iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Berichten komen op iPad binnen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/153536-berichten-komen-op-ipad-binnen.html)

Tessie 09-04-14 14:36

Berichten komen op iPad binnen
 
Hopelijk kan iemand mij helpen. Na een software update van mijn iPad, komen tot mijn schrik SMS berichten (en iMessages) binnen op mijn iPad. Kan op zich handig zijn, maar sommige dingen wil ik gewoon voor mezelf houden en niet op de (gedeelde) iPad. Hoe krijg ik dat eruit? Ergens heb ik mijn telefoonnummer kennelijk ingevuld, maar waar?
Wie kan mij helpen!

Guest-20180925190238 09-04-14 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tessie (Bericht 956266)
Na een software update van mijn iPad, komen tot mijn schrik SMS berichten (en iMessages) binnen op mijn iPad.

SMS berichten kunnen nooit op een iPad binnenkomen iMessages wel. De iPad heeft geen GSM functie om SMS te ontvangen. Zet iMessage uit.

Tessie 09-04-14 14:53

Dankjewel voor je reactie!
Maar als ik iMessage uitzet, komen deze dan nog wel binnen (als iMessage, en niet als bericht) op mijn iPhone?

En iMessage is (door degene met wie ik de iPad deel) ook makkelijk weer aan te zetten. Ik wil het gewoon helemaal niet erop. Dus moet telefoonnummer er op de een of andere manier uithalen. Nog tips?

Guest-20180925190238 09-04-14 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tessie (Bericht 956269)
Maar als ik iMessage uitzet, komen deze dan nog wel binnen (als iMessage, en niet als bericht) op mijn iPhone?

Dan komen de iMessages nog wel binnen op de iPhone. iMessage, onderdeel van Messages, kan je niet verwijderen alleen maar uitzetten. Om iMessage weer aan te zetten heeft men wel jouw iCloud Apple ID + paswoord nodig.

Tessie 09-04-14 15:08

Dankjewel Timosha, duidelijk verhaal!

shapezzz 09-04-14 16:41

Probleem ook gehad en toen op mijn iPad mijn Amerikaanse (als je die hebt tenminste) Apple-ID ingevuld, misschien handig als je toch iMessage wil gebruiken op je ipad.

Tessie 09-04-14 16:46

Dankjewel! Maar ben toch bang dat t niet alleen om imessages gaat. Ik zie ook gewone berichten (groen). Ik begrijp dat de ipad die niet kan ontvangen maar hij synct wel met de iphone. Ik wil gewoon dat telefoonnummer van mn ipad af. Ik zie bij instellingen dat er een vinkje voor t nummer staat maar die krijg ik niet weg.

putnik 10-04-14 10:36

Vermoedelijk is er maar een oplossing ervoor. Een ander account voor ipad. Evt kun je dan met je eigen account een paar apps installeren, maar dan meteen uitloggen en met ipad account inloggen. Dan hou je de ipad gescheiden van je iphone.

Guest-20180925190238 10-04-14 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door putnik (Bericht 956388)
Een ander account voor ipad. Evt kun je dan met je eigen account een paar apps installeren, maar dan meteen uitloggen en met ipad account inloggen. Dan hou je de ipad gescheiden van je iphone.

Een iCloud Apple ID heeft in principe toch niets te maken met een App Store/iTunes Apple ID. Je kan hetzelfde Apple ID gebruiken voor deze twee totaal verschillende Apple diensten, maar het is niet noodzakelijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.