account van mijn moeder. Gmail niet. Ook niet onder mijn account.
Valt dit te omzeilen want Gmail gebruikt mijn vriendin wel héél intensief.

Guest-20180925190238 09-12-13 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xplod (Bericht 939091)
Als ik mij niet vergis dan staat op haar PC in iTunes ook nog een reservecopy.

In een reservekopie staan geen apps. Apps worden gesynchroniseerd. Alleen de data van apps staan in een reservekopie.

remundo7000 09-12-13 12:42

Waarom log je niet op de iPad in met het iTunes-account van de persoon die de iPad gaat gebruiken?

Waarschijnlijk kun je op die manier alle (gratis) apps er op zetten.
Een account is zo aangemaakt, ook zonder credit card.

Edit: een nieuw iTunes-account maken doe je op een computer, hier staat hoe: http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips...nes-cadeaubon/

Beech43 09-12-13 16:00

Ik heb ook nog een iPad 1 en de Facebook app nooit aangeschaft en dat lukt mij nu ook niet vanuit de AppStore. Het schijnt dat via de Facebook website het wel lukt, maar dan moet je je registreren en dat wil ik niet. Dus probeer het zelf eens.

Xplod 09-12-13 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 939094)
Waarom log je niet op de iPad in met het iTunes-account van de persoon die de iPad gaat gebruiken?

Reeds geprobeerd ... lukt niet. Er wordt steeds gevraagd om te upgraden naar iOS 6.x.x :(

Beech43 09-12-13 18:45

Die ervaring heb ik dus ook, en ik ben al jaren eigenaar van de iPad 1. Probeer het eens via de website van Facebook, zoals ik hierboven adviseer.

Xplod 10-12-13 10:05

De Facebook app werkt reeds. Ik zou nu alleen nog graag de Gmail app werkend willen krijgen ....

Beech43 10-12-13 10:07

Gmail doet het toch ook in de vaste Mail-App van de iPad 1 ?

Xplod 10-12-13 10:43

Ja dat wel ... klopt ...
Ik denk dat er niks anders zal opzitten om Gmail op die manier te gebruiken ...

colliehome 10-12-13 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xplod (Bericht 939230)
De Facebook app werkt reeds. Ik zou nu alleen nog graag de Gmail app werkend willen krijgen ....


Het topic ging over FaceBook--> laten we dit zo houden. Indien je problemen hebt, graag een nieuw topic aanmaken NADAT je de zoekfunctie geprobeerd hebt.

robk56 03-01-14 18:40

he hoe heb je facebook nu geinstalleerd. Eerts lukte het toch niet. groet rob


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.