iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 vast bij slaapstand (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/156275-ipad-2-vast-slaapstand.html)

Inisiarev 14-07-14 17:49

iPad 2 vast bij slaapstand
 
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem. Als ipad2 naar de slaap modus gaat dan komt die alleen weer aan de gang met slaap+thuis knop samen ingedrukt houden, de harde reset.

-batterij=goed. laadt goed en gaat nog steeds erg lang mee.
-slaap knop werkt prima en altijd. bij in slaap zetten en wakker maken met deze knop werkt het prima. (langer wachten in de slaapstand levert de vastloper wel op)
-home knop werkt prima en altijd.

-Als ik de auto slaap functie uitzet dan loopt de ipad2 nooit vast.
-of ik de ipad2 beweeg of niet tijdens de slaapstand maakt niet uit. na een tijd in de slaapmodus zit het ding vast.
-aangesloten aan de stroom komt de slaap storing nooit voor. ik gebruik haar als voorleesboek om te gaan slapen en als wekker. na het aanzetten van het voorleesboek zet ik de ipad2 altijd in slaapstand met de knop. als de wekker gaat werkt ipad2 gewoon goed, zoals het zou moeten. 's nacht laad ik ipad2 op. (1 ding heb ik nog niet getest en dat is wat de ipad doet zonder aangesloten te zijn op stroom, in slaapstand staat en via de wekker geactiveerd wordt. Maar ja, aan het einde van de dag is mevrouw leeg, omdat ik haar nu heel intensief gebruik en moet ze aan het zuurstof uiteraard anders heb ik de volgende dag niks meer aan haar. Ik ga het testen door ipad2 met de wekker over een uurtje nu in slaap te zetten. update1 voor resultaat volgt)

-herstel + installatie heeft geen effect en probleem blijft
-DFU modus herstel heeft geen effect en probleem blijft

-als er geen leven in lijkt te zitten na de slaapstand en ik sluit het ding aan op de computer met iTunes wordt ipad2 wel herkend en staat dus wel aan. (ps. dit test ik zo nog eens om er zeker van te zijn dat ik het goed heb geconstateerd. update2 voor resultaat volgt)

rara wat gaat er mis met ipad2? ik begrijp er niets meer van :confused:


edit::
update2 in de slaap-crash stand herkent iTunes wel een ipad. MAAR, iTunes ziet die als standaard ipad2, serienummer nvt en zegt dat de ipad in herstelstand staat. Gezien het niet herkennen van de naam van ipad2 en geen serienummer staat ipad2 dus in de DFU herstel stand.

slaapknop+homeknop ingedukt houden en na 10 sec. komt het apple logo en start ipad2 gewoon op. Dat komt niet overeen met het opheffen van de DFU modus.

edit2::
update1 a ipad2 wekker ingesteld, niet aan de stroom en in slaapstand --> wekker gaat niet af (had al gecontroleerd en voor de tijd dat de wekker af had moeten gaan reageerde ipad2 al niet meer op de slaap- of homeknop. Home+slaapknop reset --> bij het opstarten ging direct de wekker af. Nog terwijl alleen het apple logo zichtbaar was.

edit3::
update 1b op stroom doet het probleem zich niet voor. netstroom of laag-power usb maakt niet uit. geen problemen in ieder geval.

arjan95 14-07-14 19:43

Heb je nog garantie?

Inisiarev 14-07-14 20:08

garantie
 
Nee, de garantie is al een tijd voorbij. ipad2 is van 16-8-2011.

Op zich is alles nog perfect. Ben heel zuinig op mijn spullen. Scherm is ook gaaf, nooit gebruikt zonder beschermfolie en heeft altijd in een beschermhoes gezeten ook. Ziet er als nieuw uit.

