iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 batterij snel leeg na update naar 7.1.1 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/154301-ipad-2-batterij-snel-leeg-na-update-naar-7-1-1-a.html)

iPickup 05-05-14 10:48

iPad 2 batterij snel leeg na update naar 7.1.1
 
Daar gaat hij weer :mad: tot de update heb ik alle updates van apps tegen gehouden, de iPad 2 werkte met 7.1 goed.
Maximale gebruik tot 13 uur met 1 week stand-by.
Gister de update van 7.1 naar 7.1.1 gedaan, wat Apple betiteld als kleine update gaat weer een restore naar Factory worden.
Na de update blijven stand-by en gebruik gelijk oplopen en de batterij loopt leeg.

Het begint er op te lijken dat Apple het update proces totaal niet onder controle heeft, te meer ik het zelfde probleem had met de update naar 7.1.
Hierna had ik ook een restore moeten uitvoeren.

De iPad air welk ik ook van 7.1 naar 7.1.1 ge-update heb had geen problemen, ook de iPhone 4s niet.

Ondersteund Apple de oudere producten als de iPad 2 niet meer ...:confused:

Toch raar dat het een terugkerend probleem is het updaten.
Maar dit ter info.

Guest-20180925190238 05-05-14 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPickup (Bericht 958959)
Ondersteund Apple de oudere producten als de iPad 2 niet meer ...:confused:

Natuurlijk worden oudere producten, die compatibel zijn met iOS 7, door Apple ondersteund. De oude iPhone 4S, die blijkbaar geen "batterijproblemen" heeft, wordt toch ook nog ondersteund.

Doe de volgende iOS update voor de verandering eens met iTunes. Dan komt er een heel nieuw disk image (ramdisk) op de iPad 2.

iPickup 05-05-14 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 958963)
Doe de volgende iOS update voor de verandering eens met iTunes. Dan komt er een heel nieuw disk image (ramdisk) op de iPad 2.

Had hem weer eens OTA gedaan ipv via iTunes ...
Het lijkt hem in de Wi-Fi te zitten en / of netwerk sync. Als de Wi-Fi uit staat is het verbruik normaal, reset netwerk instellingen werkt niet.

duske 08-05-14 13:38

inderdaad de battery loopt gewoon leeg en opladen duurt ellelang Wat is er aan te doen???

iPickup 08-05-14 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duske (Bericht 959334)
inderdaad de battery loopt gewoon leeg en opladen duurt ellelang Wat is er aan te doen???

Aan iTunes hangen en dan restore als nieuw apparaat en alles weer opnieuw installeren.
Dit heeft voor mij al tig keer geholpen na een update.
Was eerst bang dat het probleem zich voor deed alleen als je de iPad of iPhone via ota (update via Wi-Fi) maar ook via iTunes gaat het mis als er een klein pakketje geïnstalleerd word.
Maar ik merk dat het ook per device afhangt, de iPhone had geen last en de iPad air ook niet.

TouchMe 08-05-14 18:10

Hier schijnen we met 2x een iPad 2 - 64GB het "geluk" wel aan onze kant te hebben. Beide gaan nog steeds bij normaal gebruik een uur of 11 mee en bij ruiger gebruik een uur of 7.(video,games) Toch op beide iOS 7.1.1. Alleen met apps sluiten en je scherm dichtknijpen merk ik dat het naadje is, dat verloopt hier niet zo vloeiend meer.

iPickup 10-05-14 10:23

Had weer eens in het buitenland op de update knop gedrukt ... nu bij thuiskomst zie ik ook dat de iPhone weer warm word en de batterij als een gek leeg gaat ... (buitenland roaming / data uit) en bij binnenkomst van NL voelde ik de iPhone weer warm worden ... lijkt er op dat er iets met de data sync verkeerd gaat.

iPad2 : hangt reeds aan de restore als nieuw ...

duske 10-05-14 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPickup (Bericht 959400)
Aan iTunes hangen en dan restore als nieuw apparaat en alles weer opnieuw installeren.
Dit heeft voor mij al tig keer geholpen na een update.
Was eerst bang dat het probleem zich voor deed alleen als je de iPad of iPhone via ota (update via Wi-Fi) maar ook via iTunes gaat het mis als er een klein pakketje geïnstalleerd word.
Maar ik merk dat het ook per device afhangt, de iPhone had geen last en de iPad air ook niet.

