iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Identiteitscontrole iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/154077-identiteitscontrole-ipad.html)

clairecynthia 27-04-14 14:54

Identiteitscontrole iPad
 
Sinds vanmorgen doet de Wi-Fi op mijn iPad het niet meer. Heb op 'vergeet dit netwerk' geklikt en vervolgens het netwerk weer toegevoegd. Dit heeft niet geholpen. Daarbij vraagt hij sinds vanmorgen constant (ook op mijn iPhone) om een identiteitscontrole met steeds een andere url bovenin.

De volgende urls ben ik tegen gekomen:
captive.apple.com
airport.us
itools.info

Het nummer dat hij aangeeft is 192.168.1.1

Is iemand hiermee bekend? Heb iPad inmiddels volledig gereset maar dit helpt ook niet.

Guest-20180925190238 27-04-14 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door clairecynthia (Bericht 958087)
Het nummer dat hij aangeeft is 192.168.1.1

Dat is het LAN IP-adres van de router.

http://www.imgdumper.nl/uploads7/535...t_15.17.30.jpg

Update de toestellen ook naar iOS 7.1.1 (als dat nog niet gebeurd is).

vuurvreter 27-04-14 16:50

Of reset je router door hem 30 seconden stroomloos te maken (stekker uit het stopcontact) en dan opnieuw verbinden.

Guest-20180925190238 27-04-14 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 958093)
Of reset je router door hem 30 seconden stroomloos te maken (stekker uit het stopcontact) en dan opnieuw verbinden.

En als dat gedaan is maak je op de PC in de één of andere browser een verbinding met captive.apple.com als het woord "success" verschijnt is alles weer in orde. :-)

clairecynthia 27-04-14 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 958094)
En als dat gedaan is maak je op de PC in de één of andere browser een verbinding met captive.apple.com als het woord "success" verschijnt is alles weer in orde. :-)

ok.. nu probeer ik mijn iPad weer opnieuw te configureren en heb daarbij mijn Apple id ingevuld. een stap verder staat er: 'voer het wachtwoord in voor peterpopper-27@hotmail.com'

enig idee?

vuurvreter 27-04-14 21:30

Je eigen Apple ID invullen?

of lukt dat niet?

clairecynthia 27-04-14 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 958130)
Je eigen Apple ID invullen?

of lukt dat niet?

nee, hij vraagt echt naar het wachtwoord van de id van bovengenoemd emailadres..

vuurvreter 27-04-14 21:40

Als ik naar captive.apple.com ga, zie ik alleen "success" verschijnen.
Misschien dat timosha hier meer van weet.

Guest-20180925190238 27-04-14 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door clairecynthia (Bericht 958131)
nee, hij vraagt echt naar het wachtwoord van de id van bovengenoemd emailadres..

Dat is waarschijnlijk het iCloud Apple ID van de vorige eigenaar. Als dat zo is zit er een Activation Lock op het toestel. Heb je die iPad tweedehands gekocht?

Wally© 27-04-14 22:05

Vraagt je iPad of iTunes dit..?

Beech43 27-04-14 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door clairecynthia (Bericht 958129)
ok.. nu probeer ik mijn iPad weer opnieuw te configureren en heb daarbij mijn Apple id ingevuld. een stap verder staat er: 'voer het wachtwoord in voor peterpopper-27@hotmail.com'

enig idee?

Komt meer voor, zie hier.
En hier een plaatje.

Guest-20180925190238 28-04-14 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 958134)
Vraagt je iPad of iTunes dit..?

Als iTunes dat vraagt dan zit dat Apple ID in de metadata van de iTunes content (apps, deuntjes, filmpjes).

Dirgni 03-10-14 09:15

Ik heb de ipad 1 vervangen door een Ipad Air. Aanvankelijk werkte Wi-Fi prima, maar na een paar dagen was plotseling een identiteitscontrole vereist, zoals hiervoor beschreven. Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek de 'lekenoplossing' effectief: modem (kpn) en router (linksys) vijf minuten uitzetten, weer aansluiten op het stroomnet en voilà. Tot nu toe werkt het weer ��


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.