//

Ipad 2 problemen na installeren update IOS (vastlopen en nu rode streep op scherm)

Ipad 2 problemen na installeren update IOS (vastlopen en nu rode streep op scherm) discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ik deze week de nieuwe update heb gedaan met ios op mijn twee jaar ipad2 is het een brok ellende met mijn ipad. Ipad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-07-14, 11:25
missmuts missmuts is offline
 
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard Ipad 2 problemen na installeren update IOS (vastlopen en nu rode streep op scherm)

Sinds ik deze week de nieuwe update heb gedaan met ios op mijn twee jaar ipad2 is het een brok ellende met mijn ipad.
Ipad liep tijdens het uploaden vast. Softe en harde reset werkte niet.
Vervolgens kreeg ik bij herstellen met itunes op 2 pc's (windows8) en 1 laptop (XP) foutcode 4013 te zien. Bij de 4e poging op een laptop met windows7 ging het uiteindelijk goed.
Vervolgens kon ik gisteren weer alles instellen. Happiness all over the place natuurlijk, want ja hij werkte toch weer... loopt ie weer vast toen ik de email opende. Harde reset gedaan gedaan en ik kreeg toen alleen het apple icoontje te zien.
Daarna de ipad leeg laten lopen, want hij reageerde nergens meer op.
Vanmorgen aangesloten om hem op te laden, ik kreeg toen ook het icoon te zien van de bijna lege batterij. Fijn, dacht ik nog vrij naïef, hij doet in ieder geval nog iets normaals. Vervolgens kijk ik een kwartier later nog eens en zie ik tot mijn verbazing een dunne rode streep onderaan over het beeldscherm lopen. Stekker er weer een tijdje uit en op dit moment is een zwart beeldscherm te zien.
Iemand tips voordat ik 'm van frustratie uit het raam gooi.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-14, 11:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door missmuts Bekijk bericht
Vervolgens kreeg ik bij herstellen met itunes op 2 pc's (windows8) en 1 laptop (XP) foutcode 4013 te zien. Bij de 4e poging op een laptop met windows7 ging het uiteindelijk goed.
iOS: herstelfouten 4005, 4013 en 4014

iTunes error 4013 kan ook optreden als:
1) Er een versie van iTunes gebruikt wordt ouder dan iTunes 11.1;
2) Je het hosts bestand verknoeid hebt op de PC (4013 is familie van 3194);
3) Virusscanners, defenders, firewalls en tuti quanti zich gaan bemoeien met de update over een veilige netwerkverbinding;
  #3  
Oud 04-07-14, 11:46
missmuts missmuts is offline
 
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Dank voor je reactie, daarover heb ik de afgelopen dagen heel wat bijgeleerd. Uiiteindelijk is het herstellen toen ook gelukt via een laptop met windows7, maar ja toen liep de ipad daarna weer vast. Met rode streep als gevolg. Correctie... ik heb zojuist gekeken en ik krijg nu een gele en een rode streep en het icoontje dat de ipad aan het opladen is. Interessant die afwisseling, maar niet wat ik wil. Is dit een LCDfout? En valt dat nog enigszins betaalbaar te repareren?
  #4  
Oud 04-07-14, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door missmuts Bekijk bericht
Is dit een LCDfout? En valt dat nog enigszins betaalbaar te repareren?
Daar lijkt het wel op. Je kan de iPad herstellen met iTunes. Zet na het herstel voorlopig geen backup terug. Als het probleem dan nog steeds aanwezig is zal het wel een hardware fout zijn.
  #5  
Oud 04-07-14, 12:14
missmuts missmuts is offline
 
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Dat ga ik vanavond eens proberen. Bedankt. Het gebeurde inderdaad nadat ik de backup had terug gezet.
  #6  
Oud 05-07-14, 01:03
missmuts missmuts is offline
 
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Ik vrees dat de ipad dood is. Tijdens het opladen had ik op het gegeven moment over het hele scherm strepen, daarna waren de strepen weg, en verscheen het apple-logo. Helaas reageerde de ipad nergens op. Nu krijg ik al de hele avond het icoon van de batterij te zien. als ik de knop bovenaan in de druk. Wat ik ook probeer, het enige wat ik te zien krijg op het scherm is die batterij. Iemand enig idee?
  #7  
Oud 05-07-14, 10:15
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Neem contact op met Apple. Als je geen garantie hebt ruilen ze hem voor €251,10 om voor een als nieuw uitziende, gereviseerde iPad: Apple - Support - Service Answer Center dit geldt alleen niet als je iPad in meerdere delen ligt of als je hem al ergens anders onofficieel hebt laten maken.
  #8  
Oud 07-07-14, 10:16
missmuts missmuts is offline
 
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor je reactie Arjan. Het heeft me in ieder geval aan het denken gezet wat ik er mee ga doen. De reparaties zijn over het algemeen prijzig of ga ik weer voor de zelfde (gereviseerde) ipad 2 of ga ik voor een ipad retina? Als ik mijn oude ipad kan verkopen aan een handige henk i.p.v. te laten repareren, dan heb ik, alle mogelijke kosten in overweging genomen, voor een paar tientjes meer een gloednieuwe en betere uitvoering.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth problemen na update IOS 6. iPhone ziet ipad niet meer klippie iPad algemeen 0 29-09-12 13:09
Help! Blauwe waas/streep over het scherm sannewouda iPhone algemeen 10 07-01-12 23:21
Streep over Iphone scherm patan iPhone algemeen 3 31-05-09 00:05
Streep in het scherm lukasverduyn iPhone algemeen 3 26-04-08 13:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.