//

Activatie imessage lukt niet, facetime wel

Activatie imessage lukt niet, facetime wel discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds zondag ben ik hopeloos op zoek naar een manier om imessage te kunnen activeren op ipad en op de mini. Tot zondag werkte ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-04-14, 10:36
Mieke82 Mieke82 is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 1
Standaard Activatie imessage lukt niet, facetime wel

Hallo,

Sinds zondag ben ik hopeloos op zoek naar een manier om imessage te kunnen activeren op ipad en op de mini.
Tot zondag werkte de imessage perfect op iphone, ipad en mini. 'S Avonds krijg ik een smsje met vermelding van telefoonnummer terwijl het smsje van mijn vriend was en in iphone met naam vermeld stond. Bleek dat plots al mijn contacten weg waren terwijl mijn telefoon gewoon op de tafel lag...?!
Om lang verhaal kort te maken:
Plots stond mijn icloud account op mijn vorig emailadres welke al even niet meer bestaat en alles stond uitgevinkt maar 'zoek mijn iphone' stond aan. Om het account te kunnen verwijderen moest dit uitstaan maar dat lukte dus niet verlits mijn oud mailadres niet meer bestond en ik begot dat wachtwoord niet meer wist. Ik heb dan het oude proberen te linken aan het huidige om zo die functie van 'zoek mijn iphone' te kunnen uitzetten. Ik moest dus een nieuw wachtwoord voor mijn apple ID ingeven.
Sindsdien kan ik dus niet meer inloggen bij imessage en krijg ik de foutmelding 'fout tijdens activeren' afgewisseld met 'controleer netwerkverbinding' terwijl ik thuis op Wi-Fi zit en surfen op het net perfect ging. Face time gaf geen problemen.
Ik heb reeds de support op Apple gevolgd ivm de tijdzone ed. Daarnet gebeld met technische ondersteuning Apple. Ze raadde me aan om ipad terug naar fabrieksinstellingen te zetten en achteraf een back-up op ipad plaatsen. Maar hij kon me niet garanderen dat het dan was opgelost want hij had dit nooit eerder gehoord.
Misschien kon het ook een hardware probleem zijn maar dat zou me straf lijken omdat alles perfect gewerkt heeft tot ik zondagavond dat probleem had.
Dus mijn vraag: weet er iemand raad of soortgelijks meegemaakt voor ik mijn ipad naar fabrieksinstellingen terugzet?

Oja, bizar genoeg vermeldt de ipad mini mijn telefoonnummer bij face time maar niet op de 'grote' ipad. Geen ideeof dit er iets mee te maken kan hebben.
Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessage en FaceTime werken niet. atillXTC Base 4 02-03-16 19:40
HELP! iMessage en Facetime werken niet Abida0201 iPhone algemeen 12 20-12-12 23:21
iMessage en Facetime werkt niet .. iphone1997 iPhone algemeen 2 19-12-12 21:05
iMessage en FaceTime werken niet Ilseee iPad algemeen 3 12-08-12 23:10
iMessage en Facetime werken niet MEER. deleon iPad algemeen 19 07-08-12 16:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.