//

iPad 2 en iOS8

iPad 2 en iOS8 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Komt hier wel een oplossing voor? Durf de iPad2 en de iPad Air niet te updaten. Teveel problemen gehad wacht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15-10-14, 09:57
strandloper strandloper is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Komt hier wel een oplossing voor? Durf de iPad2 en de iPad Air niet te updaten. Teveel problemen gehad wacht totdat er van Apple een oplossing komt.

Hopelijk komt die,veel mensen hebben problemen,daar zijn de iPads te duur voor
Tegelijk met de introductie van (weer) een nieuwe ipad 24 october schijnt er ook een update te komen van 8.02 . Moeten we maar weer afwachten dus ik zou maar wachten tot hierop positief wordt gereageerd.
Gr. Huub
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 15-10-14, 10:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strandloper Bekijk bericht
Tegelijk met de introductie van (weer) een nieuwe ipad 24 october schijnt er ook een update te komen van 8.02 .
Een update van iOS 8.0.2 zal er wel niet meer komen. Het zal iOS 8.1 worden die nu al beschikbaar is als Beta 2 voor ontwikkelaars. In iOS 8.1 (Beta 2) zijn al heel wat probleempjes opgelost (maar nog niet allemaal).
  #23  
Oud 15-10-14, 14:38
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Vind het eigenlijk niet kunnen mijn iPad 64GB heb ik nog geen drie jaar. De iPad Air 128GB van April dit jaar. Moest niet kunnen dat update's zoveel problemen geven. Niet iedereen koopt ieder jaar een nieuw aparaat. Veel te duur! Iets wat goed is moet je niet hoeven te vervangen, vind dat te zot voor woorden.

Hoop dat er een oplossing komt zodat je een update zonder problemen kan uitvoeren

(Stond aangegeven dat de update geschikt voor de iPad 2 was)
  #24  
Oud 15-10-14, 20:05
strandloper strandloper is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Hoop ook dat er snel een oplossing komt (24 october) en vind ook dat dit Apple gedrag onacceptabel is. Waarom ze hier mee wegkomen is mij een raadsel ��
  #25  
Oud 15-10-14, 21:23
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Vraag me toch af waarom mensen die zeggen o zo tevreden te zijn toch altijd maar weer een update binnen halen....
  #26  
Oud 15-10-14, 21:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe Bekijk bericht
Vraag me toch af waarom mensen die zeggen o zo tevreden te zijn toch altijd maar weer een update binnen halen....
Goede vraag. Waarom heb jij dan op die iPad 2 een update gedaan naar iOS 5, 6 en 7? iOS 4.3.3 was toch superstabiel? Of was je niet tevreden met iOS 4.3.3.?
  #27  
Oud 15-10-14, 21:43
strandloper strandloper is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Vraag blijft : waarom zou Apple überhaupt nieuwe software maken als het geen verbetering of uitbreiding van de mogelijkheden/ functies biedt ??
  #28  
Oud 15-10-14, 21:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strandloper Bekijk bericht
Vraag blijft : waarom zou Apple überhaupt nieuwe software maken als het geen verbetering of uitbreiding van de mogelijkheden/ functies biedt ??
En het antwoord blijft: iOS 8 zit vol met verbeteringen en uitbreidingen van de mogelijkheden/functies.
  #29  
Oud 15-10-14, 21:50
strandloper strandloper is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Jazeker ! Maar zorg er dan wel voor dat het functioneert !
  #30  
Oud 15-10-14, 21:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strandloper Bekijk bericht
Jazeker ! Maar zorg er dan wel voor dat het functioneert !
Ik heb mijn bijdrage geleverd door 43 (in woorden drieënveertig) onderbouwde en gedocumenteerde bug reports in te dienen bij Apple. Hoeveel heb jij er ingediend? Met roeptoeterij op een forum worden problemen niet opgelost.

De meeste bugs zijn opgelost in iOS 8.1, sommige niet.
  #31  
Oud 15-10-14, 22:01
strandloper strandloper is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Dat heb je dan goed gedaan! Ik heb niets ingediend. ( zou niet weten hoe ik me bij Apple tot de juiste persoon kan wenden)Dacht altijd dat een forum bedoeld was om zaken/gedachten mel elkaar te delen ( wat jij roeptoeterij noemt)
  #32  
Oud 15-10-14, 22:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strandloper Bekijk bericht
Ik heb niets ingediend. ( zou niet weten hoe ik me bij Apple tot de juiste persoon kan wenden)
https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Citaat:
( wat jij roeptoeterij noemt)
Eigenlijk wilde ik het blijten noemen. Heb me nog tijdig kunnen inhouden.
  #33  
Oud 16-10-14, 00:21
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Timosha,

