iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Wezenlijk verschil tussen iPad 2 en iPad AIR in gebruik? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/155243-wezenlijk-verschil-tussen-ipad-2-ipad-air-gebruik.html)

MCNO 05-06-14 17:24

Wezenlijk verschil tussen iPad 2 en iPad AIR in gebruik?
 
Wat is het wezenlijke verschil bij gebruik tussen de iPad 2 en een AIR?

De Technische specs heb ik bekeken, maar ik bedoel de simpele mensen taal, zoals b.v. de Air is veel lichter etc.

De iPad zal voornamelijk gebruikt worden om te lezen en regulier te internetten.

Guest-20180925190238 05-06-14 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 962064)
De iPad zal voornamelijk gebruikt worden om te lezen en regulier te internetten.

Dan heb je geen iPad Air nodig met een 64-bits A7/M7 processor. De 32-bits A5 processor van de iPad 2 is snel genoeg voor Safari en om boeken te lezen. :)

MCNO 05-06-14 17:56

THX! Ik had ook de gedachte dat de iPad 2 straks een stuk goedkoper zou worden door IOS 8, vandaar ook de specifieke vraag.

XIII 05-06-14 22:45

Ik vind zelf het scherm het belangrijkste verschil (non-Retina voor iPad 2, Retina voor iPad Air).

Zeker als je er veel mee wil lezen.

iGadget 05-06-14 23:13

Het retina scherm is het grootste verschil.
Verder is de Air 30% lichter, daarnaast dunner en smaller.
De processor is minstens 4 x sneller.

Wil je al wat besparen, ga dan voor de iPad 4 Retina, deze heeft wel het mooie scherm en is nog 2x sneller dan de iPad 2. en kost ongeveer €100 minder dan de Air.

Beech43 05-06-14 23:52

Om te lezen zou ik een e-reader aanschaffen.
Maar als je voornamelijk wilt lezen en internetten zou ik een Samsung Galaxy Tab 3 (8.0 of 10.1) aanschaffen, die zijn redelijk voordelig. Een 8.0 heb je al voor rond de 200 euro. Bijkomend voordeel is, dat je je films op een 64 GB micro SD kaartje kunt zetten. Met een paar kaartjes (investering rond 75 euro) heb je een hele bibliotheek bij de hand. Bovendien is de 8.0 maar 330 gram. En er is een leesinstelling voor het scherm, erg plezierig.
Review.
En je krijgt ook nog 50 euro cashback.

MCNO 06-06-14 09:12

THX all!

@Beech43 ZEER slechte ervaring met non-Apple phones en tabblets.
Het begin lijkt leuk, maar na een jaar crashes en narigheid, terwijl de iPhone 4G hier nog prima dienst doet voor een blij nichtje.

Bovendien heb ik al een paar I-dingen in bezit dus kan op de iPad makkelijk de andere apps syncen.

De reden dat ik juist de AIR overweeg is dat er een in de buurt te koop staat, vrijwel nieuw, met bon van een lokale dealer.
Mede door de Oxxio actie is de Air vaker op Marktplaats te zien en dus goedkoper.
Daarmee is het prijsverschil iPhone 4 vs. AIR ineens nihil.

Alleen een vraagje nog: heb ik de CELLULAR versie nodig om te navigeren, of doet de Wi-Fi dat ook gewoon (op GPS of zo)?

Niet dat het nodig is met 2 iPhones, maar vroeg me het gewoon af.

Guest-20180925190238 06-06-14 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 962135)
Alleen een vraagje nog: heb ik de CELLULAR versie nodig om te navigeren, of doet de Wi-Fi dat ook gewoon (op GPS of zo)?

Ja. In de Wi-Fi versie zit geen GPS-ontvanger.

iTroubles 06-06-14 17:28

Grootste verschil iPad 2 vs iPad Air in dagelijks gebruik
* Scherm: Pixelig vs Haarscherp
* Snelheid: Runt geen grote apps vs Runt alles soepel en vlot in multitasken
* Formaat: dikke randen en relatief zwaar vs dunne bezels en heel licht

Besturings systeem is hetzelfde, ik heb zelfs gelezen dat de iPad 2 iOS8 zal ondersteunen
Ook het prijsverschil is uiteraard de moeite waard om naar te kijken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.