iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iOS8 Installatie issues (iPad3) (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/157870-ios8-installatie-issues-ipad3.html)

mindchaoz 17-09-14 21:00

iOS8 Installatie issues (iPad3)
 
Ok, misschien dat meer mensen dit hebben (gehad).

Er staat de nieuwste versie van iOS 7 op je iPad 3.
Je gaat updaten naar iOS 8. Dat lijkt goed te gaan.
Het downloaden gaat goed, het 'update voorbereiden' gaat goed en dan ineens pats:

Op een gegeven moment springt je beeld uit en komt het bekende Apple logo in beeld. Hij lijkt dus opnieuw op te starten. Logo gaat weg, logo komt terug, logo gaat weg, logo komt terug (en dat nog een aantal keer). Geen voortgangsbalkje onder logo.

Ineens start je iPad weer op en er lijkt eigenlijk niet zoveel veranderd. Je doet een Slide to Unlock en ineens pats, beeld op zwart, logo weer in beeld. Hij start weer opnieuw op, nu wederom de mogelijkheid om Slide to Unlock te doen. En ja hoor. De iPad doet het weer. En wel in.... iOS7. Niks veranderd dus.

Heb nu maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan in iOS7 en ben opnieuw begonnen met iOS8 installatie. Daar issie nu mee bezig. Eens kijken of iOS8 nu wél zin heeft om geïnstalleerd te worden.

Guest-20180925190238 17-09-14 21:04

Doe de update met iTunes. Dat is de beste manier om te updaten naar een nieuwe iOS versie. Dan komt er een fris gewassen en gestreken disk image (ram disk) op het toestel ipv. een soort van "patchwork".

vuurvreter 17-09-14 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 971349)
Doe de update met iTunes. Dat is de beste manier om te updaten naar een nieuwe iOS versie. Dan komt er een fris gewassen en gestreken disk image (ram disk) op het toestel ipv. een soort van "patchwork".

Geldt dat ook voor een ipad 2?
Update doorlopen, maar hij lijkt iets te haperen bij het opstarten van de apps.

Johan75 23-09-14 00:13

Ios8
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mindchaoz (Bericht 971348)
Ok, misschien dat meer mensen dit hebben (gehad).

Er staat de nieuwste versie van iOS 7 op je iPad 3.
Je gaat updaten naar iOS 8. Dat lijkt goed te gaan.
Het downloaden gaat goed, het 'update voorbereiden' gaat goed en dan ineens pats:

Op een gegeven moment springt je beeld uit en komt het bekende Apple logo in beeld. Hij lijkt dus opnieuw op te starten. Logo gaat weg, logo komt terug, logo gaat weg, logo komt terug (en dat nog een aantal keer). Geen voortgangsbalkje onder logo.

Ineens start je iPad weer op en er lijkt eigenlijk niet zoveel veranderd. Je doet een Slide to Unlock en ineens pats, beeld op zwart, logo weer in beeld. Hij start weer opnieuw op, nu wederom de mogelijkheid om Slide to Unlock te doen. En ja hoor. De iPad doet het weer. En wel in.... iOS7. Niks veranderd dus.

Heb nu maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan in iOS7 en ben opnieuw begonnen met iOS8 installatie. Daar issie nu mee bezig. Eens kijken of iOS8 nu wél zin heeft om geïnstalleerd te worden.

Ik wil even reageren op dit
probleem,ik heb ios8 er op gezet via iTunes ik hen mijn ipad aangesloten op de pc via iTunes iOS8 er op gezet geen probleem gehad werkte bij mij goed.

jap74 23-09-14 09:44

Voor mij geen ' over the air' updates meer. Kost (tijdelijk) een berg opslag en kan door diverse oorzaken haperen (als je net een fles babymelk opwarmt in de magnetron bv...echt gebeurd). Ik doe het via de ouderwetsche manier met een kabel naar Mac (iTunes) die met een kabel is aangesloten op mijn router.

FridgeNL 23-09-14 10:07

Ik update ook enkel maar via kabel en iTunes, eigenlijk voer ik ook geen update uit maar een herstel. Ga zelfs nog een stapje verder want ik zet in de regel ook nooit een backup terug, meest belangrijke dingen worden gesynchroniseerd via iCloud en Dropbox.

Guest-20180925190238 23-09-14 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 973945)
Voor mij geen ' over the air' updates meer.

Die Delta-updates (OTA in iOS) werken niet altijd zoals het hoort. Ook in OS X gaat het soms serieus mis met een Delta-update.

Na onverklaarbare problemen met OTA updates van iOS 6 op twee iPhone 4S doe ik alleen nog maar updates met iTunes. En voor OS X neem ik de Combo-update, indien beschikbaar, of de volledige versie uit de MAS. Maar iedereen doet natuurlijk wat hij/zij wil. :)

wollie1979 23-09-14 14:30

Voor mij ook nooit geen OTA updates meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.