iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Virus op Ipad? Kan mail niet beantwoorden en kan tabbladen Safari niet sluiten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/156835-virus-op-ipad-mail-niet-beantwoorden-tabbladen-safari-niet-sluiten.html)

ROVeltman 11-08-14 11:47

Virus op Ipad? Kan mail niet beantwoorden en kan tabbladen Safari niet sluiten
 
Goedemorgen,

De Ipad heeft sinds een week wat problemen. Tijdens het kijken naar 'uitzending gemist' (via de App) liep deze vast. Na het herstarten van de app konden we de aflevering gewoon verder kijken. Niets aan de hand, zo leek het.

In de dagen daarna merkten we dat we ineens 2 problemen hebben:
- Via de mail app kunnen we mail niet meer beantwoorden (Gmail account). Volgens mij heeft het niets met (server)instellingen te maken, want de knop "antwoord" reageert simpelweg niet meer. "Antwoord allen", "Stuur door" en "Druk af" werkt (nog) prima, maar de button "Antwoord" niet meer. De Ipad doet dan simpelweg niets.
- In Safari kunnen we de andere tabbladen die open staan, niet meer selecteren en dus ook niet meer sluiten. De Ipad reageert simpelweg niet meer op de schermaanraking.

Ik sta voor een raadsel. Kan het zijn dat er een virus oid verantwoordelijk is? De Ipad is niet gevallen oid, dus wij hebben geen flauw idee hoe dit ontstaan in.

Heeft iemand een suggestie? Alvast bedankt voor het meedenken!

Hartelijke groet,

Robbert.

Wallyİ 11-08-14 11:48

Harde reset al gedaan ?

ROVeltman 11-08-14 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wallyİ (Bericht 967332)
Harde reset al gedaan ?


Ja, werkt helaas niet. Sta voor een raadsel.

Techfreak 11-08-14 21:52

Herstel je iPad eens terug naar de fabrieksinstellingen. Probeer daarna eerst safari. Als dat werkt kan je je email terug instellen en testen of je kan antwoorden.

Als dat allemaal werkt kan je je back up terug zetten. Hopelijk werkt alles dan normaal.

ROVeltman 12-08-14 10:35

Thanks! Dit ga ik eind van de week direct proberen (is de Ipad van mijn schoonmoeder, dus heb hem nu niet voorhanden). Zal een update geven of het wel/niet gelukt is.

ROVeltman 15-08-14 19:43

Dank voor de tip, dit heeft inderdaad gewerkt.
Wel blijft de Ipad soms 'vaag' reageren op touch, denk dat dit in de hardware zit. Ga hiervoor maar naar de Store.

Dank voor het meedenken!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2014 om 21:23 ----------

Helaas, toch niet. Blijkt dat de storing / fout / virus weer terug is. Compleet resetten heeft dus niet geholpen. Ik breng hem terug naar de winkel.

Techfreak 20-08-14 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ROVeltman (Bericht 967637)
Dank voor de tip, dit heeft inderdaad gewerkt.
Wel blijft de Ipad soms 'vaag' reageren op touch, denk dat dit in de hardware zit. Ga hiervoor maar naar de Store.

Dank voor het meedenken!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2014 om 21:23 ----------

Helaas, toch niet. Blijkt dat de storing / fout / virus weer terug is. Compleet resetten heeft dus niet geholpen. Ik breng hem terug naar de winkel.

Kan je hier even vermelden hoe het afloopt. Voor anderen die dit probleem nog zouden hebben in de toekomst.

ROVeltman 22-08-14 15:24

Dat zal ik zeker doen.

De Ipad is nu 'in reparatie', dus ik verwacht dat deze vervangen wordt. De garantieperiode (1 jaar) is weliswaar verstreken, maar via het consumentenrecht kan je een beroep doen omdat je als consument redelijkerwijs mag verwachten dat een Ipad op deze korte termijn (1,5 jaar) niet kapot gaat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.