Moet ik dan alle apps opnieuw downloaden of blijven die gewoon staan als ik hem restore

iPickup 10-05-14 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duske (Bericht 959614)
Moet ik dan alle apps opnieuw downloaden of blijven die gewoon staan als ik hem restore

Helaas alles opnieuw installeren.
Ik heb bij een restore en het terugzetten van een back-up het probleem weer terug gehad.
Bij mij standaard restore en alle App's weer opnieuw installeren.

Het symptoom:
iPhone of iPad volledig opladen tot 100% en dan ongeveer 30 tot 60 minuten niet gebruiken met Wi-Fi aan.
Als je gebruik en stand-by na deze tijd nagenoeg gelijk zijn dan heb je een probleem.
Ik weet ook niet of je iDevice dan ook continue data aan het verstoken is of dat er iets een verbinding continue open houd.

Net wat iemand eerder schreef, bij een restore als nieuwe telefoon of iPad word er een nieuwe image op je iDevice gezet.

Als het aan het netwerk verbinding ligt zou je denken dat een restore netwerk verbindingen alleen genoeg zou zijn in het instellingen menu, maar ook dit helpt niet. :confused:
Mijn vermoeden is dat er een soort driver corrupt raakt.

Update: iPad 2 is restored: stand-by 2 dagen en gebruik 7 1/2 uur en nog 51% over ... niet slecht zeg ik.

duske 16-05-14 08:23

Hoi,

Wat bedoel je eigenlijk met (met Wi-Fi aan). Staat toch automatisch aan in huis Heb een ipad alleen met Wi-Fi

groet

iPickup 16-05-14 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duske (Bericht 960129)
Hoi,

Wat bedoel je eigenlijk met (met Wi-Fi aan). Staat toch automatisch aan in huis Heb een ipad alleen met Wi-Fi

groet

Klopt, maar als je Wi-Fi uitzet zal je zien dat de batterij niet snel leeg gaat.

iPickup 30-07-14 21:00

Toch maar weer eens opschrijven ...
Tijd geleden de iPad 2 ge-update naar 7.1.2 ....
Zit lekker op vakantie, gebruik geregeld de iPad zonder probleem, gebruik 10 tot 11 uur...
Maar nu weer eens spontaan de stand-by en gebruikstijd die gelijk oplopen.
Niet eens een update gedaan van App's ... Wat wel opviel is dat safari geregeld begon te crashen, spontaan afsluiten bij het openen van een site ( voornamelijk met veel reclame ).
Zal na de vakantie maar weer eens een harde reset uitvoeren en alle App's maar weer eens er opnieuw op zetten.
De laatste keer was ook al weer 3 maanden geleden ... Begon me al zorgen te maken dat het opgelost was :p

iPickup 03-08-14 10:26

http://i62.tinypic.com/29f339l.jpg

Bij het snel drainen van de batterij zal je dit zien bij >Instellingen >Gebruik
iPad volledig geladen, 15 minuten gebruik en 30 minuten stand-by ....
Hierbij is de iPad al 4% in batterij verbruik gedaald.
Wat ook opviel was dat bij het volledig opladen tijdens de nacht de volgende dag het gebruik gewoon door liep, normaal word de teller gereset.

iPad draait reeds op 7.1.2

dwergmonster 10-08-14 15:45

Een vraagje. Mijn ipad word erg warm en de batterij loopt heel snel leeg. Ik doe er nu een halve dag mee!!!
Na de update is dit ontstaan, maar deze niet via de iTunes gedaan!
Is hier een oplossing voor?

Groetjes sas

iPickup 10-08-14 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dwergmonster (Bericht 967276)
Is hier een oplossing voor?
Groetjes sas

Tot nu toe was mijn oplossing de iPad aan iTunes te hangen en dan een herstel uit te voeren.
En dan de iPad te configureren als nieuwe iPad.

Bij het terug zetten van een back-up gaat het ook verkeerd, ook al is deze voor het probleem.

De batterij drain gebeurde mij via een Wi-Fi update als via een update via iTunes.

Bij het herstellen als nieuwe iPad word er een nieuwe image op gezet wat ik begreep.

Het snel leeg dreinen van de batterij kaan nooit goed zijn, bij mij werd in het verleden ook de iPad behoorlijk heet.
Je kan tijdelijk de Wi-Fi uitzetten, dat hielp toen ook.
Maar zou in ieder geval een herstel uitvoeren ...
Ook eerst even via iTunes alle apps updaten en deze daarna weer opnieuw installeren ... Ook je boeken, films en muziek.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.