//

IPad gebruik in de school

IPad gebruik in de school discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Op mijn school hebben we 16 IPad's aangeschaft. De IPad's willen we na de schoolvakantie inzetten voor de verlengde instructie en het leren leren. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-06-14, 00:53
Repsak89 Repsak89 is offline
• iOS 2.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 6
Standaard IPad gebruik in de school

Hallo,

Op mijn school hebben we 16 IPad's aangeschaft. De IPad's willen we na de schoolvakantie inzetten voor de verlengde instructie en het leren leren. Een weloverwogen besluit om de tablet in te zetten als een ondersteunende tool voor het leerproces van de kinderen.
Ik heb het plan opgevat om de 16 IPad's tijdens de vakantie aan de leerkrachten mee te geven. (Om ervaring op te doen, het leren gebruiken van de IPad.)

Wat kan ik het beste doen? Een account voor de school aan vragen of ieder een eigen account laten aanmaken bij Apple (al of niet met een creditkaart). Moet de IPad verzekerd worden, zeker wanneer de IPad meegenomen wordt naar het vakantieadres. Wie heeft ervaring met het gebruik van de IPad's in de school en wil dat met mij delen?
Note: De IPad's zijn door onze ICT afdeling al geconfigureerd.

Kasper de Beer Leerkracht
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-06-14, 10:49
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik ben betrokken geweest bij een proefproject met 25 iPads voor senioren. Ik weet van scholengemeenschap Metameer waar de iPad veel wordt toegepast.
In beide gevallen is het mij duidelijk geworden dat de leraren een flinke voorsprong moeten hebben en houden op de leerlingen (senior of kind). Het is dus meer dan aan te raden dat deze een tijd met de iPads moeten kunnen doorbrengen.

Als de afdeling ICT de inrichting al heeft verzorgd, staat er al een account op elke iPad. De leerkrachten kunnen waarschijnlijk probleemloos een account toevoegen. In het ergste geval moet ICT de handel opnieuw inrichten voordat de iPads naar leerlingen gaan. Een kleine tol voor het voordeel van weken oefenen voor de leerkrachten, lijkt me.

Groet,
Michel
  #3  
Oud 28-06-14, 13:40
Repsak89 Repsak89 is offline
• iOS 2.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor je bericht. Kun je wel een klasaccount of schoolaccount bij Apple krijgen?
  #4  
Oud 28-06-14, 13:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Repsak89 Bekijk bericht
Kun je wel een klasaccount of schoolaccount bij Apple krijgen?
Dat kan. Bel eens met Apple:

https://www.apple.com/education/it/appleid/
Apple - Contact opnemen
  #5  
Oud 28-06-14, 14:08
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Mijn school (iPad school) gebruikt één account waar ze een keer de benodigde apps kopen zodat leraren/leerlingen ze daar vanaf kunen downloaden. Dat gaat met zo'n 1200 iPads erg goed.
  #6  
Oud 02-07-14, 11:57
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Ik zeg je dat die ipad scholen voor niets deugen. Het is bewezen door te schrijven dat je dingen gaat onthouden. Door het tikken op een scherm of een pc toetsenbord ga je telkens een achterstand opbouwen op mensen/kinderen die leren door te schrijven met een balpen!
Ik heb geen idee vanwaar jullie die info halen dat ipads je beter leren leren... Voor volwassenen kan dit geen kwaad omdat die hun hersenen al ontwikkeld zijn, maar die van kinderen zijn dat nog niet! Je gaat de kinderen gewoon een achterstond laten opbouwen en tegen dat hun hersenen ontwikkeld zijn zullen ze grote problemen krijgen!!
  #7  
Oud 02-07-14, 12:03
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Ad9007i, ik begrijp dat je dat denkt. Onze school geeft ook genoeg opdrachten waar je wél echt moet schrijven. Het handschrift van mijn klasgenoten is over het algemeen heel goed leesbaar.
  #8  
Oud 02-07-14, 12:04
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Aan u taalgebruik te zien, heeft het schrijven met een echte pen t.o.v. de IPad geen verschil gemaakt.
  #9  
Oud 02-07-14, 12:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 Bekijk bericht
Aan u taalgebruik te zien...
Aan uw taalgebruik (bezittelijk voornaamwoord enkelvoud).
  #10  
Oud 02-07-14, 12:24
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

@ ad9007i. 'Het is bewezen...'

Wat een ronkende onzin!
Het langetermijngeheugen wordt voornamelijk beheerd door herhaling en inzicht. Kinderen kunnen op een iPad een eigen, voor hen natuurlijk, tempo aanhouden en dat biedt alleen maar voordelen. Daarnaast kunnen repetitieve taken zoals nakijken en controleren door een app worden overgenomen, zodat de leerkracht kostbare en schaarse tijd aan belangrijkere zaken kan besteden.
Een iPad als ondersteunend leermiddel (niet als énig leermiddel) in onderwijs is geweldig. Het motiveert, interesseert en individualiseert op een manier die met niets anders zo eenvoudig te realiseren is.
  #11  
Oud 02-07-14, 13:22
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Aan uw taalgebruik (bezittelijk voornaamwoord enkelvoud).
Dank voor de les Nederlands 😉.
  #12  
Oud 20-10-14, 23:07
alfred63 alfred63 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Cool iPad in lesomgeving

Wij gaan IPads gebruiken in een lesomgeving. Deze heb ik ze geconfigureerd met elk een apart Apple -ID. Nu wil ik graag documenten gaan delen via ICloud Drive, hoe kan ik dat het beste aanpakken???
Met andere woorden, kan ik deze Apple-IDs alsnog toevoegen aan 1 ICloud Drive, zodat elke gebruiker in 1 en dezelfde ICloud kan werken???

Grtz Alfred
  #13  
Oud 20-10-14, 23:11
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred63 Bekijk bericht
Wij gaan IPads gebruiken in een lesomgeving. Deze heb ik ze geconfigureerd met elk een apart Apple -ID. Nu wil ik graag documenten gaan delen via ICloud Drive, hoe kan ik dat het beste aanpakken???
Met andere woorden, kan ik deze Apple-IDs alsnog toevoegen aan 1 ICloud Drive, zodat elke gebruiker in 1 en dezelfde ICloud kan werken???

Grtz Alfred
Je kunt (nog) geen iCloud Drive bestanden met andere Apple ID's delen. Wat je wel kunt doen is Family Sharing activeren, maar dat werkt maar met 5 personen per 'familie' volgens mij.
  #14  
Oud 20-10-14, 23:15
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Je kunt (nog) geen iCloud Drive bestanden met andere Apple ID's delen. Wat je wel kunt doen is Family Sharing activeren, maar dat werkt maar met 5 personen per 'familie' volgens mij.
Iets hoger vind je 2 links in een post van timosha, daarmee kom je ongetwijfeld verder.
  #15  
Oud 20-10-14, 23:20
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Iets hoger vind je 2 links in een post van timosha, daarmee kom je ongetwijfeld verder.
Ohja, ik dacht dat ik ze erbij had gezet .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad als laptopvervanger op school dannydeb iPad algemeen 14 26-01-12 13:01
Ipad 2 optimaal gebruiken voor school of kantoor Jordi91 iPad Apps 3 26-09-11 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.