//

iPad Mini (32 GB, Wifi) zwak wifi signaal/bereik

iPad Mini (32 GB, Wifi) zwak wifi signaal/bereik discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb een iPad Mini, iPod Touch 4G, iPhone 4S en een iPad 2. Mijn iPad Mini had een zeer slechte wifi ontvangst dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-01-14, 23:40
MrMonroe MrMonroe is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 5
Standaard iPad Mini (32 GB, Wi-Fi) zwak Wi-Fi signaal/bereik

Beste,

Ik heb een iPad Mini, iPod Touch 4G, iPhone 4S en een iPad 2.

Mijn iPad Mini had een zeer slechte Wi-Fi ontvangst dus ik heb hem binnen gebracht en een nieuwe gekregen.

Mijn nieuwe iPad Mini werkt beter dan mijn oude iPad Mini, maar als ik het vergelijkt met mijn andere Apple toestellen heeft mijn iPad Mini het zwakst Wi-Fi bereik.
Ik ben +-10 meter weg van mijn router en soms pikt mijn iPad Mini het signaal niet op terwijl mijn andere Apple apparaten het allemaal DIRECT oppikken, zelf mijn iPod Touch 4G heeft een betere en sterkere Wi-Fi signaal/bereik.

Het probleem is dat het "nieuw" is, ik vraag me dus af of de iPad Mini gewoon een zwakkere Wi-Fi (antenna) heeft of mijn nieuwe iPad Mini defect is.

Het ligt zeker niet aan mijn router!
Ik heb er trouwens 2, een Apple Airport Express en een Linksys Smart Wi-Fi Router EA6900.

Ik moet constant Wi-Fi aan en uit zetten en soms pikt hij het signaal wel op.
Mijn iPhone, iPod en iPad kan minimum 5 meter verder gaan (van de router) voordat het geen signaal meer heeft.

TL;DR is het normaal dat een iPad Mini een zwakkere Wi-Fi bereik heeft dan andere Apple toestellen zoals een iPod Touch 4G.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-01-14, 10:31
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Je probleem lijkt meer op een router probleem dan een ipad probleem. Ik heb zelf ook een ipad mini. Ik zit meer dan 15 meter van mijn router af en werkt prima. Misschien moet je eens je router opnieuw opstarten of even de stekker voor 1 minuut eruit trekken. Wat ik wel heb gemerkt is dat de ipad wel moeite heeft met dikkere muren of als je je deur dicht doet. Installeer eens speedtest op je ipad.
  #3  
Oud 22-01-14, 15:09
MrMonroe MrMonroe is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mijnipadx Bekijk bericht
Je probleem lijkt meer op een router probleem dan een ipad probleem. Ik heb zelf ook een ipad mini. Ik zit meer dan 15 meter van mijn router af en werkt prima. Misschien moet je eens je router opnieuw opstarten of even de stekker voor 1 minuut eruit trekken. Wat ik wel heb gemerkt is dat de ipad wel moeite heeft met dikkere muren of als je je deur dicht doet. Installeer eens speedtest op je ipad.
"Mijn nieuwe iPad Mini werkt beter dan mijn oude iPad Mini, maar als ik het vergelijkt met mijn andere Apple toestellen heeft mijn iPad Mini het zwakst Wi-Fi bereik.
Ik ben +-10 meter weg van mijn router en soms pikt mijn iPad Mini het signaal niet op terwijl mijn andere Apple apparaten het allemaal DIRECT oppikken, zelf mijn iPod Touch 4G heeft een betere en sterkere Wi-Fi signaal/bereik."

Het is geen router probleem, ik heb alles al geprobeerd.
- Channel veranderen.
- 2.4 Ghz verwisselt met 5 Ghz.
- Bij mijn vriend's thuis getest.
- Resetten.

Ik heb veel Apple apparaten die allemaal perfect werken, hoe kan dat aan mijn router liggen? Zelf de service gaf toe dat mijn iPad Mini defect was.

Heb je thuis een iPad Mini en nog een andere Apple toestel?
Zo ja, wat kan je me erover vertellen?

Speedtest doe ik elke dag.
  #4  
Oud 22-01-14, 15:19
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Ja, heb meerdere apple producten en geen Wi-Fi probleem. Alles werkt prima. Kijk eens op Aantal nieuwe iPads kampt met Wi-Fi-problemen - iPad - iPadclub
  #5  
Oud 22-01-14, 15:32
MrMonroe MrMonroe is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 5
Standaard

Kan je voor mij dan eens de volgende proberen aub?

Neem je iPad Mini en een ander Apple toestel (iPad, iPod Touch of iPhone).

1) Zet Wi-Fi uit (vliegtuigmode) op beide toestellen.
2) Stap meter per meter weg van de router.
3) Zet Wi-Fi aan op beide toestellen.
4) Herhaal 1-3.

Kan je me dan vertellen welke het snelst de Wi-Fi ziet?


EXTRA: Ik heb letterlijk alles al geprobeerd, ik moet gewoon weten of mijn iPad Mini defect is of niet.
Ik heb mijn iPad Mini al 10x gereset.

