//

Virus op Ipad? Kan mail niet beantwoorden en kan tabbladen Safari niet sluiten

Virus op Ipad? Kan mail niet beantwoorden en kan tabbladen Safari niet sluiten discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, De Ipad heeft sinds een week wat problemen. Tijdens het kijken naar 'uitzending gemist' (via de App) liep deze vast. Na het herstarten van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-08-14, 11:47
ROVeltman ROVeltman is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard Virus op Ipad? Kan mail niet beantwoorden en kan tabbladen Safari niet sluiten

Goedemorgen,

De Ipad heeft sinds een week wat problemen. Tijdens het kijken naar 'uitzending gemist' (via de App) liep deze vast. Na het herstarten van de app konden we de aflevering gewoon verder kijken. Niets aan de hand, zo leek het.

In de dagen daarna merkten we dat we ineens 2 problemen hebben:
- Via de mail app kunnen we mail niet meer beantwoorden (Gmail account). Volgens mij heeft het niets met (server)instellingen te maken, want de knop "antwoord" reageert simpelweg niet meer. "Antwoord allen", "Stuur door" en "Druk af" werkt (nog) prima, maar de button "Antwoord" niet meer. De Ipad doet dan simpelweg niets.
- In Safari kunnen we de andere tabbladen die open staan, niet meer selecteren en dus ook niet meer sluiten. De Ipad reageert simpelweg niet meer op de schermaanraking.

Ik sta voor een raadsel. Kan het zijn dat er een virus oid verantwoordelijk is? De Ipad is niet gevallen oid, dus wij hebben geen flauw idee hoe dit ontstaan in.

Heeft iemand een suggestie? Alvast bedankt voor het meedenken!

Hartelijke groet,

Robbert.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-08-14, 11:48
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Harde reset al gedaan ?
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 11-08-14, 11:54
ROVeltman ROVeltman is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Harde reset al gedaan ?

Ja, werkt helaas niet. Sta voor een raadsel.
  #4  
Oud 11-08-14, 21:52
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Herstel je iPad eens terug naar de fabrieksinstellingen. Probeer daarna eerst safari. Als dat werkt kan je je email terug instellen en testen of je kan antwoorden.

Als dat allemaal werkt kan je je back up terug zetten. Hopelijk werkt alles dan normaal.
  #5  
Oud 12-08-14, 10:35
ROVeltman ROVeltman is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Thanks! Dit ga ik eind van de week direct proberen (is de Ipad van mijn schoonmoeder, dus heb hem nu niet voorhanden). Zal een update geven of het wel/niet gelukt is.
  #6  
Oud 15-08-14, 19:43
ROVeltman ROVeltman is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Dank voor de tip, dit heeft inderdaad gewerkt.
Wel blijft de Ipad soms 'vaag' reageren op touch, denk dat dit in de hardware zit. Ga hiervoor maar naar de Store.

Dank voor het meedenken!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2014 om 21:23 ----------

Helaas, toch niet. Blijkt dat de storing / fout / virus weer terug is. Compleet resetten heeft dus niet geholpen. Ik breng hem terug naar de winkel.
  #7  
Oud 20-08-14, 14:16
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ROVeltman Bekijk bericht
Dank voor de tip, dit heeft inderdaad gewerkt.
Wel blijft de Ipad soms 'vaag' reageren op touch, denk dat dit in de hardware zit. Ga hiervoor maar naar de Store.

Dank voor het meedenken!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 augustus 2014 om 21:23 ----------

Helaas, toch niet. Blijkt dat de storing / fout / virus weer terug is. Compleet resetten heeft dus niet geholpen. Ik breng hem terug naar de winkel.
Kan je hier even vermelden hoe het afloopt. Voor anderen die dit probleem nog zouden hebben in de toekomst.
  #8  
Oud 22-08-14, 15:24
ROVeltman ROVeltman is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Dat zal ik zeker doen.

De Ipad is nu 'in reparatie', dus ik verwacht dat deze vervangen wordt. De garantieperiode (1 jaar) is weliswaar verstreken, maar via het consumentenrecht kan je een beroep doen omdat je als consument redelijkerwijs mag verwachten dat een Ipad op deze korte termijn (1,5 jaar) niet kapot gaat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert tarikhan iPhone algemeen 5 27-08-16 10:22
Safari kan pagina niet openen, omdat de computer niet is verbonden met het internet Kenanus iPhone algemeen 16 29-11-14 23:43
Hoe kan ik alle tabbladen gelijk sluiten Lillypat iPad algemeen 2 29-10-13 22:34
Kan oproepen niet beantwoorden, slider blokkeert dopedemand iPhone algemeen 5 08-07-11 18:10
Kan bepaalde sms niet beantwoorden Sebastiaan iPhone algemeen 3 21-11-07 09:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.