iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad air 16gb model waarvan maar 10gb beschikbaar (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/152997-ipad-air-16gb-model-waarvan-maar-10gb-beschikbaar.html)

Wiebstar 22-03-14 22:26

Ipad air 16gb model waarvan maar 10gb beschikbaar
 
2 Bijlage(n)
Beste Leden,

Ik heb vanmiddag een ipad air 16gb gekocht en nu zag ik bij capaciteit 12.8gb staan en bij beschikbaar 10gb. Ik wist van te voren al wel dat je nooit 16 ging krijgen dus ik verwachte dan ook bij capaciteit 16gb te zien staan en bij beschikbaar zo rond de 12 a 13. Dit kan niet kloppen toch, 6gb weg. Heb 2 screenshots als bijlage gedaan. Eentje waarbij er nog niks opstond en bij de tweede stonden er twee spellen op, de screenshots die ik nu mee stuur en wat andere kleine dingen zoals mail etc. Bij de tweede foto zie je ook staan 9.8gb vrij en 3.1gb in gebruik. Misschien zie ik iets over het hoofd of stel ik nu gewoon een hele domme vraag maar ik snap het gewoon even niet en hoop dat iemand hier duidelijkheid kan scheppen :)

Beech43 23-03-14 00:51

Ik heb een 32 GB iPad, capaciteit 27,8 GB. Het is niet anders.

Rav3n 23-03-14 02:17

Soms is t niet anders.
Je kunt echter ruimte vrij maken door de ipad aan je pc/laptop te hangen en in itunes, te kiezen voor "Aangekochte onderdelen overzetten". Simpel gezegd: daarmee verplaats je de gedownloade programmbestanden naar de pc/laptop.

Guest-20180925190238 23-03-14 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiebstar (Bericht 954470)
Misschien zie ik iets over het hoofd of stel ik nu gewoon een hele domme vraag maar ik snap het gewoon even niet en hoop dat iemand hier duidelijkheid kan scheppen :)

Ja, je ziet iets over het hoofd. Je ziet dat cijfer "1" bij Instellingen over het hoofd. :-)

Je gebruikt iOS 7.0.4 en ondertussen heeft de iPad waarschijnlijk al de update van iOS 7.1 (gedeeltelijk) gedownload. Die update neemt ook ruimte in. Synchroniseer die iPad met iTunes, let op het woord "synchroniseren". Voer dan de update met iTunes uit. Tijdens de iTunes update wordt er een nieuw disk image (ramdisk) op de iPad gezet.

Wiebstar 23-03-14 10:59

@ beech43

Zo zonde eigenlijk

@ rav3n

Wat houdt dat precies in dan, welke programma bestanden worden dan overgezet? Geen games enzo neem ik aan aangezien je toch juist op je apparaat wil hebben staan?

@ timosha

Oké maar als ik die update installeer dan krijg ik er niet opeens weer ruimte bij toch? Of bedoel je te zeggen dat die update gewoon veel ruimte in beslag neemt? En is er een reden waarom ik goed moet letten op het woord synchroniseren?

Iig al bedankt voor de snelle reacties mensen. Top!

Guest-20180925190238 23-03-14 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiebstar (Bericht 954497)
En is er een reden waarom ik goed moet letten op het woord synchroniseren?

Omdat "synchroniseren" niet hetzelfde is als een manuele backup maken. Tijdens een synchronisatie wordt er ook een backup gemaakt. Tevens wordt alle content van de iPad gesynchroniseerd met iTunes. iTunes weet dan wat er allemaal op de iPad staat. Als je ooit moet herstellen gaat iTunes na het herstel alle content terug synchroniseren naar de iPad.

En telkens als je synchroniseert met iTunes wordt er een incrementele backup gemaakt met de wijzigingen tov. van de vorige synchronisatie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.