Dit is geen klacht, maar eerder een vraag.
  #6  
Oud 22-01-14, 18:57
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Heb het zoals je vroeg geprobeerd. Als ik van mijn vliegtuigmodus afhaal begint de ipad gelijk te zoeken en maakt verbinding met mijn netwerk. Bij mijn router haal ik 60mbit. Na ongeveer 15m zit ik op 2 blokjes van Wi-Fi met 30mbit. Inclusief dikke muren, plafond, gesloten deur. Ik merk natuurlijk verschil met snelheid maarjah 30mbit vind ik niet langzaam op een afstand van 15m.
  #7  
Oud 22-01-14, 21:00
MrMonroe MrMonroe is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 5
Standaard

Ik waardeer wat je hebt gedaan .

Maar dit was eigenlijk niet de bedoeling, de bedoeling was om te vergelijken welke Apple apparaat het verst van de router kan staan MET verbinding en welke apparaat het snelst de verbinding kan detecteren/ontvangen.

Ik heb geen probleem met de snelheid maar eerder het bereik.

Mijn Samsung Mini S3, iPhone 4S, iPad 2 en zelfs mijn iPod Touch 4G can direct de Wi-Fi detecteren en ontvangen terwijl het wel eventjes duurt op mijn iPad Mini.

Laatst gewijzigd door MrMonroe; 22-01-14 om 21:22.
  #8  
Oud 22-01-14, 21:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMonroe Bekijk bericht
Mijn Samsung Mini S3, iPhone 4S, iPad 2 en zelfs mijn iPod Touch 4G can direct de Wi-Fi detecteren en ontvangen terwijl het wel eventjes duurt op mijn iPad Mini.
Heb je al eens in de log van de router gekeken waarom de iPad Mini zo slecht een verbinding maakt?
  #9  
Oud 23-01-14, 00:22
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMonroe Bekijk bericht
Maar dit was eigenlijk niet de bedoeling, de bedoeling was om te vergelijken welke Apple apparaat het verst van de router kan staan MET verbinding en welke apparaat het snelst de verbinding kan detecteren/ontvangen.

Ik heb geen probleem met de snelheid maar eerder het bereik.
Dat is juist wat ik je probeer te vertellen. Er is geen probleem met verbinding. Beide apparaten werken zoals het hoort. Geen signaal verlies of connectie problemen. Ik heb geen enkel probleem met geen enkel Apple product hoe ver ik ook van mijn router zit.
  #10  
Oud 23-01-14, 14:48
MrMonroe MrMonroe is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mijnipadx Bekijk bericht
Dat is juist wat ik je probeer te vertellen. Er is geen probleem met verbinding. Beide apparaten werken zoals het hoort. Geen signaal verlies of connectie problemen. Ik heb geen enkel probleem met geen enkel Apple product hoe ver ik ook van mijn router zit.
Oh, kan je dan NOG verder gaan tot dat er GEEN signaal meer heeft en zien dewelke het eerst "opgeeft" aub?
  #11  
Oud 23-01-14, 17:26
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Sorry maar ik ga niet buiten op straat staan met een ipad, en doen alsof ik met aliens communiceer.
Bij mij werkt elke apple product binnen mijn netwerk en heb helemaal geen probleem. Zolang mijn Wi-Fi zichtbaar is door een apple product heb ik verbinding en goed bereik. Misschien moet je toch even contact opnemen met apple of de fabriekant van je router/modem.
  #12  
Oud 24-01-14, 11:04
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Ik heb een Ipad 2, mini en een retina mini. Mijn ervaring is dat ze alle drie ongeveer gelijk zijn in Wi-Fi gevoeligheid. Dit baseer ik bij gebruik thuis met 2 routers en camping gebruik.
  #13  
Oud 27-01-14, 09:39
mijnipadx mijnipadx is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMonroe Bekijk bericht
Oh, kan je dan NOG verder gaan tot dat er GEEN signaal meer heeft en zien dewelke het eerst "opgeeft" aub?
Hey MrMonroe,

Nog even een update. Zoals ik eerder heb vermeld over dat mijn Wi-Fi gewoon goed werkt op de ipad als andere apparaten, is nog steeds geldig.
Maaaar......
De volgende ben ik wel achter gekomen. Ik heb zelf een NAS server en gebruik daar een programma voor om mijn fotos of videos te bekijken via de ipad.
Wat mij opviel is dat ik zeer zwak signaal heb op een afstand van 10 ~ 15m.
Streamen vanaf mijn NAS gaat dan ook langzamer en blijft regelmatig hangen of doet niet wat ik wil.
Mijn Nas werkt wel prima op mijn andere apparaten zowel geen apple als apple. Zodra ik binnen de 5m van mijn nas ben heb ik veel sterker signaal en gaat de streaming goed. Ik denk dat de Wi-Fi signaal zeer zwak is van de ipad mini. Misschien kan dit komen door de design. Helaas heb ik hier geen oplossing voor, volgens verschillende reacties kan het ook een fabrieksfout zijn wat niet op te lossen valt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Mini Wi-Fi problemen Cliffiphone4 iPad algemeen 2 17-11-13 21:51
Waarde iPad mini 64 gb Wi-Fi + 3G Geyzes Koopinformatie België 3 10-08-13 16:14
Wi-Fi erg zwak edvries75 iPhone algemeen 5 06-01-13 21:41
Iphone 3GS Wi-Fi zwak KoenvdW Wi-Fi 2 27-06-11 23:27
Wi-Fi zeer zwak iPhone 3G 16GB baart Wi-Fi 6 09-10-10 20:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.