//

Berichten komen op iPad binnen

Berichten komen op iPad binnen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hopelijk kan iemand mij helpen. Na een software update van mijn iPad, komen tot mijn schrik SMS berichten (en iMessages) binnen op mijn iPad. Kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-04-14, 15:36
Tessie Tessie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 4
Standaard Berichten komen op iPad binnen

Hopelijk kan iemand mij helpen. Na een software update van mijn iPad, komen tot mijn schrik SMS berichten (en iMessages) binnen op mijn iPad. Kan op zich handig zijn, maar sommige dingen wil ik gewoon voor mezelf houden en niet op de (gedeelde) iPad. Hoe krijg ik dat eruit? Ergens heb ik mijn telefoonnummer kennelijk ingevuld, maar waar?
Wie kan mij helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-04-14, 15:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tessie Bekijk bericht
Na een software update van mijn iPad, komen tot mijn schrik SMS berichten (en iMessages) binnen op mijn iPad.
SMS berichten kunnen nooit op een iPad binnenkomen iMessages wel. De iPad heeft geen GSM functie om SMS te ontvangen. Zet iMessage uit.
  #3  
Oud 09-04-14, 15:53
Tessie Tessie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 4
Standaard

Dankjewel voor je reactie!
Maar als ik iMessage uitzet, komen deze dan nog wel binnen (als iMessage, en niet als bericht) op mijn iPhone?

En iMessage is (door degene met wie ik de iPad deel) ook makkelijk weer aan te zetten. Ik wil het gewoon helemaal niet erop. Dus moet telefoonnummer er op de een of andere manier uithalen. Nog tips?
  #4  
Oud 09-04-14, 15:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tessie Bekijk bericht
Maar als ik iMessage uitzet, komen deze dan nog wel binnen (als iMessage, en niet als bericht) op mijn iPhone?
Dan komen de iMessages nog wel binnen op de iPhone. iMessage, onderdeel van Messages, kan je niet verwijderen alleen maar uitzetten. Om iMessage weer aan te zetten heeft men wel jouw iCloud Apple ID + paswoord nodig.
  #5  
Oud 09-04-14, 16:08
Tessie Tessie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 4
Standaard

Dankjewel Timosha, duidelijk verhaal!
  #6  
Oud 09-04-14, 17:41
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Probleem ook gehad en toen op mijn iPad mijn Amerikaanse (als je die hebt tenminste) Apple-ID ingevuld, misschien handig als je toch iMessage wil gebruiken op je ipad.
  #7  
Oud 09-04-14, 17:46
Tessie Tessie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 4
Standaard

Dankjewel! Maar ben toch bang dat t niet alleen om imessages gaat. Ik zie ook gewone berichten (groen). Ik begrijp dat de ipad die niet kan ontvangen maar hij synct wel met de iphone. Ik wil gewoon dat telefoonnummer van mn ipad af. Ik zie bij instellingen dat er een vinkje voor t nummer staat maar die krijg ik niet weg.
  #8  
Oud 10-04-14, 11:36
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Vermoedelijk is er maar een oplossing ervoor. Een ander account voor ipad. Evt kun je dan met je eigen account een paar apps installeren, maar dan meteen uitloggen en met ipad account inloggen. Dan hou je de ipad gescheiden van je iphone.
  #9  
Oud 10-04-14, 11:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door putnik Bekijk bericht
Een ander account voor ipad. Evt kun je dan met je eigen account een paar apps installeren, maar dan meteen uitloggen en met ipad account inloggen. Dan hou je de ipad gescheiden van je iphone.
Een iCloud Apple ID heeft in principe toch niets te maken met een App Store/iTunes Apple ID. Je kan hetzelfde Apple ID gebruiken voor deze twee totaal verschillende Apple diensten, maar het is niet noodzakelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
WhatsApp openen, dan komen berichten pas binnen ramonkt iPhone algemeen 15 09-03-14 15:28
Gmails komen niet meer binnen op IPad Hansvane iPad algemeen 2 09-11-13 17:17
Email berichten komen niet automatisch binnen G31da iPhone algemeen 1 09-12-12 12:20
iPad en mails via Telenet komen altijd allemaal binnen. stevenbelde iPad algemeen 7 11-11-12 00:01
oproepen komen niet binnen jaykay iPhone algemeen 2 20-12-09 10:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.