//

iPad Mini met Retina scherm of zonder Retina scherm

iPad Mini met Retina scherm of zonder Retina scherm discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb nu een maand mijn iPhone 5. Ik ben hier heel tevreden van. Het is mijn eerste smarphone. Nu zou ik eerst een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-08-14, 16:57
xenium xenium is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 4
Standaard iPad Mini met Retina scherm of zonder Retina scherm

Hallo,

Ik heb nu een maand mijn iPhone 5. Ik ben hier heel tevreden van. Het is mijn eerste smarphone.
Nu zou ik eerst een iPad willen aankopen voor ik mij aan een MacBook waag.
Wanneer ik nu thuis ben staat mijn Windows laptop op, maar wanneer ik bijvoorbeeld 's avonds nog even naar buiten ga, zet ik mijn laptop af en berg ik deze op. Nadien wil ik bijvoorbeeld nog even Facebook, Twitter of iets anders checken op internet en gebruik ik nu mijn iPhone. Alleen ik vind het scherm wat klein uitvallen om te lezen (ok, het is een GSM en geen tablet).
Ik heb hier een Android tablet liggen, waar ik absoluut niet tevreden van ben en daarom zou ik willen investeren in een iPad 16GB Wi-Fi.

Nu weet ik echter niet goed welke ik zou moeten kopen: die met Retina scherm of zonder Retina scherm. (Apple - iPad - Alle iPad-modellen op een rij.).
Ik zie dat er een verschil is in resolutie en pixels per inch. Ook is er een verschil in chip (A7 chip of A5 chip).

Wat zouden jullie mij aanraden?

Eventueel zou deze iPad ook moeten dienen om documenten (PDF) op te slaan en deze te kunnen lezen (voor als ik terug ga studeren) op de bus/trein.

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-08-14, 17:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xenium Bekijk bericht
Ook is er een verschil in chip (A7 chip of A5 chip).
De A5 chip is ondertussen een oudje aan het worden. Als je het budget hebt kan je beter het toestel met de A7 chip nemen. Dan ben je zeker dat je nog een aantal jaren iOS updates zal krijgen.
  #3  
Oud 18-08-14, 18:16
xenium xenium is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De A5 chip is ondertussen een oudje aan het worden. Als je het budget hebt kan je beter het toestel met de A7 chip nemen. Dan ben je zeker dat je nog een aantal jaren iOS updates zal krijgen.
timosha, dus jij zou enkel om de chip de nieuwe iPad Mini nemen en niet de oude, niet omwille van de pixels of de pixels per inch?
  #4  
Oud 18-08-14, 18:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xenium Bekijk bericht
timosha, dus jij zou enkel om de chip de nieuwe iPad Mini nemen en niet de oude..
Ja, ik zou het toestel met de supersnelle 64-bits A7/M7 chip nemen en niet dat met de oude A5 32-bits processor.
  #5  
Oud 18-08-14, 19:02
xenium xenium is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 4
Standaard

OK, bedankt. Hopelijk heb ik met een 16GB dan genoeg.
  #6  
Oud 18-08-14, 19:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xenium Bekijk bericht
Hopelijk heb ik met een 16GB dan genoeg.
Dat hangt er allemaal van af wat je gaat doen met die iPad. Moeder de vrouw heeft meer dan genoeg aan 16 GB op haar iPad Air. Ik heb amper genoeg aan 128 GB. Succes verder.
  #7  
Oud 19-08-14, 08:58
divingpukkie divingpukkie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xenium Bekijk bericht
OK, bedankt. Hopelijk heb ik met een 16GB dan genoeg.
Ik heb de retina iPad mini in 16gb uitvoering.
Sluit me aan bij de opmerking 'het ligt eraan wat je ermee gaat doen''
Wanneer je alleen, net als ik, een spelletje speelt, beetje internetten, boek lezen, krant lezen etc dan kom je er wel met 16gb.
Wil je echter ook muziek en foto's op je iPad hebben en is dat een leuke collectie dan moet je echt gaan denken aan minimaal 32gb wat mij betreft.
Maar dat is wel een persoonlijke mening
  #8  
Oud 19-08-14, 22:12
haga haga is offline
• iOS 16.2
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 123
Standaard

We hebben beide.

Is toch groot verschil in schermkwaliteit bij beide.

Ga voor het retinascherm!
  #9  
Oud 20-08-14, 08:51
divingpukkie divingpukkie is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haga Bekijk bericht
We hebben beide.

Is toch groot verschil in schermkwaliteit bij beide.

Ga voor het retinascherm!
Klopt, een vriendin van mij heeft de non-retina versie van de iPad mini en ik de retina versie, als je de keuze hebt zou ik zeker voor de retina versie gaan.
  #10  
Oud 24-08-14, 12:12
xenium xenium is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 4
Standaard

Er werd mij gisteren in een winkel verteld dat de nieuwe software (IOS) voor de iPad Mini ZONDER Retina scherm misschien nog wel werkt, maar de daaropvolgende versie zou dan niet meer werken. Hier moet ik misschien ook wel rekening mee houden.
  #11  
Oud 24-08-14, 12:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xenium Bekijk bericht
Er werd mij gisteren in een winkel verteld dat de nieuwe software (IOS) voor de iPad Mini ZONDER Retina scherm misschien nog wel werkt, maar de daaropvolgende versie zou dan niet meer werken.
Lees bericht #2 van dit topic nog eens heel aandachtig. In dat bericht schreef ik:

Citaat:
De A5 chip is ondertussen een oudje aan het worden. Als je het budget hebt kan je beter het toestel met de A7 chip nemen. Dan ben je zeker dat je nog een aantal jaren iOS updates zal krijgen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad mini retina geel scherm onderkant dylankieft iPad algemeen 11 01-03-14 00:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.