iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad intern geheugen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/149800-ipad-intern-geheugen.html)

callous 27-12-13 11:35

Ipad intern geheugen
 
Hoi

De ipad heeft opslag en intern geheugen. Maar waar is dat interne geheugen eigenlijk voor?

Ik verwacht dat het dingen in het geheugen opslaat zodat het sneller weer opgevraagd kan worden. Echter met mijn ipad 3 +7.01 kan ik in safari niet meer dan 1 tabblad "open" houden. Ofwel, ik open nog een tabblad, laad een pagina en ga terug naar de vorige dan moet die opnieuw geladen worden. Dit is dus mega onhandig vooral als je data kopieert van een andere pagina etc. Want na het herladen is het eerdere ingevoerde data weer foetsie.
Dit geldt dus ook voor even swappen naar een andere app. Kom ik terug dan worden de pagina's opnieuw geladen. Dit gebeurt in zowel Safari als in Chrome.

Guest-20180925190238 27-12-13 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door callous (Bericht 942264)
Hoi
De ipad heeft opslag en intern geheugen. Maar waar is dat interne geheugen eigenlijk voor?

Het intern geheugen is het werkgeheugen, net zoals op jouw Windows computer. In het werkgeheugen draaien de systeem processen en geopende apps, net zoals op jouw Windows computer. :-)

callous 27-12-13 16:13

het antwoord had ik zelf al gegeven... maar het gaat mij juist om mijn probleem... je verwacht dat je dus meerdere tabs ècht tegelijk open kunt houden maar in de praktijk dus niet... dus... het geheugen heeft geen functie, blijkbaar.

TouchMe 27-12-13 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door callous (Bericht 942297)
je verwacht dat je dus meerdere tabs ècht tegelijk open kunt houden maar in de praktijk dus niet...

Op jou iPad werkt het dus niet.

callous 27-12-13 17:02

nee, volgens mij niet.
ik voel me ook flink genaaid met de ipad 3, volgens mij de slechtste ipad ever.
ik type zelfs sneller dan dat ding kan... hij hakt erover... waardoor ik steeds typfouten maak en dus moet herstellen.
Maar het geheugen werkt naar mijn mening niet zoals het zou moeten. Maar als het stuk zou zijn, denk ik dat de uitwerking wel heel anders zou zijn dan simpelweg niet doen wat het zou moeten doen.

Guest-20180925190238 27-12-13 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door callous (Bericht 942309)
Maar het geheugen werkt naar mijn mening niet zoals het zou moeten.

Als het geheugen niet werkt zoals het moet dan is dat een hardware fout. In de Diagnostics staan dan CRC fouten. Als het een hardware fout is dan kan je garantie claimen.

callous 27-12-13 17:51

zie nergens crc errors... maar ik betwijfel of het geheugen wel defect is... maar ja, hoe kom je er orecies achter?
en sja, apple en garantie... dan ben ik hem ook nog eens een tijd kwijt... met al mijn data erop... not my cup of tea.

een live diagnose programma draaien zal wel weer niet mogelijk zijn, lijkt mij.

Guest-20180925190238 27-12-13 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door callous (Bericht 942321)
een live diagnose programma draaien zal wel weer niet mogelijk zijn, lijkt mij.

Bij het opstarten van de iPad wordt er een soort POST (om in Windowstaal te blijven) gebruikt.

Als er geen CRC errors in de Diagnostiscs staan is er geen probleem met het werkgeheugen. Voor het overige denk ik dat jij de functionaliteit van Mobile Safari en de werkwijze van het werkgeheugen door mekaar aan het halen bent. Succes verder. :-)

wollie1979 27-12-13 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door callous (Bericht 942309)
nee, volgens mij niet.
ik voel me ook flink genaaid met de ipad 3, volgens mij de slechtste ipad ever.
ik type zelfs sneller dan dat ding kan... hij hakt erover... waardoor ik steeds typfouten maak en dus moet herstellen.
Maar het geheugen werkt naar mijn mening niet zoals het zou moeten. Maar als het stuk zou zijn, denk ik dat de uitwerking wel heel anders zou zijn dan simpelweg niet doen wat het zou moeten doen.

Beetje kort door de bocht om de iPad3 de slechtste ever te noemen. Ik heb ook een iPad 3, maar nog nooit het probleem ervaren wat jij hebt. Buiten dat, is de iPad 3 dus vanzelfsprekend ook wat beter dan de 2 en de eerste iPad, anders maken ze geen nieuwe generatie ;)
Dit is dus ook niet direct een iPad 3 probleem, maar kan eerder van hardware matige aard zijn, zoals reeds aangegeven.

Beetje off-topic, excuses daarvoor :)

callous 28-12-13 02:18

ipad 3 heeft maar 4 maanden in de winkel gelegen en toen kwam de 4 al... puur en alleen omdat de ipad 3 niet in staat was om het retina scherm aan te kunnen... dat had apple zelf ook al door

suzuki2002 28-12-13 10:46

Beetje onzinnig dit topic. .

Je stelt een vraag maar blijkbaar heb je je antwoord al klaar .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.