Na mijn laatste tests, zie update 1a, 1b en 2 lijkt het er op dat ik met aangesloten voeding, usb of netspanning, een perfect apparaat heb. Dat is alleen niet heel handig.

ps. Ook als ik ipad2 uit zet en niet aangesloten heb op voeding start deze niet normaal meer op. Moet de slaap+homeknop optie gebruiken. Daarmee start ipad2 trouwens altijd wel.

arjan95 14-07-14 20:32

Ik denk dat er iets met de batterij is (ook al gaat deze lang mee), omdat je aangeeft dat er op stroom niets aan de hand is. Ik zou er door een ervaren reparateur naar laten kijken, of toch eens kijken voor een andere iPad (het klinkt misschien niet fijn, maar ik denk dat je een zeer lastig probleem hebt wat normaal onder garantie zou worden opgelost).


Citaat:

Mijn iPad komt niet in aanmerking voor service onder garantie. Wat zijn mijn serviceopties?
Apple biedt twee serviceopties voor iPads die niet in aanmerking komen voor service onder de garantie.

Batterijvervangingsservice
Als uw iPad onderhoud nodig heeft omdat het vermogen van de batterij om een elektrische lading vast te houden is verminderd, raadpleegt u de informatie onder Batterijvervanging.
Service buiten garantie
Als u een iPad hebt die niet in aanmerking komt voor service onder garantie, maar wel in aanmerking komt voor service buiten garantie (OOW), vervangt Apple uw iPad door een nieuwe iPad of door een iPad die in prestaties en betrouwbaarheid als nieuw is voor de hieronder vermelde kosten voor service buiten garantie.

iPad-model Kosten voor service buiten de garantie
iPad mini € 231,10
iPad, iPad 2,
iPad mini met Retina-display € 251,10
iPad 3e/4e generatie,
iPad Air € 301,10
De verzendkosten van € 12,10 zijn al inbegrepen bij de kosten voor service buiten garantie. Deze zijn alleen van toepassing als de service via Apple is aangevraagd en verzending noodzakelijk is. Alle prijzen zijn in euro en inclusief btw.

Bepaalde schade komt niet in aanmerking voor service buiten garantie, waaronder catastrofale schade, zoals wanneer het apparaat in meerdere delen is gedemonteerd, en als het apparaat niet werkt wegens onbevoegde aanpassingen. Een iPad die niet goed functioneert vanwege contact met een vloeistof kan echter nog wel in aanmerking komen voor service buiten de garantie.

Apple behoudt zich het recht voor om te bepalen of uw iPad al dan niet in aanmerking komt voor service buiten garantie. Op vervangende iPads is een beperkte hardwaregarantie van 90 dagen of de resterende termijn van uw standaardgarantie of dekking van uw AppleCare-product voor iPad van toepassing, waarbij de periode met de langste dekking geldt. Raadpleeg de Reparatievoorwaarden van Apple voor meer informatie.

Meer informatie over service voor producten die niet meer verkrijgbaar zijn.
Voor € 251,01 ruilt Apple de iPad om voor een gereviseerd (als nieuw uitziend) exemplaar (iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB), het vervangen van de batterij kost €99 bij Apple.

Inisiarev 14-07-14 20:52

De accu zelf lijkt me vrijwel onmogelijk. Als ik herstart is de lading zoals het hoort en niet plots afgenomen. Met een testprogramma is het accuvermogen ook vrijwel gelijk aan nieuw.

Zolang het ding maar niet in de slaapstand gaat kan ik uren spelletjes spelen (ook zware zoals bv Infinity Blade II), videos kijken, online tv kijken etc. etc.

De voorgestelde optie voor vervanging is in deze tijd absurd natuurlijk.
250,= voor een ipad2, toch redelijk verouderd, is veel geld. Zeker gezien het feit dat voor 150,= incl. een data abonnement een gloednieuwe ipad air 32GB 4G te krijgen is.