Allereerst een dikke 10 voor je altijd waardevolle en snelle antw!! Het zou mooi zijn als je nog meer invloed bij Apple zou krijgen. Met name het goed testen van updates zijn ze kennelijk verleerd.
Het is natuurlijk vreselijk dat Apple updates uitbrengt die kennelijk onvoldoende getest zijn. Apple had een goede naam.......wat een puinhoop hebben ze van deze update gemaakt. Waarom brengen ze onvoldoende geteste updates uit???
  #34  
Oud 16-10-14, 01:32
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Goede vraag. Waarom heb jij dan op die iPad 2 een update gedaan naar iOS 5, 6 en 7? iOS 4.3.3 was toch superstabiel? Of was je niet tevreden met iOS 4.3.3.?
Omdat mijn iPad toen nog geen 3 jaar oud was? En ik was ook nooit haantje de voorste.
  #35  
Oud 16-10-14, 10:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caspar Verhaagen Bekijk bericht
Het zou mooi zijn als je nog meer invloed bij Apple zou krijgen.
Ik heb geen invloed bij Apple. Soms krijg ik wel eens een vraag van Apple Engineering om iets na te kijken. En heel sporadisch een pre-release app (met certificate) met het verzoek een bepaalde functie testen op een bepaald toestel.

Citaat:
Het is natuurlijk vreselijk dat Apple updates uitbrengt die kennelijk onvoldoende getest zijn.
Vroeger was iOS een tamelijk alleenstaand gevalletje. Met een beetje MobileMe, iDisk en iCloud. Dat is nu anders. Hoe meer iOS geïntegreerd wordt met OS X hoe meer problemen/bugs er ontstaan.

Ik ben bugs in iOS 8.x.x tegengekomen die ook in OS X 10.10 Yosemite aanwezig zijn. Soms wordt zo'n bug opgelost in iOS 8 maar niet in OS X 10.10. Sommige bugs zijn dan weer geen echte bugs maar problemen die veroorzaakt worden door servers bij Apple. "Bugs" in Handoff/Continuity bijvoorbeeld.

Citaat:
Waarom brengen ze onvoldoende geteste updates uit???
Ik denk dat dit ligt aan het feit dat de ontwikkeling en de release van iOS 8 en OS X 10.10 niet synchroon loopt. Soms moet Apple zelfs functies in iOS 8 tijdelijk verwijderen om niet alles in de soep te laten lopen. Dat was zo ook al in iOS 7 met bv. iCloud Keychain.
  #36  
Oud 16-10-14, 10:50
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Timosha, mag ik het als volgt samenvatten?

Met het toenemen van de complexiteit wordt het steeds lastiger om "fout vrije" software te maken. Met het dilemma.....hoe lang moet je testen, voordat je een nieuwe release op de markt brengt.
Voorlopig is mijn observatie dat Apple duidelijk te weinig test, dan wel de update
te snel op de markt brengt.
Mijn advies voor niet professionele gebruikers zou dan ook zijn: Wacht een paar weken voordat je gaat updaten. Deze regel volg ik zelf al zo lang ik Apple producten gebruik.
  #37  
Oud 16-10-14, 11:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caspar Verhaagen Bekijk bericht
Voorlopig is mijn observatie dat Apple duidelijk te weinig test, dan wel de update
te snel op de markt brengt.
Ik verwijs, nogmaals, naar een tweet van de bekende dev iH8sn0w: "iOS 8.1 Beta 2 is dat wat iOS 8 had moeten zijn".

Apple doet mij soms denken aan Canonical met Ubuntuutje. We brengen een nieuwe release uit, niet omdat het nodig is maar omdat er weer eens zes (6) maanden verstreken zijn.

Citaat:
Mijn advies voor niet professionele gebruikers zou dan ook zijn: Wacht een paar weken voordat je gaat updaten.
Dat is ook mijn bescheiden advies. Maar zo werkt dat helaas niet. Zodra er een update uitgegeven wordt vliegt men als een bezetene naar dat iDevice en voert een OTA update uit.
  #38  
Oud 16-10-14, 11:14
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Foutvrije software heeft nooit bestaan. Dertig jaar geleden werd al de weg verlaten een volledig uitgetest produkt op de markt te brengen. Je kwam dan altijd te laat op de markt. Vuistregel werd: als het produkt 80% zeker is kan het op de markt, die laatste 20% lossen we op met updates. Daarom is het advies van Caspar Verhaagen aan te bevelen.
  #39  
Oud 16-10-14, 13:01
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Ik heb op de iPad2 het volgende gedaan:
Reservekopie gemaakt.
Herstel via iTunes
En na de vraag of er een reservekopie moet teruggezet worden: Ja!
En met deze werkt de iPad2 terug redelijk goed.
Met dank aan timosha, deze tip had ik gelezen na wat gegoogel
  #40  
Oud 17-10-14, 04:15
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Voilà...Den deze heeft het tenminste gevraagd aan de CEO...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Twitter.jpg‎ (40,4 KB, 30x gelezen)
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Carplay in iOS8 voor NL? thunder iPhone algemeen 8 17-09-14 19:33
Compatibiliteit apps bij iOS8 Beta joost1234 Ontwikkelen voor iOS 13 29-07-14 16:45
Dubbele foto's iOS8 Wendeltj iPhone Apps 2 03-06-14 18:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.