//

iPad account overzetten zonder wissen?

iPad account overzetten zonder wissen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb op het forum al naar een oplossing gezocht, maar ik kom er helaas niet uit. Mijn dochter heeft toen ze 8 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-07-14, 10:56
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard iPad account overzetten zonder wissen?

Beste mensen,

Ik heb op het forum al naar een oplossing gezocht, maar ik kom er helaas niet uit.

Mijn dochter heeft toen ze 8 jaar oud was (2 jaar geleden) van haar spaarcentjes (of eigenlijk geld dat ze voor haar 1e heilige Communie gekregen had) een iPad 2 gekocht. Ik heb deze op mijn email etc geregistreerd, ook vanwege de leeftijd en creditcardgegevens. Ik overweeg nu zelf een iPhone aan te gaan schaffen, maar wil hiervoor dezelfde accountgegevens gebruiken als voor de iPad van mijn dochter. Nu komt mijn vraag: Kan ik de iPad van mijn dochter overzetten op een voor haar eigen account zonder hem eerst helemaal te moeten wissen? Het gaat zoals duidelijk moge zijn voornamelijk om de prestaties die reeds in spelletjes en andere apps bereikt zijn. Ik zou het jammer vinden om het kind helemaal opnieuw te moeten laten beginnen.

De reden waarom ik dit wil is dat ik niet wil dat apps en andere gegevens van mijn toekomstige iPhone met haar iPad gesynchroniseerd worden.

Groeten,
Mischa
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-14, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 Bekijk bericht
Nu komt mijn vraag: Kan ik de iPad van mijn dochter overzetten op een voor haar eigen account zonder hem eerst helemaal te moeten wissen?
Als je jouw dochter een eigen App Store Apple ID geeft dan kan zij met dat Apple ID apps aanschaffen. Alle apps die met het oude Apple ID gekocht zijn kan zij verder blijven gebruiken.

Het Apple ID waar de apps mee gekocht zijn staat in de metadata van de apps. Als er dus updates zijn voor apps die gekocht zijn met oude Apple ID zal de jonge dame het paswoord van dat Apple ID moeten ingeven om te updaten. Dit werkt op dezelfde manier als bij gebruikers die Apple ID's hebben voor verschillende App Stores (in mijn geval B, D en USA).

Als je wil vermijden dat er andere gegevens dan apps gesynchroniseerd worden met de iPad van jouw dochter dan kan je haar ook een eigen iCloud Apple ID geven. Een iCloud Apple ID kan hetzelfde zijn als een App Store Apple ID maar dat hoeft niet per definitie.
  #3  
Oud 03-07-14, 11:19
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Aha, da's een goeie. Ik wist niet dat het Apple ID en iCloud ID in principe los van elkaar staan. Ik ga je antwoord straks als ik thuis ben nog eens op mijn gemak doorlezen om te zien of ik hetgeen jij bedoelt ook kan reproduceren (ik heb redelijk veel ervaring met PC's en Android, maar iOS is mij nog een beetje vreemd). De iPhone 4 die in mijn accountgegevens staat is van mijn vrouw .

Gr. Mischa
  #4  
Oud 03-07-14, 11:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 Bekijk bericht
Ik wist niet dat het Apple ID en iCloud ID in principe los van elkaar staan.
Ja, dat kan inderdaad. De Apple App Store en iCloud zijn twee totaal verschillende diensten.

Om een voorbeeld te noemen. Ik heb één (1) iCloud Apple ID voor alle iCloud diensten incl. Mail. Dan heb ik nog drie (3) verschillende App Store Apple ID's voor de Belgische, Duitse en Amerikaanse App Stores. En tot slot nog een Apple Developer Apple ID.

Moeder de vrouw heeft ook een eigen iCloud Apple ID want zij is niet geïnteresseerd in mijn mail, berichten, contacten, enz... Voor de App Stores gebruiken wij gezamenlijk de hoger vernoemde App Store Apple ID's. Zij heeft ook nog Apple ID's voor de Franse en Hollandse App Stores die ik ook af en toe gebruik.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad met nieuwe PC synchroniseren zonder te wissen Kedui iPad algemeen 3 13-04-14 11:08
Films overzetten van HD naar iPad zonder pc Flipke1405 iPad algemeen 2 30-07-12 11:04
iPad overzetten op ander account Chrissyyy iPad algemeen 1 24-06-12 22:58
iPad naar andere account overzetten? freddy's iPad algemeen 9 10-01-11 21:56
Account wissen..hoe? PearLRoX iPhone algemeen 8 28-02-10 11:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.