Het gaat mij er vooral om dat ik hopelijk te weten kom wat er aan de hand is door b.v. de ervaring van een ander. Dan kan ik besluiten of reparatie zinvol is om zo de tijd te overbruggen totdat ipad air2 beschikbaar komt of de officiele aankondiging voor de uitgifte datum van ipad air pro. De huidige ipad air heeft niet mijn voorkeur. Op de een of andere manier zijn de apple producten met een even volgnummer beduidend stabieler en duurzamer dan die met oneven nummer.

arjan95 14-07-14 21:45

Okee, gaan we onderzoek doen. Om te beginnen, plaats eens even een screenshot van Instellingen -> algemeen -> info -> diagnose en gebruik -> diagnose en gebruik

Inisiarev 14-07-14 22:43

6 Bijlage(n)
Hier een aantal screenshots en details van consolidated.metriclog

log in diagnose en gebruik is niet heel lang. gister weer een DFU herinstallatie gedaan, omdat het probleem me enorm irriteerde.

Wat je ziet als Dragons is het spel Rise of Berk.

arjan95 15-07-14 10:04

Wat staat er in een van die reset counter bestanden??

Inisiarev 15-07-14 13:08

1 Bijlage(n)
De laatste.

arjan95 15-07-14 18:45

Door een app met een nummer (zie plaatje) kan de iPad opeens niet meer opnieuw opstarten. Ik denk dat een expert op het gebied van hardware moet kijken of de "schijf" beschadigd is

Inisiarev 15-07-14 19:06

Kijk, dat is interessant. Ik zie in elk resetcounter log hetzelfde bootapp nummer terug nu ik zo de focus heb.

Uit mijn Windows ervaring had ik een vermoeden van een kapotte bootstrap, bootloader in Apple taal als ik het goed heb. Dit zou heel veel verklaren.

Als ik het nog beter begrijp zou het kunnen duiden op een kapotte flashdrive in het ipad geval.

Klopt het dat de bootloader altijd in een specifiek stuk geheugen staat?

Guest-20180925190238 15-07-14 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inisiarev (Bericht 965344)
Klopt het dat de bootloader altijd in een specifiek stuk geheugen staat?

Nee, die staat in ROM (Read Only Memory), beter bekend als de Bootrom (in Apple taal):

Bootrom - The iPhone Wiki

Inisiarev 15-07-14 19:29

Enorm bedankt voor de hulp. Dat wordt een gangetje naar de Apple Store. Ik geef t.z.t. Nog even een update van de gevonden fout om dit verhaal compleet te maken en af te ronden.

arjan95 15-07-14 21:22

Op het Apple forum had iemand een reset met het zelfde app nummer, maar daar stond ook een Panic bestand bij met crc err! erin. Als je die tegenkomt weten we zeker dat de flashdrive het heeft begeven.

Inisiarev 26-08-14 19:34

Ik zou nog terugkomen op dit verhaal. Bij deze dan.

Helaas is de fout geconstateerd in het moederbord zelf en het flashgeheugen. Reparatie is mogelijk door het complete moederbord te vervangen. Een erg dure reparatie en die laat ik dan ook aan me voorbij gaan.

Tot vandaag heeft ipad2 nog prima gewerkt met continue op de stroom aangesloten, maar vanmorgen was zij dood.

Inmiddels heb ik al wel een ipad air, omdat ik niet verrast wilde worden en zonder zou komen te zitten. Lol, als je mij 3 jaar geleden had verteld dat ik niet zonder ipad zou kunnen, dan had ik smakelijk om je kunnen lachen :d in ieder geval ben ik erg happy met ipad air en verbaast ze me telkens weer met het mooie scherm, resolutie en snelheid.

Ipad2 was alleen nog mijn voorleesboek in bed, wekker en verder niets. Jammer, maar het is niet anders. Nu moet ik dus met ipad air elke dag weer de trap op en af als ik naar bed ga. Wat een rotleven eigenlijk ;) ik mis ipad2 nu al.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.