iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad en NAS (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/151069-ipad-nas.html)

donovoso 25-01-14 22:02

iPad en NAS
 
Hallo,
Ik ben zojuist een iPad gebruiker!
Binnen mijn netwerk heb ik een apple tv en een Asus RT n66u met daaraan 2TB hdd.
Ik ben erachter gekomen dat ik helaas niet films kan afspelen vanaf die "nas" naar mijn apple tv.
Nu ik een iPad heb wil ik graag die nas benaderen d.m.v. een app en een film kijken op mijn iPad die op die nas staat.
Heeft iemand een geniale oplossing?
Alvast bedankt!

Tigerx95 25-01-14 22:31

PlayerXtreme (gratis) kan je in de App Store krijgen. Ik weet natuurlijk niet als het specifiek op jouw NAS werkt, maar hier werkt het goed en kan ik HD films perfect afspelen (met ondertitels).

donovoso 25-01-14 23:06

Bedankt! Heb er naar gekeken maar kan weinig zonder die SMB aankoop, iemand nog een goed idee?

mijnipadx 27-01-14 17:36

Zowel playerxtreme als infuse spelen vanaf een nas. Playerxtreme ondersteund geen apple tv. Infuse wel. Je moet ze wel kopen, omdat je voor streaming van nas volledige versie nodig hebt. Zijn de enige tot nu toe die bij mij heeft gewerkt.

Beech43 27-01-14 18:26

Zoek eens op het forum. Dit onderwerp is al vaak aan de orde geweest.

Kleinspr 01-04-14 21:02

PlayerXtreme heb ik net geinstalleerd op een Ipad Air, eerst de gratis, en toen de rest maar gekocht (was maar 2,99 euro)
Ik heb een NAS ( Synology DS213J ) waar de films opstaan meestal VOB's
van de 5 keer een film opgestart crashed deze player 4 keer binnen 15 seconden
en als hij dat niet doet moet hij weer bufferen....

PlayerXtreme is voor mij niets

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 april 2014 om 21:18 ----------

Infuse..... ook niets
in elke map waar een film staat, zegt hij me:
Lege map, ga verder, niets te zien

RonaldGroningen 02-04-14 08:23

Probeer DSvideo eens........

Lanfear 14-03-15 13:44

Wij hebben een NAS en via mijn iPad mini 2 wil graag films streamen op de iPad zelf. Nu heb ik filebrowser maar die speelt alleen MP4 dus heb ik infuse gedownload en geüpgraded naar de pro versie. Het volgende probleem doet zich voor, ik zie de hoofdmappenstructuur op de NAS maar klik ik een map aan dan krijg ik de foutmelding" deze handeling kon niet worden uitgevoerd", ik heb dus geen idee wat er mis is en kan maar niet bij mijn filmpjes. Weet iemand hoe ik infuse werkend krijg?

Edit: de Wi-Fi is hier erg snel dus daar ligt het niet aan

Alvast bedankt.

Beech43 14-03-15 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kleinspr (Bericht 955472)
PlayerXtreme heb ik net geinstalleerd op een Ipad Air, eerst de gratis, en toen de rest maar gekocht (was maar 2,99 euro)
Ik heb een NAS ( Synology DS213J ) waar de films opstaan meestal VOB's
van de 5 keer een film opgestart crashed deze player 4 keer binnen 15 seconden
en als hij dat niet doet moet hij weer bufferen....

PlayerXtreme is voor mij niets

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 april 2014 om 21:18 ----------

Infuse..... ook niets
in elke map waar een film staat, zegt hij me:
Lege map, ga verder, niets te zien

En als je met een iTunes-server werkt ?
Nog een link.

Lanfear 22-03-15 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lanfear (Bericht 994030)
Wij hebben een NAS en via mijn iPad mini 2 wil graag films streamen op de iPad zelf. Nu heb ik filebrowser maar die speelt alleen MP4 dus heb ik infuse gedownload en geüpgraded naar de pro versie. Het volgende probleem doet zich voor, ik zie de hoofdmappenstructuur op de NAS maar klik ik een map aan dan krijg ik de foutmelding" deze handeling kon niet worden uitgevoerd", ik heb dus geen idee wat er mis is en kan maar niet bij mijn filmpjes. Weet iemand hoe ik infuse werkend krijg?

Edit: de Wi-Fi is hier erg snel dus daar ligt het niet aan

Alvast bedankt.

Jammer dat hier op dit forum geen mensen zijn die verstand hebben van dit probleem, weet iemand misschien waar op welke site ik wel terecht kan met dit soort vragen?

mikebak 22-03-15 09:03

Als je een Synology nas hebt is de beste app daarvoor DS-Video.
Deze speelt vrijwel alles.

Als gratis app in combinatie met een dlna nas die ik gebruik zijn airplayer en moliplayer. Ook vlc is niet slecht.

Guest-20180925190238 22-03-15 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lanfear (Bericht 994030)
Het volgende probleem doet zich voor, ik zie de hoofdmappenstructuur op de NAS maar klik ik een map aan dan krijg ik de foutmelding" deze handeling kon niet worden uitgevoerd"...

Hier werkt Infuse 3 zonder problemen met een hele grote "NAS" (een Mac Pro Server). Alle gedeelde directories en sub-directories (Shared - Access = Everyone) kunnen zonder problemen benaderd worden.

Ben je zeker dat op die NAS de toegangsrechten juist ingesteld zijn? Misschien moet je ook eens vertellen over welke NAS het gaat. Er zijn er honderden.

TouchMe 22-03-15 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lanfear (Bericht 994478)
Jammer dat hier op dit forum geen mensen zijn die verstand hebben van dit probleem, weet iemand misschien waar op welke site ik wel terecht kan met dit soort vragen?

Misschien gewoon eens contact opnemen met Infuse? Ik gebruik al meer dan een jaar de pro versie maar ik herken jou probleem niet. Gebruik zelf een AirPort Time Capsule en een Freecom Nas in combinatie met een ipad 2, hier dus geen probleem.

Retort308 29-03-15 15:08

Ipad en NAS
 
Hoi,

Even 2 dingen, een NAS is wat anders dan een netwerkschijf.
Als je een HDD aan je router hebt verbonden is de doorvoersnelheid veel minder dan bij een echte NAS.
En moet je dus een app zoeken die verbinding kan maken met je netwerk.
ff snel googelen:
https://itunes.apple.com/nl/app/file...364738545?mt=8

Ik heb er geen ervaring mee, alleen met Synology, en daar zijn de DS apps goed voor.

Een externe HDD is meer geschikt als Back-up. Om te streamen zijn die minder geschikt.

Beech43 29-03-15 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donovoso (Bericht 947366)
Hallo,
Ik ben zojuist een iPad gebruiker!
Binnen mijn netwerk heb ik een apple tv en een Asus RT n66u met daaraan 2TB hdd.
Ik ben erachter gekomen dat ik helaas niet films kan afspelen vanaf die "nas" naar mijn apple tv.
Nu ik een iPad heb wil ik graag die nas benaderen d.m.v. een app en een film kijken op mijn iPad die op die nas staat.
Heeft iemand een geniale oplossing?
Alvast bedankt!

Waarom verbind je je 2TB hdd niet met je Mac ? Dan kun je via bestandsdeling ook nog van eventuele andere Mac's je hdd benaderen + iTunes werkt perfekt en dus ook je Apple TV.
Overigens is die 2TB hdd eigenlijk geen nas met alle funkties van een nas.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.