iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Mijn iPad GB opslag klopt niet (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/157877-mijn-ipad-gb-opslag-klopt-niet.html)

Dennisriet 17-09-14 23:37

Mijn iPad GB opslag klopt niet
 
Goedendag

Mijn ipad geeft aan dat hij nog minder dan 1gb over hebt maar als je alles bij elkaar optel dan kom je nog lang niet bij +/- 12 Gb in gebruik wat kan ik hier aan doen

Groeten dennis

WDS001 18-09-14 10:35

Daar kan je helaas niets aan doen. Van de 16GB die je iPhone heeft gaan een aantal GB naar het besturingssysteem. Je hebt nooit de volle 16GB om muziek, apps, .. op te installeren.

Je kan dit checken via Settings -> General -> About -> Capacity

Daimontz 18-09-14 14:10

Daarbij is er altijd nog wat van geheugen dat ergens rond dwarrelt dat je niet echt ergens bij ziet staan...

Vwer 18-09-14 18:24

Dat is heel simpel op te lossen,wis alle inhoud en instellingen en zet daarna je backup terug via icloud,en voila je hebt terug je volledig geheugen zoals het moet.
Heb het ook meegemaakt dat ik maar 1 gb over had en bijna geen apps had.
Succes!

Davea 19-09-14 11:18

Je kan IcleanerPro, installeren.
Volgens de ipad kon ik geen apps meer installeren. Na gebruik van IcleanerPro, had ik er weer 1,2Gb, bij. Ook kan je een app installeren die de cashe leegt van apps zoals Spotify. Vreemd genoeg kan je dit niet doen vanuit de apps zelf. Dus zijn er gelukkig altijd heldere lichten, die er dan een app voor maken. Anders gaat 1/6 van alle vrije ruimte op aan cashfiles.

Als je -zoals in het vorige bericht, steeds je data moet verwijderen en terug moet zetten vanuit je cloud, dan kan je dit bij intensief gebruik van div apps, zoals Spotify er een van is, iedere dag gaan doen. Is geen tegemoetkoming in de gebruiksvriendelijkheid. Met IcleanerPro, verwijdert hij met een druk op de knop, alle rommel van iedere app, van je ipad. Voordat je dat doet biedt de tweak ook de mogelijkheid om de data in de app, te backuppen. Mocht je bij de eerste keer bang zijn iets te verwijderen, dan is die optie wel fijn.. Hij staat bij mij op de ipad, maar ik weet niet waar ik m vandaan heb. Volgens mij staat hij niet in de Appstore. Maar zoals mijn ervaring mij leert, moet ik voor apps die echt bijdrage aan het gebruiksgemak, sowieso niet in de appstore zijn.

Otje82 19-09-14 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Davea (Bericht 972202)
Je kan IcleanerPro, installeren.
Volgens de ipad kon ik geen apps meer installeren. Na gebruik van IcleanerPro, had ik er weer 1,2Gb, bij. Ook kan je een app installeren die de cashe leegt van apps zoals Spotify. Vreemd genoeg kan je dit niet doen vanuit de apps zelf. Dus zijn er gelukkig altijd heldere lichten, die er dan een app voor maken. Anders gaat 1/6 van alle vrije ruimte op aan cashfiles.

Als je -zoals in het vorige bericht, steeds je data moet verwijderen en terug moet zetten vanuit je cloud, dan kan je dit bij intensief gebruik van div apps, zoals Spotify er een van is, iedere dag gaan doen. Is geen tegemoetkoming in de gebruiksvriendelijkheid. Met IcleanerPro, verwijdert hij met een druk op de knop, alle rommel van iedere app, van je ipad. Voordat je dat doet biedt de tweak ook de mogelijkheid om de data in de app, te backuppen. Mocht je bij de eerste keer bang zijn iets te verwijderen, dan is die optie wel fijn.. Hij staat bij mij op de ipad, maar ik weet niet waar ik m vandaan heb. Volgens mij staat hij niet in de Appstore. Maar zoals mijn ervaring mij leert, moet ik voor apps die echt bijdrage aan het gebruiksgemak, sowieso niet in de appstore zijn.

Maar de TS heeft ook geen jailbreak dus hoe gaat hij dat dan installeren?

Davea 19-09-14 14:02

Er even een jailbreak overheen gooien?
Is er ook niet een download app die je kan installeren, zonder dat je ipadis gejailbreakt?
Bv T*ngb* ?

Namen van apps mag je vast niet noemen, dus vul op de sterretjes de letters maar in

Guest-20180925190238 19-09-14 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Davea (Bericht 972332)
Er even een jailbreak overheen gooien?

Hoe gooi je die jailbreak er overheen bij iOS 8?

Davea 19-09-14 14:09

Ios 8? Even een rollback naar IOS 7. zijn er apps die IOS8 vereisen, welke gelijktijdig onmisbaar zijn op je ipad? Sluit m anders even aan op je pc en installeer het programma in de vorige post op de pc. Deze installeert dan een certificaat op je ipad en kan je apps installeren zonder jailbreak.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.