//

Is Airport Time Capsule een geschikte NAS/router

Is Airport Time Capsule een geschikte NAS/router discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit er aan te denken om de time capsule 802.11ac te kopen (de nieuwste). Ik wil namelijk twee dingen: een NAS waardoor ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-07-14, 18:40
Rks Rks is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 1
Standaard Is Airport Time Capsule een geschikte NAS/router

Hallo,

Ik zit er aan te denken om de time capsule 802.11ac te kopen (de nieuwste). Ik wil namelijk twee dingen: een NAS waardoor ik op mijn Ipad films, muziek, etc. kan afspelen die op mijn Macbook pro staan (met behulp van een app zoals FileBrowser) en ten tweede wil ik een sterkere verbinding. Ik heb namelijk geen Wi-Fi op mijn kamer met de router van Ziggo (Cisco EPC 3928) die we nu hebben, terwijl dat niet een zo ver weg is.
Nu is mijn vraag of de Time Capsule mij dat kan bieden. Is het een geschikte NAS en geeft hij zoals beloofd een sterke Wi-Fi verbinding?

Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen. Groeten,

Rien
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-07-14, 18:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rks Bekijk bericht
Nu is mijn vraag of de Time Capsule mij dat kan bieden. Is het een geschikte NAS en geeft hij zoals beloofd een sterke Wi-Fi verbinding?
Een Time Capsule is een uitstekende Wi-Fi router en ontworpen om Time Machine backups op te slaan. Vandaar ook de naam. Een TC is echter geen goede NAS in vergelijking met een échte NAS.

In een homogeen OS X (AFP) netwerk kan de TC dienst doen als NAS. Naar Windows computers toont de TC zich als een FAT32 netwerk HDD met alle beperkingen van FAT32.

Er is nog een mogelijk probleempje: als er naast een Time Machine sparsebundle ook nog andere data op de TC staat gaat Spotlight de hele TC opnieuw indexeren bij de geringste wijziging aan die andere data.
  #3  
Oud 25-08-14, 20:04
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik heb sinds gister een Apple Time Capsule 4e gen 2TB. Nu heb ik deze aangesloten op mijn netwerk van airport.

Nu is mijn vraag als ik mijn macbook opstart is het mogelijk dat de Time Capsule automatisch activeert zodat ik hem gelijk kan benaderen Finder en dan zou hij moeten staan bij apparaten.

Hij is pas zichtbaar als ik hem bovenin het menuscherm activeer.

Ik heb veel documenten op de Time Capsule staan en het zou fijn zijn als ik hem gelijk kan benaderen zonder hem zelf te activeren.

Hoor het graag.

Dank alvast
  #4  
Oud 25-08-14, 20:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanvwgolf Bekijk bericht
Nu is mijn vraag als ik mijn macbook opstart is het mogelijk dat de Time Capsule automatisch activeert zodat ik hem gelijk kan benaderen Finder en dan zou hij moeten staan bij apparaten.
Dat kan.

Mount de Time Capsule in Finder. Als de TC in Finder staat bij Shared dan ga naar System Preferences -> Useres & Groups -> Jouw Account -> Login Items. Sleep het TC icoontje uit Finder naar Login Items. Vink dan Hide aan.
  #5  
Oud 25-08-14, 20:40
arjanvwgolf arjanvwgolf is offline
• iOS 6.1.4
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Ok dankjewel.

Ik wilde hem slepen naar Login maar dat ging niet goed liet te muis los en nu kan ik hem niet meer vinden bij apparaten en ik heb hem net geactiveerd maar zie hem nu alleen bij gedeeld wat te doen? om hem weer bij apparaten zichtbaar te krijgen.
  #6  
Oud 25-08-14, 20:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanvwgolf Bekijk bericht
maar zie hem nu alleen bij gedeeld wat te doen? om hem weer bij apparaten zichtbaar te krijgen.
In "Gedeeld" staat de TC goed. Hier een voorbeeld met een Airport Extreme. Het principe is hetzelfde voor een TC:



  #7  
Oud 25-08-14, 21:09
iphone31 iphone31 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Standaard

Beste Timosha,

Mijn account werd geblokt zou niet weten hoe dat kan..

Dus moest even een nieuw account aanmaken.

Het is gelukt om het te slepen naar login.

Maar is het nog mogelijk om hem weer zichtbaar te krijgen bij mijn apparaten?

Het werkt wel sneller als die er weer staat aangezien je dan veel sneller bij je documenten kunt komen

Gr Arjan
  #8  
Oud 25-08-14, 21:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone31 Bekijk bericht
Maar is het nog mogelijk om hem weer zichtbaar te krijgen bij mijn apparaten?
Bij mij heeft een TC en een Airport HD nog nooit bij Apparaten (bij mij in het Engels "Devices") gestaan omdat het gedeelde netwerk HDD zijn. Als je doet wat ik schreef verschijnt er een icoontje op het bureaublad en dan heb je ook direct toegang:

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple AirPort Time Capsule 3 TB backup maken ipad Pedro98 iPad algemeen 3 04-05-14 20:33
Airport Time Capsule in combinatie met iPhone 4 geen Wi-Fi verbinding mogelijk Noelke Wi-Fi 9 17-03-14 13:25
Video: airport-time-capsule > mediacenter? dogphaze Muziek, foto & video 1 10-10-13 09:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.