iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Foto's iPad overzetten naar PC (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/153895-foto-s-ipad-overzetten-naar-pc.html)

Jaguarfk 21-04-14 16:56

Foto's iPad overzetten naar PC
 
Goedendag,
ik heb al een tijdje een iPad 2 en ik heb er al veel foto's mee gemaakt en foto's opgezet van me camera. Nu is mijn opslaggeheugen bijna vol.
Bovenaan de lijst van het opslaggebruik van mijn apps staat 'Foto's en Camera' met 11,4 GB. Wanneer ik erop klik staat er 'Filmrol 7,4 GB', 'Fotobibliotheek 4,0 GB' en 'Fotostream 3,8 KB'.
Ik wil dus graag alle foto's naar mijn pc (Windows 7) overzetten. Wanneer ik mijn iPad aan mijn pc aansloot, zag ik in het mapje 'DCIM' allemaal mapjes staan. Als ik bij de eigenschappen van DCIM kijk, is dit in totaal 5,27 GB.
Dit snap ik dus niet. Van wat is die 5,27 GB? Van mijn filmrol of filmrol en fotobibliotheek? En wat is precies het verschil tussen Filmrol en Fotobibliotheek?
Ik heb geprobeerd om die hele 5,27 GB naar mijn pc te verplaatsen (via de verkenner), maar dat werkt dus niet. Als ik alles kopieer en plak dan stopt ie er na een paar foto's mee zonder een melding o.i.d. te geven.
Hoe kan ik dus mijn gehele fotocollectie naar mijn Windows 7 PC verplaatsen (zodat het dus ook van mijn iPad weg is)?
Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 21-04-14 17:10

iOS: persoonlijke foto's en video's van iOS-apparaten importeren op een computer

Jaguarfk 21-04-14 18:11

Bedankt voor je reactie.
Ik heb dit gedaan en veel foto's zijn nu van me iPad af en staan op me PC.
Maar alsnog staat er dat 'Foto's en Camera' 5,2GB in beslag neemt.
Filmrol is 1,1 GB; Fotobibliotheek 4,2 GB en Fotostream 3,9 KB. (Apart dat Fotobibliotheek is toegenomen).
Ik heb aangeklikt dat de iPad de foto's moet verwijderen nadat ze geïmporteerd zijn.
Als ik me iPad aansluit en in verkenner kijk, staan alle mappen er wel nog maar er staan geen foto's meer. DCIM is nu nog maar 9,7 KB.
Hoe krijg ik nu de rest van de foto's die nog op me iPad staan op mijn PC?

Guest-20180925190238 21-04-14 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaguarfk (Bericht 957467)
Fotobibliotheek 4,2 GB en Fotostream 3,9 KB. (Apart dat Fotobibliotheek is toegenomen).

Fotobibliotheek kunnen twee dingen zijn:

1) Albums die je zelf hebt aangemaakt op de iPad met plaatjes uit de Filmrol. Die albums zijn niet meer dan verwijzingen met thumbnails naar de Filmrol;

2) Foto's die gesynchroniseerd zijn met iTunes op de PC. Die foto's kan je alleen maar verwijderen met iTunes door de respectievelijke gesynchroniseerde folders uit te vinken in iTunes. Dan opnieuw synchroniseren.

Jaguarfk 22-04-14 20:53

Oke, ik heb geen albums meer maar de fotobibliotheek neemt nog steeds 4,2 GB in beslag.
Er staan nog veel foto's op de iPad die ik waarschijnlijk allemaal van mijn camera heb afgehaald. Ik synchroniseer geen foto's met iTunes, ik heb niet eens iTunes meer.
Hoe kan ik alsnog al die foto's van mijn iPad afhalen en opslaan op mijn pc?

Jaguarfk 27-04-14 00:53

Iemand?????????

Beech43 27-04-14 01:01

iTunes installeren op je pc.

ad9007i 27-04-14 10:12

Gebruik een ander grogramma dan itunes . Op windows kan dit, zoek eens op copytrans

Guest-20180925190238 27-04-14 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 958046)
Gebruik een ander grogramma dan itunes . Op windows kan dit, zoek eens op copytrans

Geen enkel alternatief programma kan een verbinding maken met een iPhone zonder de onderliggende functies van iTunes zoals oa. usbmuxd.

wollie1979 28-04-14 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaguarfk (Bericht 957611)
Oke, ik heb geen albums meer maar de fotobibliotheek neemt nog steeds 4,2 GB in beslag.
Er staan nog veel foto's op de iPad die ik waarschijnlijk allemaal van mijn camera heb afgehaald. Ik synchroniseer geen foto's met iTunes, ik heb niet eens iTunes meer.
Hoe kan ik alsnog al die foto's van mijn iPad afhalen en opslaan op mijn pc?

dit gaat heel gemakkelijk met de app 'photo transfer app'.

mrfred 28-04-14 21:17

Of neem dropbox


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.