iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Oude ipad 1 apps overzetten naar ipad mini (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/156240-oude-ipad-1-apps-overzetten-naar-ipad-mini.html)

justmemarja 12-07-14 20:13

Oude ipad 1 apps overzetten naar ipad mini
 
Ik heb nog een oude ipad 1 waarop ik veel apps heb gekocht.
Zou ik deze over kunnen zetten naar de ipad mini.
Deze wil ik namelijk een deze dagen gaan aanschaffen.
En kan ik dan het beste de gewone ipad mini of de ipad mini met retina scherm nemen?

Hoop dat iemand weet hoe dat zit met het overzetten van de apps

Guest-20180925190238 12-07-14 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justmemarja (Bericht 965185)
Ik heb nog een oude ipad 1 waarop ik veel apps heb gekocht.
Zou ik deze over kunnen zetten naar de ipad mini.

Download alle aangekochte (betaald of gratis) apps in iTunes op de PC (waar je blijkbaar veel "achter" zit). Installeer dan alle gewenste apps op de nieuwe iPad met iTunes. In sommige gevallen zal je de nieuwe versies van de apps krijgen.

Je kan dat ook direct doen op de nieuwe iPad met de App Store app.

Of, je synchroniseert de iPad 1 met iTunes op de PC. Tijdens een sync wordt ook een backup gemaakt. Die backup kan je terug zetten op de nieuwe iPad.

Mogelijkheden genoeg dus. :-)

MCNO 13-07-14 10:37

Precies zoals Timosha beschrijft.
Je gaat waarschijnlijk slechts een vervelend ding meemaken; gmail imap.

Als je gmail via het reguliere Mail programma nu ingesteld hebt als IMAP, werkt dat niet meer op een nieuw apparaat, oorzaak google.

Je bent dan genoodzaakt het appje van Google te gebruiken.
Ander punt: let er goed op dat je exact de zelfde account gebruikt voor je aankopen!
Mocht je er b.v. een keer mee lopen te spelen dan worden je BOEKEN aankopen 90 dagen niet via iCloud gesynct, oorzaak Apple. Je kan er wel vanalles opzetten, maar hij synct dus niet met b.v. je iPhone.

Voor iCloud is er onbeperkte ondersteuning, je nieuwe mini, dacht ik 90 dagen.
Ze helpen je graag...

XIII 13-07-14 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 965200)
Je gaat waarschijnlijk slechts een vervelend ding meemaken; gmail imap.

Als je gmail via het reguliere Mail programma nu ingesteld hebt als IMAP, werkt dat niet meer op een nieuw apparaat, oorzaak google.

Je bent dan genoodzaakt het appje van Google te gebruiken.

Weet je dat zeker?

Volgens mij blijft IMAP wél werken, maar Exchange niet.

Je kunt dus gewoon de standaard mail App van Apple blijven gebruiken (al mis je dan wel de snelle notificaties als er nieuwe mail is).

MCNO 13-07-14 19:55

Je hebt gelijk XIII, ik vergistte me, imap werkt wel, alleen je moet handmatig je mail ophalen.

Just Just 16-07-14 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justmemarja (Bericht 965185)
Ik heb nog een oude ipad 1 waarop ik veel apps heb gekocht.
Zou ik deze over kunnen zetten naar de ipad mini.
Deze wil ik namelijk een deze dagen gaan aanschaffen.
En kan ik dan het beste de gewone ipad mini of de ipad mini met retina scherm nemen?

Hoop dat iemand weet hoe dat zit met het overzetten van de apps

Je kan met icloud een reservekopie maken. Dat kan je op de computer doen in iTunes OF in iCloud. Veel succes!

haga 16-07-14 18:22

En als je een ipad mini koopt, koop dan de retina.

We hebben thuis allebei de versies. Niet alleen beter scherm, maar ook duidelijk sneller.

masterofoblivion 18-07-14 14:12

Voorafgaand goed de specs gelezen en gekozen voor ipad mini met retina scherm; geen seconde spijt van. Let wel op dat je voldoende memory bestelt.

En ja, als je de oude ipad goed synced met iTunes dan kun je je aankopen overzetten naar je nieuwe ipad.

Zo heb ik het ook gedaan.

Succes ermee en veel plezier van je ipad mini.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.