iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Profielen verwijderen? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/155338-profielen-verwijderen.html)

iPhoneAlot 09-06-14 09:27

Profielen verwijderen?
 
Vanwege werkzaamheden voor Provinciale Staten staat er een aantal profielen (8 stuks) op mijn iPad. Het werk is voorbij en nu wil ik van die profielen af, maar er is geen verwijderknop. De bijbehorende Apps kan ik deels verwijderen (gedaan) en deels kennelijk niet (Secure Sign-in).
- Hoe verwijder ik die profielen?
- Als de Apps zijn verwijderd, of als dat niet lukt, als gebuiker uitgelogd, doen die profielen dan nog iets?

Guest-20180925190238 09-06-14 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 962436)
Vanwege werkzaamheden voor Provinciale Staten staat er een aantal profielen (8 stuks) op mijn iPad.

Die profielen ken ik dus niet (maar wel andere). Als je in Settings -> General -> Profiles op een profiel tikt verschijnt de rode knop "Remove" dan niet? Naast "Verified" en boven de vervaldatum van het profiel.

iPhoneAlot 09-06-14 09:55

Nee, geen van de profielen toont zo'n knop. Via Google las ik ergens dat de 'installateur' die knop kan weglaten.
Het gaat allemaal om profielen van MobileIron.net

Guest-20180925190238 09-06-14 09:59

Dan zullen die profielen geïnstalleerd zijn met Apple Configurator op een Mac of iPhone Configuration Utility op een Windows computer. Je zal dan de Administrator van die profielen moeten vragen om die te verwijderen.

Of, zijn die profielen nog op een andere manier op de iPhone terecht gekomen?

iPhoneAlot 09-06-14 10:20

Ze zijn geïnstalleerd door de IT-afdeling van Prov. Staten, geen idee waarmee. Allemaal tonen ze 'niet geverifieerd' en hebben geen verloopdatum. Ze laten weghalen is een gedoe... Zou er 250 km voor moeten rijden.
Kan het kwaad ze te laten staan? Doen ze nog iets als de Apps waarop ze betrekking hebben zijn verwijderd, of niet meer ingelogd?

Guest-20180925190238 09-06-14 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 962444)
Kan het kwaad ze te laten staan? Doen ze nog iets als de Apps waarop ze betrekking hebben zijn verwijderd, of niet meer ingelogd?

Die profielen doen geen kwaad en doen ook niets meer als de betreffende apps verwijderd zijn. :)

Als je ooit eens iemand tegenkomt die een Mac bezit en Xcode geïnstalleerd heeft op die Mac kan je de profielen met Xcode laten verwijderen. Ook die "Fairplay Apps" die je nog niet kon verwijderen. De iPhone herstellen en geen backup terugzetten is ook een optie. Helaas zitten die profielen ook in de backup.

Succes gewenst. :)

arjan95 09-06-14 10:48

Wel slecht dat Provinciale Staten bij je vertrek dit niet voor je heeft gedaan. Een beetje goede IT-afdeling zou zoiets wel verwijderen, al is het maar om te voorkomen dat er gevoelige data op straat ligt.

iPhoneAlot 09-06-14 13:03

@Timosha. Dank voor de info!
@arjan95. Alle anderen kregen een iPad Air in bruikleen. Ik had er zelf een. Hierdoor is een en ander wellicht er tussendoor geslipt.

Als ze niets doen, die profielen, dan lekker laten staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.