iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad Mini met Retina scherm of zonder Retina scherm (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/157013-ipad-mini-retina-scherm-zonder-retina-scherm.html)

xenium 18-08-14 15:57

iPad Mini met Retina scherm of zonder Retina scherm
 
Hallo,

Ik heb nu een maand mijn iPhone 5. Ik ben hier heel tevreden van. Het is mijn eerste smarphone.
Nu zou ik eerst een iPad willen aankopen voor ik mij aan een MacBook waag.
Wanneer ik nu thuis ben staat mijn Windows laptop op, maar wanneer ik bijvoorbeeld 's avonds nog even naar buiten ga, zet ik mijn laptop af en berg ik deze op. Nadien wil ik bijvoorbeeld nog even Facebook, Twitter of iets anders checken op internet en gebruik ik nu mijn iPhone. Alleen ik vind het scherm wat klein uitvallen om te lezen (ok, het is een GSM en geen tablet).
Ik heb hier een Android tablet liggen, waar ik absoluut niet tevreden van ben en daarom zou ik willen investeren in een iPad 16GB Wi-Fi.

Nu weet ik echter niet goed welke ik zou moeten kopen: die met Retina scherm of zonder Retina scherm. (Apple - iPad - Alle iPad-modellen op een rij.).
Ik zie dat er een verschil is in resolutie en pixels per inch. Ook is er een verschil in chip (A7 chip of A5 chip).

Wat zouden jullie mij aanraden?

Eventueel zou deze iPad ook moeten dienen om documenten (PDF) op te slaan en deze te kunnen lezen (voor als ik terug ga studeren) op de bus/trein.

Alvast bedankt.

Guest-20180925190238 18-08-14 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xenium (Bericht 967807)
Ook is er een verschil in chip (A7 chip of A5 chip).

De A5 chip is ondertussen een oudje aan het worden. Als je het budget hebt kan je beter het toestel met de A7 chip nemen. Dan ben je zeker dat je nog een aantal jaren iOS updates zal krijgen.

xenium 18-08-14 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 967808)
De A5 chip is ondertussen een oudje aan het worden. Als je het budget hebt kan je beter het toestel met de A7 chip nemen. Dan ben je zeker dat je nog een aantal jaren iOS updates zal krijgen.

timosha, dus jij zou enkel om de chip de nieuwe iPad Mini nemen en niet de oude, niet omwille van de pixels of de pixels per inch?

Guest-20180925190238 18-08-14 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xenium (Bericht 967816)
timosha, dus jij zou enkel om de chip de nieuwe iPad Mini nemen en niet de oude..

Ja, ik zou het toestel met de supersnelle 64-bits A7/M7 chip nemen en niet dat met de oude A5 32-bits processor.:)

xenium 18-08-14 18:02

OK, bedankt. Hopelijk heb ik met een 16GB dan genoeg.

Guest-20180925190238 18-08-14 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xenium (Bericht 967819)
Hopelijk heb ik met een 16GB dan genoeg.

Dat hangt er allemaal van af wat je gaat doen met die iPad. Moeder de vrouw heeft meer dan genoeg aan 16 GB op haar iPad Air. Ik heb amper genoeg aan 128 GB. Succes verder. :)

divingpukkie 19-08-14 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xenium (Bericht 967819)
OK, bedankt. Hopelijk heb ik met een 16GB dan genoeg.

Ik heb de retina iPad mini in 16gb uitvoering.
Sluit me aan bij de opmerking 'het ligt eraan wat je ermee gaat doen''
Wanneer je alleen, net als ik, een spelletje speelt, beetje internetten, boek lezen, krant lezen etc dan kom je er wel met 16gb.
Wil je echter ook muziek en foto's op je iPad hebben en is dat een leuke collectie dan moet je echt gaan denken aan minimaal 32gb wat mij betreft.
Maar dat is wel een persoonlijke mening:)

haga 19-08-14 21:12

We hebben beide.

Is toch groot verschil in schermkwaliteit bij beide.

Ga voor het retinascherm!

divingpukkie 20-08-14 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haga (Bericht 967955)
We hebben beide.

Is toch groot verschil in schermkwaliteit bij beide.

Ga voor het retinascherm!

Klopt, een vriendin van mij heeft de non-retina versie van de iPad mini en ik de retina versie, als je de keuze hebt zou ik zeker voor de retina versie gaan.

xenium 24-08-14 11:12

Er werd mij gisteren in een winkel verteld dat de nieuwe software (IOS) voor de iPad Mini ZONDER Retina scherm misschien nog wel werkt, maar de daaropvolgende versie zou dan niet meer werken. Hier moet ik misschien ook wel rekening mee houden.

Guest-20180925190238 24-08-14 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xenium (Bericht 968307)
Er werd mij gisteren in een winkel verteld dat de nieuwe software (IOS) voor de iPad Mini ZONDER Retina scherm misschien nog wel werkt, maar de daaropvolgende versie zou dan niet meer werken.

Lees bericht #2 van dit topic nog eens heel aandachtig. In dat bericht schreef ik:

Citaat:

De A5 chip is ondertussen een oudje aan het worden. Als je het budget hebt kan je beter het toestel met de A7 chip nemen. Dan ben je zeker dat je nog een aantal jaren iOS updates zal krijgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.